zavřít

Elveon - preview & rozhovor

- Rozhovor autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Začněte brousit svůj meč a napínat tětivo luku! V bratislavském studiu 10tacle se rodí nadějná elfská akce na Unreal enginu 3, kterou do detailu odkrýváme v rozhovoru doprovázeném exkluzivními screenshoty.

Autor: J.A.Frost
Publikováno: 13.července 2006


Začněte brousit svůj meč a napínat tětivo luku! Na obzoru je elfská akce na Unreal enginu 3 od bratislavského studia 10tacle, které ji odkrývá v rozhovoru doprovázeném stručným preview a dechbroucími exkluzivními screenshoty.

Je tomu necelý rok, co společnost 10tacle Studios oznámila Elveon, fantasy akci/RPG nové generace pro PC a X360. Autoři z bratislavské pobočky této firmy, kde celá hra vzniká, prohlašují, že takový, čístě elfský svět před nimi ještě nikdo neztvárnil. Čeká vás totiž epické dobrodružství navzdory faktu, že v něm nepotkáte jiné známé fantasy rasy, jako jsou orkové nebo hobiti.

 Elfská mytologie
Zavítáte do světa Naon, který stvořili bohové nazývaní Daílas, aby z něj udělali ráj. Stvořili též elfy (Néamas), kteří jim pomohli vybudovat věčné město Nimathar, v jehož centru postavili obrovskou Věž bohů – centrum naonské moci. To vše bylo ve zlaté éře, jenže následoval pád, který vyhnal bohy a roztrousil elfy po celém světě. Zůstalo tak jen několik málo bohů, třeba Belphoros, který hlídá rovnováhu světa. Těžko byste ho označili za sličného, kdepak, jeho zjev s obrovskými rohy, mohutným mečem a lebkami posetým brněním nahání spíše strach. Stejně tak bohyně Athain, strážkyně hvězd, která nevládne silou meče, nýbrž magií.



Autoři hry, jejichž část tvoří bývalí členové Cauldronu (tvůrci podobného Knights of the Temple 2), strávili čtyři roky vymýšlením příběhu, vytvářením herního světa, řeči a dokonce i písma elfů, což by vše mělo navodit tu pravou atmosféru. Elveon uvede hráče do doby právě probíhajícího konfliktu mezi elfským králem a posledními naonskými bohy. Elfové jsou touto dobou opět na vzestupu a podle dávné legendy to bude právě váš avatar, kdo se nakonec stane legendou, o níž se píše v knize elfů. Ale jeho cesta k moci bude hodně trnitá...

 Die by the Sword!
Zpočátku se zdálo, že Elveon bude klasickou third-person akcí typu Enclave, Rune nebo Die by the Sword. Jenže tvůrci začali vařit malý informační guláš a na povrch začalo postupně vylézat, že nakonec půjde o akční hru s RPG prvky, něco ve stylu konzolového God of War. Primárně se souboji na blízko, ve kterých budou hrát prim elfské meče těch nejhezčích tvarů. Choreografie má přinést nepoznané zážitky a to nejen po stránce vizuální, ale hlavně hratelnostní.

Silnou stránkou šermířských akcí má být „čestný duel“, který může trvat klidně několik minut a bude hodně záležet na vaší taktice a schopnostech. Bojový systém má být navíc velice intuitivní a přizpůsobitelný gustu hráče. K dispozici dostane velkou plejádu všemožných útočných a obraných stylů, stejně jako nemalý výběr schopností a zbraní, včetně třeba kopí a luku. Pravdou však zůstává, že budete hrát za elitního elfského válečníka a tak si užijete daleko více soubojů na tělo, než odstřelování z dálky.


 Špičková technologie
Slovo Elveon se dostalo do podvědomí hráčů až s s ohlášením licencování Unreal Enginu 3.0, který je zárukou kvality. Grafika by ve vás měla, i díky všemožným shaderům, vyvolat vlnu představivosti. Že bude herní svět technologicky našlápnutý, podtrhuje i přítomnost SpeedTree technologie, která slouží ke generování stromů. Mohli jste ji vidět v Oblivonu a vsadí na ní též Gothic III. Ani v Elveonu nebude chybět střídání dne a noci a také realistické změny počasí. Díky použitým metodám by měla být patrná i změna intenzity foukání větru.

Rozhovor s mnoha bližšími informacemi nám poskytli PR manager 10tacle Marcel Jung a tvůrce světa Elveonu Slavo Hazucha z bratislavského studia (na fotce níže):

Proč jste si vybrali zrovna elfskou kulturu a co vás k tomu inspirovalo?

Protože jsou Elfové hrdinskou a populární rasou. Naše hra je zasazena do pradávné éry, kdy jsou Elfové rasou na rozkvětu. Nejsou tedy pohádkovou kulturou, která je známa z jiných fantasy příběhů. Bereme sice Tolkiena a jeho svět jako inspiraci, ale snažíme se vymyslet i vlastní věci. Zaměřujeme se na určité, pro každého fanouška žánru známé věci, které si však ještě neměl tu příležitost zahrát – velkolepou historii fantasy světa ve věku Bohů a Elfů jako jediných vládců. Pokud bychom to měli přeložit do Tolkienovy řeči, náš příběh je určitě Silmarilionem a ne Pánem Prstenů. Při tvorbě světa a příběhu jsme se nechali silně inspirovat starověkými mytologiemi a částečně řeckými hrdinskými eposy.

Jakým stylem budete vyprávět příběh a nakolik bude lineární?

Přiběh je hnací silou na pozadí hratelnosti. Bude velice intenzivní a s filmovým zpracováním. Naším vzorem jsou Max Payne nebo Call of Duty, kde jste absolutně sžitý s příběhem. Hra bude obsahovat spoustu alternativních cest, konců a odpovědí. Nebudete vědět vše, dokud si ji nezahrajete znovu. I rozvoj postavy bude vést ke znovuhratelnosti. Hru bude možné projít různými způsoby a pokaždé nabídne jiný zážitek. Elveon bude také hodně o emocích. Stanete se součástí příběhu a budete cítit a žít se svým avatarem, včetně velice překvapivých zvratů. Spoustu emocí budete každopádně vídat při kontaktu s jinými charaktery, z jejich vystupování a animací.



Můžete srovnat Elveon s nějakou jinou hrou nebo si jde svou vlastní cestou? A na jaké úkoly se můžeme těšit?

Elveon nelze přesně zařadit do nějaké předem udělané škatulky. Jestliže ho označíme jako akční RPG, přidá několik inovativních prvků k již zaběhnutým standardům na konzolích či PC. Ale pokud opravdu máme Elveon s něčím srovnat, tak se bude podobat spíš God of War než Oblivionu.

Jelikož půjde o hru založenou na příběhu, začne s již přednastavenou postavou, kterou si však postupem času můžete upravit k obrazu svému. Legenda, kterou hra popisuje, je rozdělena na hlavní linii a její pozadí. To bude hráč objevovat vlastním hraním a hlavně bude mít svobodu rozhodování. Jako akční hra se Elveon přímo nesoustřeďuje na questy jako takové, ale je tu několik alternativních cest, které vás dovedou ke konečnému cíli, který může být zvládnut i jinak, než jen bojem.

Jaké skilly budou k dispozici?

Bojové. V Elveone hráč zo svojej postavy – elitného elfského bojovníka urobí s pomocou legendárnych majstrov a mystických síl bojovníka výrazne nadelfských dimenzií. Na výber budú rôzne filozofie a bojové doktríny, medzi ktorými bude hráč musieť voliť. V praxi to znamená, že sa bude zlepšovať v jednotlivých zbraňových školách (k dispozícii sú 4), pričom sa počas hry stane buď expertom v jednej z nich, alebo “allrounderom“ ovládajúcim zo všetkého niečo. Priebeh akčnej stránky hry bude pochopiteľne silne závislý od hráčových výberov – špecialista na dýky bude mať iný prístup k boju ako expert na kopije. V Elveone sú navyše zbraňové školy úzko prepojené z príbehom – za každou z nich stojí božský patrón a tak sa od hráčových výberov odvíjať bude mnoho vecí v príbehu hry. Customizácia postavy bude ďalej podporená rôznymi typmi armorov, zbraní a dočasných aj permanentných upgradov (na postavu, armory aj zbrane).



S jakými nepřáteli budeme bojovat a kolik poberou inteligence?

Budú to prevažne elfovia, ktorý majú iný názor na to, ako má ďalší vývoj vo svete Naon vyzerať. Niektorí z nich tento názor nemajú úplne z vlastnej hlavy a tak na zozname súperov budú aj božské a polobožské charaktery. No a v neposlednej rade budú hráčovi sťažovať život aj rôznorodé monštrá, ktorých ciele sú síce o veľa menej globálne, čo ale nijak nemierni ich zúrivé bojové nasadenie.

V nejednej akčnej hre je veľkým mínusom repetitívne a jednotvárne správanie sa súperov. V Elveone kladieme na bojovú AI už od začiatku vývoja veľký dôraz. Pripravili sme systém, v ktorom každé NPC dostane v boji svoju vlastnú individualitu, skladajúcu sa z mnohých faktorov – preferovaná zbraň, dosiahnutá úroveň, rýchlosť, odvaha/zbabelosť a viacerých ďalších. Tieto parametre navyše nebudú statické, ale budú sa pod tlakom – teda v boji pri strate HP – vyvýjať. oponenti určitého typu (napr. radový bojovník) budú riešiť situácie schematickejšie (tak ako sú naučení), kým vetrom ošľahaných hrdinov bude strata HP motivovať k viac prekvapivým a nečakaným akciám.

Co pro vás bylo hlavním důvodem k implementaci soubojů na dálku a jakým způsobem ovlivní hratelnost?

Hráč v Elveone bude voliť medzi rôznymi filozofiami, z ktorých jedna predstavuje zameranie na boj z diaľky/lukostreľbu. V mnohých prípadoch budú misie umožňovať lukostrelcovi alternatívnu cestu, zameranú na vyčíhanie súperov a ich likvidáciu skôr, než dôjde k boju zblízka. Zameranie na souboje na dálku tak značne zmení podanie hry oproti dráhe napr. experta na boj mečom.

Nebude oproti ostatním hrám nevýhodou, když se nebudeme moci stát kouzelníkem?

Elveon se bude soustředit na akční pasáže a tak je velice důležité prezentovat velice atraktivní bojový systém. Bojový systém je ohromující. Najali jsme si skupinu opravdových bojovníků, kteří vynalezli skutečně unikátní “elfský” bojový styl, který reprezentuje mocné schopnosti této vznešené rasy.To však neznamená, že Elveon nebude obsahovat magii...

K pořádným soubojům neodmyslitelně patří i krev – bude Elveon v tomto směru pozitivní či nikoliv? A co usekávání končetin?

Technicky vzato můžeme mít ve hře krev, poškozování brnění a dokonce i oddělování částí těla, ale všechno násilí bude implementováno až v okamžiku, kdy budeme chtít dosáhnout lepší atmosféry a úrovně soubojů. Nezaměřujeme se na nepotřebné či šokující násilí jako hlavní devizu Elveonu. Co se týče sekání končetin, v tento moment přemýšlíme o měřítku pro násilí. Možnosti, které budeme přidávat, se budou odrážet ve vysokém technickém standardu nového hardwaru.



Z jakého úhlu kamery budeme dění sledovat a jak se liší PC a X360 verze?

Kamerový systém je velice důležitým bodem herní prezentace, speciálně proto, že chceme dosáhnout filmového zážitku. Protože vyvíjíme hru pro dvě rozdílné platformy, víme, že musíme být velice opatrní, co se tohoto týče. Od určitého vývojového stupně děláme některé prvky rozdílně jak pro X360, tak pro PC. Hratelnost bude také ovlivněna změnami a požadavky cílových skupin. Elveon každopádně nebude portem na žádnou platformu.


Plánujeme urobiť medzi PC a Xbox360 verziami celú radu zmysluplných rozdielov, počínajúc autonómnym designom menu-systému a plnohodnotného modelu ovládania pre dominantné ovládače oboch platforiem. Okrem toho ale plánujeme aj jemné rozdiely v hernom obsahu, zohľadňujúce preferencie hráčov na danej platforme – v systéme dialógov a cutscén, ako aj v rozsahu a zmysle prozkoumávání herního světa.

Jak se Vám pracuje s Unreal Enginem 3.0 a jak moc bude herní svět interaktivní?

Unreal Engine 3 od Epic Games je velice výkonným next-gen herním enginem ve všech důležitých oblastech. Obsahuje skvělý editor materiálů, který nám dovoluje uskutečnit požadovanou vizuální kvalitu, aniž bychom se museli tolik snažit. Poskytuje výborný základ a dovoľuje nám zamerať sa na nadstavbu vlastných featur, ktorá urobí Elveon, najmä po vizuálnej stránke unikátnym. S UE3 sa pracuje veľmi dobre, pokiaľ do enginu nieje potrebné robiť rozsiahle hĺbkové zásahy. Značne sme si pohrali so Speedtree - nepáčily sa nám kmeny stromů. Prostředí bude kompletně interaktivní. Máme k dispozici kvalitní fyzikální engine, který je důležitou součástí celkového feelingu elveonského světa.


další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Dokážete už nyní určit HW nároky pro PC verzi hry?

Ideálne PC pre Elveon v jeho plnej kráse bude Microsoft Xbox360 :) Elveon na PC bude ale značne customizovatelný. To znamená, že hra ako taká bez všetkých vychytávok bude rozbehateľná aj na kvalitných súčasných konfiguráciach. Majiteľ takéhoto stroja si síce neužije všetky naše vizuálne výplody v 100% rozsahu, kľúčové prvky hry a pochopiteľne celá hrateľnosť však ostanú neovplyvnené.

Bude Elveon čistě hrou jednoho hráče, nebo bude obsahovat i multiplayer?

Ano, v Elveonu bude integrovaný multiplayer. V této oblasti bychom rádi využili výhod a nových schopností Xboxu 360. Navíc nabídneme rozšířené funkce služby Live! se stahováním obsahu a také Marketplace.

V jakém stadiu vývoje se Elveon nachází a kdy s ním budete hotovi?

V plnej produkcii. Gameplay prototyp je hotový a prebieha prvé kolo jeho ladenia. Datum vydání je předběžně stanoveno na léto 2007.

Stáhněte si: Trailery, Videa...

Související články: Novinky...

J.A.Frost
editor: jd


 
 

Novinky na Alza.cz

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.