Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
zdroj: tisková zpráva

Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron

22. 9. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

V rozhovoru jsme vyzpovídali producenta Petra Mikšu z Illusion Softworks o náplni kampaní, nových zbraních, kooperativním multiplayeru nebo dalších vylepšeních datadisku Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron.

Autor: Kate
Publikováno: 22.září 2004

Obrázek zdroj: tisková zpráva
O brzy vycházejícím datadisku Sabre Squadron pro týmovou taktickou akci Hidden & Dangerous 2 (recenze) jsme si povídali s jeho producentem Petrem Mikšou z brněnské pobočky vývojářského studia Illusion Softworks.

Co s odstupem času považujete za největší přednosti a slabiny původní hry Hidden & Dangerous 2? Co byste zpětně změnili nebo vylepšili, kdyby šel vrátit čas? A dočkáme se ještě nějakých dalších patchů?

Největší předností H&D2 je bezesporu jeho rozmanitost hratelnosti, kdy jednotlivé mise plníte vždy jiným způsobem. Nejde tedy o pouhé procházení koridorů a střílení nastavených protivníků, kteří se chovají pokaždé stejným způsobem, jak se v poslední době stává u většiny konkurenčních her. Musíte si akci dobře promyslet a postupovat tak, abyste byli schopni danou misi úspěšne dokončit. Na druhou stranu existuje mnoho hráčů, pro které je právě tato vlastnost H&D2 současně největší slabinou naší hry, protože chtějí hrát hry kvůli oddechu a nehledají ve hrách nějakou výzvu. Trh se mění a s ním se bude muset částečně změnit i náš přístup k tvorbě nových her.

Jak dlouho se už na datadisku Sabre Squadron pracuje? Tvoří jej stejní lidé, kteří udělali originální hru?

Datadisk H&D2:Sabre Squadron je ve vývoji od ledna tohoto roku. Tým je až na malé vyjímky složen z těch stejných lidí, kteří se podíleli na vývoji původního H&D2.

Jakou válečnou operací bude inspirována kampaň přídavku? Kolik bude obsahovat misí a do jakých prostředí se v ní podíváme?

Mise v H&D2:Sabre Squadron jsou rozděleny do čtyř kampaní, ve kterých zavítáte do ponorkové základny v Brestu, libijské pouště, budete se podílet na operacích v Sicílii a nakonec se podíváte do Burgundy ve Francii.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Jaké druhy úkolů budeme v průběhu hry plnit? Který z nich je podle vás nejzajímavější nebo nejoriginálnější? Můžeme opět očekávat i nějaký level, ve kterém se uplatní stealth postup?

Úkoly jsou velice rozmanité, jako nejzajímavější bych uvedl například obranu mostu v Sicílii. Vaším úkolem je nejprve dobýt most, který je obsazen německými vojsky a odpálit nalože, které jej mají zničit. Avšak poté, co dorazíte na místo, obdržíte zprávu z velení, že tento most je poslední v širokém okolí a vaším úkolem nebude jeho pouhá likvidace, ale naopak obrana proti německé přesile.

Budou mise v datadisku hratelné na všechny tři způsoby z H&D2, tj. jako součást kampaně i v módech Carnage a Lone Wolf?

Ano.

Jaké nové zbraně a vozidla jste pro datadisk připravili?

Zbraní je hned několik. Většinu z nich jsme přidali hlavně kvůli vyvážení multiplayeru. Na německé straně se tedy objeví poloautomatická puška G43 (obdoba Garandu), RPzB 43 (obdoba bazooky) a nebo například pistole s tlumičem. Přidali jsme i dvě protitankové statické zbraně. Novinkou je sledovaní projektilu kamerou při výstřelu z děla.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Můžeme nějaké změny očekávat i při přepnutí do 3D taktického režimu (například nové povely pro vojáky nebo pozměněné uživatelské rozhraní)?

Interface zůstal zachovaný, změny můžete pozorovat hlavně při plnění rozkazů zadávaných vojákům.

V datadisku by se měl objevit také toužebně očekávaný kooperativní mod, ve kterém bude moci hráč se třemi přáteli projít celou kampaň. Můžete nám uvést nějaký příklad, kdy bude týmová práce nezbytná pro úspěšné splnění mise? Budou moci co-op hrát rovněž třeba pouze dva nebo tři lidé (nebo musí být čtyři)? Plánujete pro něj časem vydání nějakých samostané misí či možnost vytvořit vlastní v editoru?

V kooperativním módu budete moci hrát dokonce v šesti lidech, ale také třeba ve dvou. Kooperace všech hráčů bude nutná v každé misi, i když velmi záleží na obtížnosti, kterou si před začátkem hry zvolíte. Na přídavných kooperativních misích už pracujeme a plánujeme je v blízké budoucnosti vydat zdarma na našem webu volně ke stažení.

Přibudou do multiplayerové části také nějaké nové typy hry nebo pouze přidáte mapy pro stávající módy Deathmatch, Occupation a Objective?


Přidáváme tři Deathmatch, tři Occupation a dvě Objective mapy. Hlavním přídavkem v oblasti multiplayeru je již zmíněný kooperativní mód.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Umělá inteligence především vlastních spolubojovníků byla už v H&D2 poměrně solidní. Nicméně i tak se zeptám – plánujete v této oblasti nějaké změny? Pokud ano, co nového budou naši parťáci (nepřátelé) kupříkladu zvládat nebo jaké dovednosti se u nich nyní vylepší?

Provedli jsme mnoho vylepšení jak na AI nepřátel, tak v AI vašich spolubojovníků ve skupině. Současný stav umožňuje lepší hratelnost a silnější vcítění se do hry. Vaši vojáci se tedy lépe kryjí, utíkají před německými granáty, léčí se a v neposlední řadě vás také informují o dění kolem nich.

Přinese Sabre Squadron nějaká vylepšení v grafice? Pokud ano, čeho konkrétně ve hře se budou týkat? Změní se tím nějak i systémové požadavky na hru?

Chtěli jsme zachovat původní nároky na hardware a „netahat“ hráčům peníze z kapes kvůli upgradu počítače. Z toho důvodu zůstal LS3D engine téměř nezměněn.

V jaké fázi se nyní (začátek září - pozn.ed.) vývoj datadisku nachází? Co už máte hotovo a na čem pracujete právě teď? Bude nějaké demo?

Vše už máme hotovo, demo by se mělo v brzké budoucnosti objevit na internetu.

Kdy H&D2: Sabre Squadron vyjde v anglické verzi?

V průběhu 2 týdnů.

Plánujete stejně jako u původní hry lokalizaci datadisku do češtiny? Pokud ne, jaké důvody vás k tomu vedou a jak to bude s funkčností anglického datadisku na českou verzi původního HD2?

Na české lokalizaci již pracujeme, půjde však pouze o verzi s texty, prodávat se však bude pouze anglická verze (čeština bude zdarma ke stažení z vybraných webových stránek). Připravíme tedy patch, který po aplikaci umožní hrát anglickou verzi datadisku a který bude obsahovat všechny texty přeložené do češtiny (info).

Chcete dodat ještě něco, co bychom měli o H&D2: Sabre Squadron vědět?

Hlavním tahákem našeho datadisku je kooperativní mód. Strávili jsme spoustu času laděním hratelnosti a opravdu jsme se u toho bavili. Myslím, že jsme zvolili správný poměr mezi realitou a zábavností jednotlivých misí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Na čem bude H&D2 tým pracovat po datadisku? Je možné, že se někdy v budoucnu dočkáme Hidden & Dangerous 3 anebo druhého přídavku?

Plánujeme další akční hru, více však prozatím nemohu prozradit.

Bude stávající LS3D engine z H&D2 použitý ještě v nějaké další hře?

Chceme se přece jenom posunout někam dál a snáze tvořit hry i pro PlayStation a Xbox, takže vlastní vývoj ještě zvažujeme a hledáme alternativy. Ovšem určitě ho úplně nezastavíme.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na jakých dalších projektech momentálně IS pracují? Půjde opět vesměs o akční počiny nebo se zkusíte pustit i do jiných žánrů jako byl třeba arkádový letecký simulátor Wings of War?

Do budoucna se budeme věnovat většinou akčním hrám se silným příběhem, jako byla například Mafia.

Stáhněte si pro původní hru: Patch, Demo, Videa, Cheaty...

Články o původním Hidden & Dangerous 2: Recenze, Dojmy, Tipy, Návod, Rozhovor...

Články o datadisku Sabre Squadron: Novinky...



Kate
autorce je 19 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games občas příspívá i do časopisu LEVEL, dříve se také podílela na televizním pořadu GamePage. Nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak

 
 
Kate

Nejnovější články