
To je překvapivé zvlášť proto, že ještě dle loňských statistik 3D funkcí televizorů využívalo na 90% jejich majitelů. Jenže podle společnosti Informa šlo většinou o lidi, který si 3D televizor čerstvě koupili a chtěli vyzkoušet, jaké ty prostorové efekty vlastně jsou. S přibývajícím časem za tento obsah přestávají platit navíc a celý efekt pro ně ztrácí půvab.
Podle studie je navíc 3D dnes už základní výbavou každého lepšího televizoru a funkce ztrácí na jedinečnosti i proto, že ji zákazníci vnímají zhruba stejně jako dnes již standardní LED podsvícení displeje nebo obrazovky se zabudovaným internetem. "Nemyslíme si, že 3D představuje další evoluční krok v používání televizoru, jakým byl přechod z černobílé do barevného nebo přechod ze standardních rozlišení do HD," říká studie. Podle ní 3D technologie v televizorech rozhodně není takovou změnou jako obě zmiňované etapy.
Tahle zpráva je důležitá i pro herní firmy, protože třeba Sony se svým PlayStationem 3 na 3D obrazovky vyloženě sází a podporu 3DTV integruje skoro do všech svých áčkových her. 3D displej je také hlavní výsadou handheldu Nintendo 3DS, který se zatím prodává pod očekáváním a i sám šéf firmy Satoru Iwata už přiznal, že si od 3D efektu asi slibovali příliš velké haló.