Ubisoft krotí vášně kvůli údajnému snížení rozlišení v Assassin's Creed Unity
zdroj: tisková zpráva

Ubisoft krotí vášně kvůli údajnému snížení rozlišení v Assassin's Creed Unity

8. 10. 2014 14:36 | Téma | autor: Petr Poláček |

Vydání prakticky žádné očekávané hry s opulentním marketingem a předpokládanými prodeji v milionech kusů se nesmí obejít bez jedné či více kontroverzí. A v Ubisoftu jsou na něco podobného obecně experti. Stačí vzpomenout, jak určitá část komunity řešila grafické kvality Watch Dogs v porovnání s několik let starou ukázkou z E3. Něco podobného čeká Ubisoft i v případě Assassin’s Creed Unity a všechno začalo zjevně ne zcela promyšleným vysvětlením producenta Vincenta Pontbrianda, proč hra poběží na PS4 a Xbox One „pouze“ v rozlišení 900p a ve třiceti snímcích za sekundu. Co následovalo poté, by se dalo použít jako ukázkový případ hašení mediálního požáru.

Vincent Pontbriand vysvětloval uzamčení hry na 900p a 30 fps následovně: „Rozhodli jsme se obě verze hry (PS4, Xbox One) uzamknout na stejných hodnotách, abychom se vyhnuli všem debatám a podobným věcem,“ což je odpověď nešťastná z několika důvodů.

V prvé řadě u majitelů PS4 vyvolal pocit, že jejich verze hry bude horší kvůli Xbox One verzi, přestože by horší být nemusela. Přeci jenom už několik multiplatformových her na PS4 a Xbox One v uplynulých měsících vyšlo, přičemž PS4 verze častěji běžely v 1080p, zatímco Xbox One verze se musely spokojit s rozlišením 900p.

Vývojáři to nejčastěji vysvětlovali tím, že museli část výkonu oželet kvůli Kinectu, jakkoli Microsoft něco podobného spíše popírá. Stačí si ale vzpomenout na mediální harašení okolo rozlišení Xbox One verze Diablo III a hned je jasné, že se vývojáři multiplatformových her musí na Xbox One často z nějakého důvodu uskrovnit.

assassin's creed unity zdroj: tisková zpráva

Pontbriand po své nešťastně formulované odpovědi dále vysvětloval, že při vývoji Assassin’s Creed Unity pro nové konzole nenarazili s kolegy na problémy kvůli rozlišení grafiky. Pomyslnou koulí na nouze a důvodem, proč hra dle Pontbrianda nemá běžet v 1080p, je procesor, který nestíhá upočítat velké množství pohybujících se postav (a jejich AI) na scéně v jeden moment.

„Je to pro nás frustrující. Mysleli jsme si, že ve věcech spojených s AI bude všechno desetkrát lepší (než na starých konzolích), ale zjistili jsme, že jde o pořádný oříšek. Počet snímků za vteřinu neovlivňuje množství polygonů. Kdyby to bylo jenom o grafice, může hra běžet ve 100 snímcích za sekundu. Protože je ale na vině AI, jsme omezeni na 30 snímků za sekundu,“ snaží se Pontbriand dále nastínit problémy, s nimiž se tvůrci potýkají.

V této chvíli už ale málokdo poslouchal, protože internety rozjely halasnou propagandu, podle níž Ubisoft obětoval potenciálně vyšší rozlišení a framerate PS4 verze na úkor hardwarem omezené Xbox One verze, aby ani jedna z verzí AC Unity nebyla lepší či horší a nepoškodilo to prodeje. Nikdo si rovněž nevzpomněl, že PS4 a Xbox One verze měly podle tvůrců vždycky běžet ve stejném rozlišení a se stejným počtem snímků za vteřinu. Pravda, ještě letos v červnu tvůrci doufali, že půjde o rozlišení 1080p a 60 fps, ale i když by museli svůj plán přehodnotit, platilo tehdy i nyní, že obě verze hry jsou si rovny.

zdroj: Archiv

Do rozehrané bitvy se v této chvíli zapojili požárníci z Ubisoftu, aby sílící žár negativního sentimentu vůči hře a Ubisoftu zmírnili relativizací Pontbriandova prohlášení.

Oficiální stanovisko Ubisoftu označuje reakci na Pontbriandovo vyjádření za výsledek dezinterpretace zveřejněných informací. „Aby bylo jasné, tak jsme specifikace ani jedné z verzí Assassin’s Creed Unity nesnížili kvůli verzi jiné,“ praví Ubisoft a dále pokračuje pohádkou o čtyřletém vývoji hry a úžasné kvalitě, které se tvůrcům podařilo dosáhnout. Zajímavá je však hláška v závěru prohlášení, která de facto popírá, co Pontbriand řekl pro Videogamer: „Ještě jsme nestanovili finální specifikace, ale můžeme potvrdit, že během preview eventů minulý týden jsme Assassin’s Creed Unity ukazovali v 900p.“

Zatímco Pontbriand tedy tvrdí, že ACU poběží v 900p a 30fps, Ubisoft tvrdí, že to ještě není jisté. Že vlastně vůbec nic není jisté. Klidně se tedy může stát, že obě dvě verze poběží v 900p a 30fps s tím, že nedlouho po vydání vyjde patch, který zvýší maximální rozlišení na 1080p a odemkne zámek framerate, jako k tomu došlo v případě PS4 verze ACIV: Black Flag.

Anebo se, stejně jako v případě Watch Dogs ukáže, že designérská vize Assassin’s Creed Unity je příliš ambiciózní vzhledem k tomu, jak vývojáři umí v této chvíli pracovat s hardwarem PS4 a Xbox One. Pak bychom se podle všeho dočkali hry, která sice papírově neběží ve Full HD rozlišení a lítá v 60 snímcích za sekundu, ale pořád vypadá parádně a hlavně se dobře hraje. Mně by to úplně stačilo.

Byl oznámen Assassin's Creed Unity zdroj: tisková zpráva

Každopádně je dobré s jakýmkoli soudem nebo odsudkem počkat na hotovou verzi, protože jinak by šlo o ukázkový příklad davové psychózy a hysterie. A hysterka snad nikdo z nás není a být ani nechce...

Nejnovější články