O technické stránce Empire Total War
zdroj: tisková zpráva

O technické stránce Empire Total War

26. 2. 2009 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Internetové aktivace ani HW nároků se nemusíte bát, ujistil nás v druhé části rozhovoru Kieren Brigden, který se svěřil i s postojem ke konzolové verzi a jejich podmínkami pro výběr zasazení pokračování série.

Autor: Warlock
Publikováno: 26.února 2009

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Kieren Brigden, komunikační manažer britského studia Creative Assembly, se při svých cestách po Evropě na skok zastavil i v České republice v sídle CD Projektu, který u nás vydá Empire Total War. V první části jeho zpovídání jsme se předminulý týden věnovali především hratelnosti a vysvětlení důvodů, které je vedli k tomuto designu hry. Dnes na to navážeme otázkami o HW nárocích, internetové aktivaci, multiplayerovém patchi, podpoře modifikací, případné konzolové verzi a zda můžeme čekat pokračování ve sci-fi prostředí.


Jsou veškeré použité technologie ve hře čistě vaše dílo nebo jste si licencovali nějakou cizí?

Dlouhou dobu jsme pokukovali po ostatních systémech, ale po dokončení prací na Rome Total War, jsme se raději rozhodli kompletně přepracovat náš engine. Byla to tvrdá práce a třeba systém počasí zabral šest měsíců práce několika programátorů.

Jaké jsou systémové požadavky pro hraní Empire Total War?

Není to vůbec tak zlé, jak to může vypadat. Minimální požadavky jsou - procesor 2,6GHz, 1GB RAM na XP a 2GB RAM na Vista a 256MB RAM na grafické kartě. Nechtěli jsme z Empire Total War udělat další Crysis a proto jsme připravili obsáhle nastavení, kde si každý hráč může ubrat či přidat prakticky libovolné efekty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva
obrázek přímo z hraní, další v galerii

Jak to bude s nutností aktivovat hru a omezením počtu instalací?

Vše bude probíhat přes Steam. Pro hraní stačí pouze jedinkrát ověřit pravost kopie a poté již nerušeně hrát. Neplánujeme rovněž žádné omezení počtu instalací jako u konkurenčních her (zejména těch od EA – pozn. redakce), ale naopak se hráči mohou těšit na nové scénáře, určité bonusy za postup ve hře a další výhody, které Steam přináší.

Na kdy přesně se plánuje vydání toho slíbeného multiplayerového patche?

Měl by vyjít pouhých pár měsíců po plné verzi, protože technologie už je zabudovaná ve hře, ale větší porci času nám zabere ještě testování. Kromě samotného multiplayeru bude obsahovat i kooperativní kampaň, kde s kamarádem můžete hrát jednak samostatné bitvy, tak i plánovat na strategické mapě u kampaně.

Připravujete podporu pro hráčské modifikace?

Už při raném vývoji jsme na toto samozřejmě mysleli a připravovali určitou kostru, kterou si můžete modelovat podle vlastního uvážení. Přesto všechno nebudou tyto nástroje dostupné okamžitě po vydání hry, protože hráče nechceme zaskočit našimi „profesionálními“ editory, a raději připravíme určitou odlehčenou verzi. S největší pravděpodobností by editor měl vyjít společně s multiplayerovým patchem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Plánujete do budoucna verzi Empire Total War i pro konzole?

(Smích) Pokaždé, když pracujeme na Total War projektu, tak nad touto možností přemýšlíme. Bohužel jsme v tomto ohledu dost perfekcionalisti a doposud jsme nenalezli způsob, jak převést ovládání z počítače na konzole v takové kvalitě, jakou bychom si představovali.

Nechtěli byste v takovém případě spíše jít cestou Civilization Revolution?

To raději ne. Zjednodušování celého titulu, jak je tomu u tohoto dílu Civilizace, podle nás není tím správným směrem. Empire Total War je velmi bohatou hrou v mnoha ohledech a na tom si právě zakládáme. V žádném případě se však vývoji pro konzole nebráníme, ale nejspíše ještě nenadešel ten správný čas.

Mohl by být příští díl série Total War zasazen ve sci-fi nebo fantasy prostředí?

(Smích) Je pravda, že jsme o tom už uvažovali, ale příliš reálně to nevidíme. Obecně máme, co se týče zasazení hry, tři hlavní požadavky. Zaprvé to musí být období dějin, ve kterém se střetává velké množství národů bojujících o nadvládu prakticky nad celým světem nebo ohromným územím.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Náš druhý požadavek se vztahuje k tomu, že během daného časového období musí docházet k velkým změnám ať už na poli technologií či kulturního a politického vývoje, které poté reflektujeme ve hře. Poslední věcí důležitou pro naší práci je vytvořit něco nového, co jsme ještě nedělali. Ačkoliv na druhou stranu musím přiznat, že jsme přemýšleli o znovu otevření a předělání některého staršího titulu ze série Total War.

Stihne Empire Total War skutečně vyjít během toho slíbeného začátku března?

Pokud se nepletu, pro Českou republiku by to mělo být 4. března v kompletně české verzi s možností vybrat si v menu dalších osm jazyků včetně angličtiny.

ŠACHY JAKO DÁREK K TÉTO HŘE ZDARMA JEN NA XZONE
Obrázek zdroj: tisková zpráva

Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa...

Související články: První část rozhovoru, Dojmy z bety, Dojmy z GC, Novinky, Vše o sérii Total War



Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole


 
 
Warlock

Nejnovější články