Zároveň s vyjádřením také tvůrci kápli božskou a přiznali, že PC verze opravdu obsahuje některé staré a nepoužité nastavení renderování, které prý ale z řady důvodů museli deaktivovat. Mezi důvody podle vývojářů patří stabilita hry, výkon a vůbec "obecná kvalita hratelnosti," ať už si pod tím představují cokoliv.
"Moddeři jsou obvykle kreativní a vášniví hráči, a i když si jejich zápalu pro věc ceníme, tento konkrétní mod (který používá stará nastavení) pro subjektivní zlepšení grafiky v určitých situacích může mít také celou řadu negativních dopadů: od problémů s výkonem, přes obtížně čitelné prostředí vzhledem k hratelnosti, až po potenciální stav, kdy by byla hra méně zábavná či dokonce nestabilní," píše se na oficiálním webu Watch Dogs.
Tvůrci též popřeli fámy, že by snad úmyslně snížili grafickou kvalitu na jakékoliv platformě - vždy se prý snaží z každé vydolovat maximum. Na webu tak vývojáři jasně vysvětlili, proč PC verze vypadá tak, jak vypadá. Nacpat všechny možné i nemožné efekty do malého a ohraničeného kusu hry (E3 2012 demo) je přeci jenom mnohem snazší, než je zprovoznit ve složitém systému celé hry. V době oznámení hry navíc často nejsou jasné HW nároky, na které tvůrci cílí. A když později zjistí, že v původní podobě by hru rozeběhlo jen horních deset tisíc, musí nutně přistoupit na kompromisy.
Po lepší grafice dychtící hráči tu ale mají modifikaci, a pokud se její optimalizaci bude modder TheWorse dostatečně věnovat (odladí stabilitu a výkon modu/hry), časem se snad dostane do univerzálně použitelného stavu.