30fps je pro akční adventuru lepší než 60fps, tvrdí tvůrci Assassin's Creed: Unity
zdroj: tisková zpráva

30fps je pro akční adventuru lepší než 60fps, tvrdí tvůrci Assassin's Creed: Unity

10. 10. 2014 14:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Pamatujete na debaty, jestli je pro Hobita lepší 24fps, nebo 48fps? Peter Jackson chtěl tehdy točit v HFR hlavně kvůli výrazně vyšší výsledné kvalitě ve 3D, ale ohlasy na 48fps verzi Hobita byly rozpačité. Dokonce natolik, že se z tříhodinového filmu při vysokém počtu snímků za sekundu dělalo některým divákům nevolno. Nemluvě o "televizním vzhledu". Ve 24fps působí filmy prostě filmověji, jakkoliv hloupě to může znít. A podobnou argumentaci používá Ubisoft, když vysvětluje, proč je pro Assassin's Creed: Unity lepší, že běží ve třiceti snímcích za sekundu.

Pochopitelně existují hry, u kterých je 60 snímků za sekundu velmi žádoucích a uvědomuje si to i Ubisoft. Hrát rychlou střílečku typu Call of Duty nebo starého Quake nebo Quake III ve 30fps by bylo utrpení. Co nejrychlejší reakce a svižná hra mají v takových případech větší váhu, než filmovější vzhled. Jenže v případě akční adventury Nicolas Guérin z Ubisoftu nesouhlasí. Rozhodnutí, proč nechat na obou konzolích rozlišení 900p a 30fps padlo částečně i proto, aby hra nepřišla o filmový vzhled, který se při 60fps už vytrácí.

"V Ubisoftu jsme už dlouho chtěli prosadit 60fps. Nemyslím si ale, že to je zas tak dobrý nápad, protože přínos není tak velký a v 60fps hra nevypadá reálně. Působí pak jako film Hobit, kde vyšší počet snímků za vteřinu působil opravdu divně," řekl Guérin v rozhovoru pro Techradar. Podle něj jde herní průmysl spíše opačným směrem a snaží se cílit na 30fps, protože dosáhnout 60fps je výrazně těžší a výsledek není o tolik lepší.

Potvrdil to i kreativní ředil Assassin's Creed: Unity Alex Amancio, který na rovinu řekl, že cílem vývojářů bylo dosažení 30fps. Šedesátka podle něj do rychlých stříleček rozhodně patří, do akčních adventur už nikoliv. Kdybychom žili v ideálním světě, měli bychom u her v nastavení na výběr - buď vyšší rozlišení a menší framerate, nebo obráceně. Bohužel, do téhle fáze máme daleko a musíme věřit rozhodnutí vývojářů. A uvěřit v případě ACU zase takový problém není.

Assassin's Creed: Unity zdroj: tisková zpráva

Série Assassin's Creed na rychlé hratelnosti a reakcích nikdy nestála, ani v multiplayeru. Rozhodnutí cílit na 30fps působí uvěřitelně a rozumně - mnohem víc než předchozí vyjádření Vincenta Pontbrianda, který celý tenhle kolotoč nastartoval. Konspirační teoretikové si tak mohou i nadále šuškat v temných koutech internetu něco o marketingové podpoře ze strany Microsoftu. Tvrdit ale, že Ubisoft výměnou za kufřík plný peněz od Microsfotu stáhnul rozlišení PS4 verze na 900p, je spíše úsměvné.

Platit si za 180 "řádků", které řeší jen několik hardcore fanoušků na fórech a běžný hráč rozdíl vůbec nepozná, se nezdá jako nejsmysluplnější způsob jak utrácet peníze. Mnohem důležitější pro AC: Unity bude, aby hra vypadala dobře a framerate pod slíbených 30fps nepadal.

Ostatně, nařčení z úmyslného snížení rozlišení PS4 verze hry vyvrátil sám Pontbriand, hráčům omlouval na Ubiblogu: "V žádném případě. Strávili jsme čtyři roky tvorbou té nejlepší možné hry. Proč bychom dělali něco, abychom hru zhoršili? Když jsem v předchozím rozhovoru mluvil o rozlišení hry, tak jsem jen jednoduše zvolil nevhodná slova a za to se omlouvám," píše se na oficiálním blogu.

Assassin's Creed: Unity zdroj: tisková zpráva

Pontbriand i Steinman dále vysvětlují, že 900p a 30fps byl úmysl už od začátku a jsou rádi, že toho vzhledem ke komplexním systémům, spoustě NPC a obří Paříži dosáhli. O filmovém vzhledu, který řešil například Alex Amancio, nepadlo na blogu ani slovo.

Jak se Assassin's Creed: Unity bude hýbat, jak bude vypadat a jak vůbec dopadne, uvidíme už 13. listopadu, kdy hra vyjde na PlayStation 4, PC a Xbox One.

Nejnovější články