Sherlock Holmes: The Silver Earring
zdroj: Archiv

Sherlock Holmes: The Silver Earring

28. 7. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

V rozhovoru se zástupcem společnosti Frogwares jsme si povídali o chystané adventuře, ve které se stanete slavným detektivem Sherlockem Holmesem vyšetřujícím vraždu stavebního magnáta v Londýně 19. století.

Autor: Korgull
Publikováno: 28.července 2004


Obrázek zdroj: Archiv Tiscali Games: Představte nám prosím váš tým, který pracuje na Sherlock Holmes: The Silver Earring.

Serge Geraschenko: Jsme vývojářská společnost Frogwares zabývající se vývojem vysoce kvalitních, graficky bohatých a působivých her pro milovníky adventur. The Silver Earring je naší třetí hrou a zároveň první, na které pracujeme skutečně nezávisle - a to na všech jejích úrovních (produkci, plánování i pokud jde o peníze), což nám umožňuje drasticky zvýšit kvalitu hry.

Můžete nám trochu přiblížit, o čem hra bude?


Naším záměrem je, abychom se přesně trefili přesně do postavy Sherlocka Holmese, tedy jak co do jeho osobnosti, tak co do prostředí, ve kterém se pohybuje. Hráči by se měli skutečně cítit, jako by byli v Londýně pozdní viktoriánské éry, prošli se po Baker Street, potulovali se doky, převlékali za žebráky atd.

Scénář byl napsán pravým ctitelem Sherlocka Holmese. Ulice Baker Street je hlavní lokací celé hry - odehrají se zde analýzy faktů a stop, zadávání rozkazů zdejším podvodníkům, setkání s Lestradem. Budete cestovat po Londýně i jeho okolí. Příběh začíná neobvyklou vraždou, čímž zdaleka ale nekončí. Budete užívat metody a mluvu Sherlocka Holmese k dalšímu postupu a vyšetření kriminálního činu.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Kde jste hledali inspiraci?

Navštívili jsme Londýn, abychom pořídili tisíce fotografií, nadýchali se stejného vzduchu, jaký dýchal Holmes a na vlastní kůži pocítili atmosféru viktoriánské doby. Jinak to byly tři hlavní pohnutky, které nám daly inspiraci pro vytvoření této hry:

1) Žánr - milujeme adventury a Sherlock Holmes je skvělým námětem, se kterým se dá pracovat, pokud jste skutečným fanouškem záhad a práce detektiva.

2) Styl - moc se nám líbí viktoriánský sloh a já osobně zbožňuji Anglii. Za časů vlády královny Viktorie byla Anglie na vrcholu a i teď je to tam všude cítit. V jejich elegantním, sebevědomém postoji, ve velikosti jejich království, v kvalitě jejich pohovek a samozřejmě také v jejich literatuře. Asi je vám jasné, že pro každou adventuru je velmi důležitá grafika a rekonstrukce té pravé viktoriánské atmosféry v naší hře je extrémně vzrušující výzva!

3) A hlavní důvod - vyrábíme jen takové hry, jejichž hraní je zajímavé i pro nás samotné.

Co nám můžete prozradit o příběhu?
Zvětšit zdroj: Archiv
V květnu 1897 přichází Sherlock Holmes v doprovodu Dr. Watsona na party v Sherringford Hall, organizovanou sirem Melvynem Bromsbym, stavebním magnátem. Všichni hosté byli pozváni, aby přivítali jeho dceru Laviniu, která se právě vrátila do Anglie. Ve skutečnosti sem však byl Sherlock Holmes přitahován spíše slavnou zpěvačkou Galliou, která zde měla během recepce zazpívat. Proslýchá se, že během svého otevřeného proslovu chtěl hostitel oznámit něco velmi důležitého, něco, co se vztahovalo k budoucnosti jeho podnikání.

Je 23:00. Lidé se mačkají okolo baru. Sir Bromsby se objevuje v doprovodu svého kolegy a spolumajitele firmy Hermanna Grimblea. Zaujímá místo na pódiu. Sir Bromsby, sotva začal vítat své hosty, se najednou skácel na podlahu. Je vidět tmavá rudá skvrna na jeho smokingu, přímo tam, kde je srdce... Hosty popadá panika. Lavinia Bromsbyová běží ke svému umírajícímu otci...

Holmes se rozhodl rychle jednat, nečekat, až přijde policie. A Pátrání začíná... Proč byl Sir Bromsby tak ustaraný před svým proslovem? Lavinia Bromsbyová, jeho milovaná dcera, je skutečně tak nevinná? Kdo a co byl zač onen vrah pokoušející se zakrýt tuto vraždu?

S kolika postavami ve hře přijde hráč do styku?

Ve hře je 40 postav a 3 hodiny různých dialogů. To vše se odehraje ve 40 různých scénách a lokacích jako Baker Street, Sherringford Hall, lesy, zbořeniště, Richmond Abbey, cementárna, a mnoho dalších míst.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Bude řešení hry lineární nebo nelineární?

Hra je to lineární - jak víte, existuje jen jedna pravda. Podařilo se nám ale najít třetí východisko z lineárnosti a nelineárnosti. Hráč totiž bude shromažďovat během svého vyšetřování mnoho různých vodítek rozdělených do 4 kategorií: věci (vlasy, prach, pudr, aj.), zprávy - všechny poznámky a pozorování udělaná během vyšetřování (otisky bot, pocity, atd.), svědecké výslechy (kdo co řekl) a další dokumenty (vč. fotografií, aj.).

Zvětšit zdroj: Archiv Hráč bude používat tato vodítka k zodpovězení některých otázek podaných Sherlockem Holmesem na konci každého vyšetřovacího dne. Takový způsob hraní umožňuje hráči zaujmout roli Sherlocka Holmese, shromažďovat ty stejné věci, ale nedosáhnout přitom až do samého konce hry jeho myšlenek. Celou hrou Holmese následujeme, aniž bychom vstoupili do jeho vnitřního světa tak, jako v knihách nebo filmech o něm. Hráč prostě bude mít k dispozici ty stejné indicie jako Sherlock, ale bude se muset odvolat na své vlastní dedukce a závěry.

Je hra čistou adventurou nebo bude obsahovat také nějaké akční prvky?

Hra je vyšetřováním ve stylu Sherlocka Holmese. Ve všech jeho 60 dobrodružstvích Sherlock použil svou pistoli jen dvakrát a párkrát někoho i udeřil, takže bylo by kacířstvím vytvořit bojujícího Sherlocka Holmese. Ale i jinak lze vytvořit akci -například stealth prvky, načasovanými sekvencemi nebo snahou o projití okolo stráží v noci, aniž by vás zaregistrovali. Tyto prvky jsou součástí příběhu a odlišují naši hru od jiných adventur.

Jaké hádanky se ve hře vyskytnou? Jsou nějaké druhy, kterým jste se chtěli vyhnout?

Je nám líto, ale The Silver Earring nebude klasickou adventurou založenou jen na logických hádankách. Je to spíše detektivní hra, zahrnující vše, co potřebujete k vyšetřování a nalezení viníka. Můžete dělat téměř vše, co mohl Holmes. Vyšetřovat, mluvit se svědky, dělat různé testy, atd. Jsou zde tedy i nějaká logická puzzle, nebo-li akce využívající kombinace nalezených předmětů, ne příliš těžké, ale stále podnětné.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Jak se bude hra ovládat?

Adventures of Sherlock Holmes: The Silver Earring je obyčejnou point & click hrou. Na druhou stranu, klávesnice může být také využita, když je to nutné. Například ALT+TAB nebo ESC budou často používány.

Kolik očekáváte, že hra zabere průměrnému adventuristovi hodin?

Všechno záleží na tom, kolik času můžete hře věnovat. Když ji budete hrát jedenkrát měsíčně, dva roky to jistí :) Celou hrou můžete projít za cca 20 až 25 hodin, podle toho, jak zkušeným jste hráčem.

Zvětšit zdroj: Archiv Co nám můžete říci o enginu, který hra využívá?

Je to podobný engine, jaký jsme použili v Journey to the Centre of the Earth (Cesta do středu Země). Ale po vydání této hry jsme na enginu ještě předělali spoustu věcí - například vylepšený path-finding (trasa pohybu postav ve hře - pozn. ed.), efekty počasí v reálném čase (déšť, mlha, aj.), více animací na pozadí či propracovanější animace postav. Maximální rozlišení je 1600x1200, což znamená, že ať už hráči vlastní 15ti nebo 19ti palcové monitory či větší, všichni si budou moci užít vysoké grafické kvality hry.

Kdo bude hru dabovat?

Spolupracujeme s dvanácti britskými herci, každý hlas je originální. Všichni jsou velmi talentovaní. Náš britský vydavatel Digital Jesters má z kvality hlasů velkou radost.

Jaká muzika bude pátrání doprovázet?

Použili jsme původní orchestrální hudbu Schumanna, Felixe Mendelssohna, Dvořáka, aj. Tak jako v Journey to the Centre of the Earth byla hudba nahrána Ukrajinským symfonickým orchestrem tvořeným čtyřiceti hudebníky. Můj osobní názor: zní to perfektně!

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

V jakém stádiu se hra nyní nachází a co ještě zbývá udělat? Kdy bude vydána?

Je hotova. Nyní ji ještě testujeme a dolaďujeme. Také jsme již dokončili poslední filmeček, který trvá 23 minut (ano, to není překlep) a poskytne hráči unikátní zábavu.

Plánujete vydat hratelné demo?

Samozřejmě! Hráči si budou moci demo zkusit měsíc před vydáním hry. Chystáme se demoverzi uvolnit v srpnu, přičemž plná verze hry by se měla objevit v obchodech celého světa v září. Různí vydavatelé se ale k vydání dema teprve vyjádří, takže ještě chvíli vydržte.

Na které prvky hry jste nejvíce hrdi? Co máte na svém díle nejraději?

Rozhodně postavy - myslím, že jsou jako živé.

Zvětšit zdroj: Archiv Díky, že jste si na tento rozhovor udělali čas. Chtěl byste ještě něco dodat?

Děkujeme, že nám věnujete pozornost, děkujeme, že s námi hrajete!

Tento článek vznikl díky partnerské spolupráci se spřáteleným herním serverem GGMania.

Stáhněte si: Trailer...

Související články: Novinky

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 25 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)


 
 
Korgull

Nejnovější články