38 Studios teď nemají ani na výplaty
zdroj: tisková zpráva

38 Studios teď nemají ani na výplaty

18. 5. 2012 12:33 | Téma | autor: Adam Homola |

S 38 Studios to nevypadá vůbec dobře. Nejen, že jsou ve finančních problémech, můžou přejít do insolvence a značka Kingdoms of Amalur může skončit v rukou státu Rhode Island - teď už není ani na výplaty zaměstnanců. Svoji další splátku mnohamilionové půjčky od Rhode Island chtěli 38 Studios zaplatit, ale bohužel neměli z čeho. Tak byli nuceni sáhnout na mzdy zaměstnanců. K 15. březnu pracovalo pro firmu 379 lidí na plný úvazek, z toho jich 288 pracovalo přímo ve studiu na Rhode Islandu. Nikdo z nich nedostal tento týden výplatu. Studio navíc přerušilo veškerou spolupráci s externími a dočasnými spolupracovníky a šušká se i něco o velkém propouštění.

Zástupci 38 Studios předali kanceláři guvernéra Rhode Islandu šek na aktuální splátku 1,2 milionu dolarů osobně. Jenže šek jim kancelář vrátila, protože na účtu nebylo dostatečné množství peněz. Spoluzakladatel studia, Curt Schilling sice požádal o další podporu v nepříjemné situaci, ale zatím bezvýsledně. O dalších krocích by se mohlo rozhodnout na zasedání rady RIEDC (Rhode Island Economic Development Corporation) v pondělí.

Z RIEDC také rezignoval výkonný ředitel Keith Strokes, který byl hybatelem 75 milionové půjčky pro 38 Studios. Kdyby nebylo oné půjčky, vývojáři by do Rhode Islandu možná vůbec nešli. 38 Studios zatím mlčí a oficiálně se k vzniklé situaci ze studia nevyjádřil nikdo. Další kroky naznačí schůze v pondělí.

Kingdoms of Amalur je už za námi. Hra dostávala velmi dobrá hodnocení a prodeje se podle některých odhadů přehouhply přes milion kusů. Což pro chod firmy očividně nestačilo. Velký otazník teď visí nad hrou Project Copernicus, připravovaným MMO ze světa Amaluru. Z této situace se 38 Studios vyhrabou jen těžko a ještě hůř do stavu, kdy by mohli vyvíjet a následně podporovat nákladnou MMO hru.

Určitým východiskem by tak mohlo být rozpracované MMO prodat. Těžko teď spekulovat o tom komu a za kolik, když o hře nevíme skoro nic. V jakém stádiu je vývoj? Dá se to už aspoň trochu hrát, nebo je to jen pokročilý prototyp? Jaký měl být obchodní model? Kolik práce ještě zbývá? Teoreticky by mohl rozdělanou hru koupit nějaký asijský vydavatel a udělat z ní free to play MMO. A co by se pak stalo s Big Huge Games, kdyby 38 Studios zanikli? Těžko by něco takého přežili...

Nejnovější články