Autor: Korgull Publikováno: 28.července 2005 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Tato perspektiva vnáší do akčního žánru něco čerstvého. Nechtěli jsme vyrobit jen další FPS, kterých už je zde až příliš. Cítili jsme, že je ten pravý čas a k dispozici ty správné technologie, aby došlo k vzkříšení kouzla akčních her staré školy. Tak se zrodilo Shadowgrounds. Doufám, že hráči ocení naše rozhodnutí. Musím také zmínit, že kamera není striktně po celou dobu "top-down". Hráči mají určitou volnost v jejím přibližování a otáčení. ![]() Příběh Shadowgrounds je opravdu skvělý. Základní premisa je jednoduchá: vetřelci zaútočí na lidskou kolonistickou základnu na Jupiterově měsíci Ganymede. Jednoduché věci mohou být velmi efektivní, když se dobře udělají a to je také to, oč se snažíme. Vytvořili jsme mimořádně dobré postavy, které příběh ženou kupředu. Často využíváme předělové filmečky a i během hraní je dost příběhových prvků, které udržují hráčovu pozornost a zájem. Očekávat můžete i nějaká překvapení. V jakém prostředí se bude děj Shadowgrounds odehrávat? Hra je rozdělena do misí. Každá se odehrává na jiném místě, přesto ale všechno zapadá do hlavní příběhové linie a nevyskytují se zde žádné "recyklované" úrovně. Hra začíná v opravně (hlavní postavou je ostatně mechanik) a pomalu se přesunuje do větších a mnohem důležitějších budov či lokací. Architektura je prostě úžasná a venkovní prostory také vypadají velmi pěkně. Více informací vám o lokacích odhalit nemohu, protože bych tak mohl narušit zápletku. S jakým typem nepřátel se hráči setkají? V Shadowgrounds se vyskytne spousta nepřátel a každé z monster bude v něčem charakteristické. Původ těch příšer je dobře střežené tajemství, které nesmím zkazit, takže budu v tomto ohledu poněkud mlžit. Některé potvory se rády perou, takže se budou snažit k hráči dostat co nejblíže, jiné zase preferují útok z větší vzdálenosti. Jedny jsou rychlé, jiné pomalé, atd. Každé monstrum disponuje arzenálem různých úderů, některé z nich navíc umí i pár velmi senzačních speciálních pohybů. ![]() ![]() ![]() Co můžeme čekat od nepřátel, pokud jde o jejich umělou inteligenci? Protivníci několika způsoby reagují na světlo - to jest na hráčovu svítilnu, anebo na osvětlení v okolí. Například malí pavouci - my jim říkáme "čističi" (Scavengers) - se vyhýbají veškerému světlu úplně vždy. Když hráč tedy posvítí baterkou směrem na tyto potvůrky, rychle se rozutečou. Scavengers jsou rovněž vybaveni skupinovou AI, což znamená, že se pohybují v houfech. Další nepřátelé se na světle chovají různě a i jejich inteligence je jiná. Nerad bych vše odhalil najednou :) Jaké zbraně budou ve hře k dispozici? ![]() Co přesně bude možné na zbraních upgradovat? Hráči si budou moci vylepšit své zbraně rozmanitým příslušenstvím, což bude mít za následek velmi destruktivní arzenál. Výběr upgradů je dost pestrý, každý si proto může vytvořit vlastní oblíbenou taktiku. Laserovou pušku lze například vybavit takovým laserem, který vetřelce doslova rozpůlí. Představte si bandu vetřelců všude kolem vás a jak s nimi budete moci zatočit na jedno rozmáchnutí.... Dalším příkladem by mohla být Railgun, kterou půjde vybavit tak, že bude střílet kulky, jež se odrážejí od zdí, takže bude možné zabít několik vetřelců jednou střelou. Sám systém upgradů není lineární, hráč proto bude mít hodně volnosti při výběru příslušenství dle svých potřeb a k dispozici hodně kombinací. Jak budou v Shadowgrounds vyřešeny souboje? Souboje jsou ústřední součástí Shadowgrounds. Akce je dost přímočará, ale díky systému upgradů zbraní a reakcím nepřátel na světlo jsou souboje velmi pestré a zajímavé. Jakmile hráč o nepřátelích zjistí více, bude moci vytvářet nové taktiky pro efektivnější výpady proti nim. ![]() ![]() ![]() Kolik misí zde bude a jak budou rozmanité? Bude zde něco přes deset velmi dlouhých misí. Předpokládáme, že by hra měla vydržet nějakých 10 až 20 hodin, podle toho, jak hluboko do příběhu se budou chtít hráči ponořit a zda se zúčastní i volitelných úkolů. Jak už jsem zmínil dříve, každá mise se odehrává v jiném prostředí. Jejich cíle jsou rovněž velmi rozmanité. Některé z hlavních herních úkolů zahrnují například zjištění původu vetřelců, stanovení obranných linií či pomoc při záchranné evakuaci. V některých misích jsou i nějaké drobnosti navíc. Co mohou hráči od Shadowgrounds očekávat po grafické stránce? Na jaké speciální efekty jste obzvlášť hrdi? ![]() Dobrá muzika dokáže hru vždycky hodně povznést. Co pro Shadowgrounds plánujete v tomto směru? Jsem rád, že jste se na to zeptali. Naši hudebníci udělali pro vytvoření ohromujícího soundtracku pro Shadowgrounds naprosté maximum. Některé ze skladeb jsou velice působivé a vytvářejí dramatické napětí, ale jakmile se vetřelci okolo vás začnou rojit... je na řadě akční muzika. Shadowgrounds obsahuje širokou paletu různých akčních skladeb. Kromě toho, na místech souvisejících s příběhem bude hrát často nějaká konkrétní nahrávka (zejména ve filmečcích). Velmi brzy se o soundtracku dozvíte více a dočkáte se také dalších hudebních vzorků, takže vydržte! Bude mít Shadowgrounds také multiplayer? Pokud ano, plánujete i kooperativní mód? Tradiční multiplayer tu nebude. O kooperativním módu jsme hodně uvažovali a je to také jedna z nejžádanějších záležitostí našich fanoušků, v tuto chvíli však nemohu slíbit vůbec nic. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete časem v sekci screenshotů Která část vaší hry si myslíte, že udělá na hráče největší dojem? Myslím si, že to bude v první řadě celková atmosféra. Jsem si ale jist, že v průběhu hraní udělá na hráče velký, možná i největší dojem systém vylepšování zbraní. V jakém stádiu vývoje se hra nyní nachází a kdy ji plánujete vydat? Vývoj jde dobře. Je toho ještě hodně, co je potřeba udělat, ale většina levelů hry je už ve více či méně hratelné podobě. To znamená, že máme dost času na to, abysme všechny mise, příběh a samozřejmě i hratelnost pořádně doladili. Shadowgrounds bude hotova na podzim roku 2005 (konkrétně v Německu se má objevit v říjnu pod taktovkou firmy dtp, vydavatel pro anglickou verzi zatím není znám - pozn.ed.). Díky, že jste si na nás udělal čas. Chtěl byste ještě něco dodat? ![]() Toto interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania. Stáhněte si: Trailer... Související články: Novinky... |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí |