zdroj:
tisková zpráva
Po několikaměsíčním čekání jsme se překvapivě dočkali odpovědí na naše otázky ke hře, která možná zahýbe žebříčky. Nejde o nic menšího než Condition Zero, pokračování nejúspěšnější multiplayerové střílečky dosavadní herní historie. O této připravované hře se dodnes mnoho oficiálního nenapsalo a informace bylo třeba vybírat po kouscích hlavně z různých interview, které prezident firmy Gearbox Software Randy Pitchford čas od času poskytne některým herním médiím. I my jsme využili kontaktů přímo na zdroj ve Valve Software a zde vám předkládáme výsledek, který je i dnes stále stejně aktuální. Toto interview navazuje na preview, které jsme před nějakým časem zveřejnili, a otázky jsme kladli tak, aby již známé informace o hře co nejlépe doplnily.
K osobě Randy Pitchforda ještě podotknu, že je zainteresován i v komisi CPL, čili Cyberathletes Profi League, což je organizátor mezinárodních turnajů v multiplayerových hrách na celosvětové úrovni, kde se nehraje o nijak zanedbatelné částky a Counter-Strike patří k jedné z klíčových disciplín. Tuto informaci uvádím hlavně proto, aby bylo jasné, že tento člověk, který pracuje na vývoji Condition Zero (CS:CZ), má bohaté zkušenosti získané nejen přímým hraním, ale i osobním kontaktem a sledováním světové hráčské špičky v oboru, což se může pozitivně odrazit v projektu, na který se těšíme. Tím končím úvodní slovo a zde už jsou vlastní otázky, které jsme Randymu položili. Pro ty, kdo by rádi vstřebali celý rozhovor přímo slovy Randyho Pitchforda, dáváme k dispozici i původní anglickou verzi interview zde.
zdroj:
tisková zpráva
Tiscali Games: Condition Zero má být transformací klasického Counter-Striku do singleplayerové podoby. Budou i mapy, herní mody a styl hry obdobný? V čem se liší?
Randy Pitchford: Hra obsahuje jak dobře známé scénáře, tak i zcela nové typy misí a úkolů, které jsou zpracovány tak, aby se hráč zdokonaloval ve svých dovednostech.
Jak odhadujete dobu, kterou může průměrný hráč u CS:CZ strávit? Bitva na mapě v Counter-Striku trvá v průměru 2 až 3 minuty. Bude tomu tak i v CS:CZ anebo jsou mapy větší a struktura jednotlivých misí složitější a tím pádem i časově a technicky náročnější? Jak byste charakterizoval hlavní rozdíly v hraní mise v CS:CZ oproti bitvě v CS?
Každý úkol, který je třeba v singleplayerové misi splnit, zabere přibližně tolik času, jako kolo hrané v Counter-Striku. Každá mise v Condition Zero obsahuje minimálně deset úkolů a misí ve hře je celkem přes dvacet - čili přes 200 úkolů. Celou hru lze odehrát v pěti různých (i výbavou a vlastnostmi) týmech, čímž jsme u tisícovky úkolů. Nyní si vynásobte 1000 třemi nebo čtyřmi minutami potřebnými ke splnění jednoho úkolu a jsme u času, který u hry může strávit zkušený hráč Counter-Strike a to pouze v připadě, ze nebude nucen žádnou misi opakovat. Condition Zero vydrží všem hráčům opravdu na dlouho.
zdroj:
tisková zpráva
Hratelnost Counter-Strike tkví hlavně v tom, že se při opakovaném hraní téže mapy situace pokaždé mění - hráči používají jinou cestu, strategii, zbraně, místo útoku. Bude tomu tak i při opakovaném hraní singleplayerových misí - tím myslím hlavně počítačem řízené teroristy (boty)?
Boti jsou pěkně vychytralí a dokážou se z průběhů bitev sami učit. Pamatují si lokace, které vedly v různých případech k úspěšným taktikám jakož i ty, které je vystavily útokům nepřátrel a kde byli lehce zranitelní. Tento pokrok ve zpracování umělé inteligence je tím, co pomáhá Condition Zero dosáhnout nové úrovně singleplayerového hraní.
Bude možné během bitvy přepínat mezi ovládáním jednotlivých členů anebo po zabití hráče kolo končí, případně je hráč stráví v roli pozorovatele?
Hra je koncipovaná tak, že jste v roli týmového vůdce, jehož zabitím se stává mise neúspěšnou. Na obrazovce se objeví posmrtná zpráva o tom, co se přihodilo, a vy můžete hru znovu nahrát, zopakovat misi anebo se vrátit do virtuální čekárny, kde lze provést změny ve výbavě a týmových taktikách, než se pustíte do opakovaného pokusu.
zdroj:
tisková zpráva
Najdeme ve hře nějaké nové pohyby jako plížení, vyklánění, nové módy střelby či házení granátů?
Ve hře budou nové módy střelby pro nové zbraně, například střelba třírannými dávkami v případě automatické pušky FAMAS. Fyziku ve hře jsme ponechali tak jako v původním Counter-Striku, díky čemuž se hra stala tak oblíbenou.
Zajímavou novinkou jsou toxické granáty a možnost používání plynových masek. Projeví se plynová maska i zobrazením na HUDu (například obdobně jako bylo v Medal of Honor: Allied Assault)?
Na obrazovce se objeví ikona, která bude hráči oznamovat použití masky a i ve hře bude vaše postava viditelná s maskou na hlavě. Ta ale z pohledu toho, kdo ji má nasazenou, nebude nijak viditelná. Opustili jsme od záměru nějak omezovat rozhled hráče předmětem, který mu má naopak pomoci.
zdroj:
tisková zpráva
Jak hodláte podporovat tvůrce přídavných map, modelů, skinů nebo waypointů?
Po vydání hry uvolníme všechny nástroje a potřebné informace. Přitom budeme spolupracovat s Valve Editing Resource Center, abychom uživatelům zpřístupnili informace, které pro využití nových prvků ve hře a jejím enginu potřebují.
Budou boti z Condition Zero použitelní i pro původní CS a jeho mapy?
Poté, co bude vydáno Condition Zero, se stane jeho multiplayer totožný s Counter-Strikem. Boti jsou pro hru dostupní ve formě základního kódu. Pak už je jen na tvůrci každé mapy, zda podporu botů do ní implementuje a vytvoří pro ně potřebné waypointy (síť bodů, kterou boti pro orientaci v mapě používají).
zdroj:
tisková zpráva
Počítáte s tím, že Condition Zero nějak ovlivní online Counter-Strike scénu na poli multiplayeru?
Myslím si, že Condition Zero ještě více rozšíří hráčskou komunitu Counter-Striku. Těm, kteří hru ještě nehráli, odhalí pro ně nové věci a těm, kteří hru už hrát přestali proto, že je omrzela, přinese některé zajímavé novinky, díky nimž se k CS možná vrátí.
Jak dlouho po Condition Zero plánujete vydat patch pro CS, který obě hry učiní kompatibilními? Tzn. majitelé původní hry budou schopni hrávat i nové mapy z Conditioin Zero a naopak?
Multiplayer obou her bude shodný a patch, který Counter-Strike učiní s Condition Zero kompatibilním, bude pravděpodobně k dispozici ještě dříve, než se Condition Zero objeví na pultech.
Zatím poslední verze Half-Lifu přinesla jednu skvělou novinku - HLTV. Bude tato technologie zakomponovaná i do CS:CZ, případně bude HLTV možné používat k ukládání dem i ze singleplayeru?
Ano, HLTV je součástí Counter-Striku a tudíž bude i součástí Condition Zero.
zdroj:
tisková zpráva
Čeho si vy sám nejvíce ceníte na Condition Zero anebo v čem vidíte největší přínos k výborné hratelnosti?
Design singleplayeru je odlišný od všeho, co příznivci 3D stříleček dosud mohli hrát a podněty k jeho hraní jsou velmi silné. Hra je hodně návyková a zábavná. Velice těžko se to ale popisuje slovy, takže si to budete muset vyzkoušet sami, až bude hra hotová.
Budou hardwarové nároky s vašimi úpravami znatelně vyšší? Má jít o modifikovaný engine Half-Lifu - mohl byste uvést nějaké příklady vylepšení, které ve hře najdeme? Jakou hardwarovou konfiguraci byste uvedl jako plně dostačující?
Ve hře je spousta nových grafických vylepšení a efektů, ale při jejich tvorbě jsme se snažili brát ohled na hardwarovou náročnost. Podle mého názoru bude Condition Zero hratelný na každém počítači, na kterém jede rozumným způsobem Counter-Strike. Nové prvky si ale samozřejmě vyžádají o trochu vyšší nároky na procesor a grafickou kartu.
Najdeme v Condition Zero i vlastnosti nadcházejícího Counter-Strike v1.4, například zůstávání mrtvých lidí na mapě nebo replay smrtelného zásahu?
Ano.
zdroj:
tisková zpráva
Můžete již dnes blíže specifikovat alespoň přibližné datum, kdy by se Condition Zero mohlo objevit na trhu?
Hra se nyní kompletuje a měla by se objevit v obchodech letos v létě.
Můžeme očekávat vydání nějakého hratelného dema ještě před vypuštěním plné hry?
Pravděpodobně ano, ale ještě jsme o jeho náplni nebo načasování nepřemýšleli.
Nedávno bylo zveřejněno, že vaše firma pracuje vedle CS:CZ i na first-person akci s tématikou Jamese Bonda pro Electronic Arts. Můžete nám o této hře sdělit něco bližšího, například jestli bude mít nějakou souvislost se zrušenou hrou The World is not Enough ? Pokud ano, na jakém enginu poběží?
Ne, o Jamesu Bondovi budeme mluvit až později.
zdroj:
tisková zpráva
Děkujeme Randymu za rozhovor a věříme, že jste v něm našli stejně jako my zajímavé informace, které čekání na poněkud oddalované vydání hry třeba zpříjemní. Osobně raději počkám na hru, která bude vyladěná, než zklamaně protáhnu nad další, narychlo vydanou zplácaninou, která pouze utopí dobré nápady. Nebylo by to v poslední době poprvé, viz například Global Operations, a je to pak škoda jak pro hráče, tak i tvůrce hry.
Stáhněte si: Video (2 MB), Screenshoty Související linky: Preview (březen 2002), Novinka (březen 2002)
|