| Autor: Jiří Sládek Publikováno: 28.února 2006 | Verze hry: prodávaná/česká Doba recenzování: pár týdnů |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
zdroj:
tisková zpráva
Bojových misí je ve hře téměř třicet, přičemž jde ve všech případech o pevně dané scénáře. Zákon pouště je určen jen pro singleplayer, žádné mapy pro více hráčů tu nenajdete. Většina bitev je poměrně svižných a rozloha map není nijak zvlášť velká - hra je díky tomu nabitá akcí, že by se klidně mohla přejmenovat na Zákon spouště. Ve hře je i nějaký prostor na taktizování, ale obecně lze říci, že hra je určená spíše méně náročným stratégům. Bitvy jsou zpracovány klasicky v reálném čase, s možností zrychlování a zpomalování času, pauzování, grupování jednotek a podobně.Většinu úkolů ve scénářích je možné rozdělit do dvou skupin – útočné a obranné, přičemž mezi zadání druhého typu můžeme počítat i eskort civilních vozidel skrz nepřátelské území. Čas od času se budete také plížit s některým z hrdinů, ať už kvůli průzkumu nepřátelských pozic nebo prostě proto, že zrovna nemáte k dispozici žádnou pořádnou káru. Hra má na jednu stranu docela spád, na stranu druhou se zadání misí dost opakuje.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
S kulometem na střeše Hlavní roli hrají bitevní stroje. Jde o vesměs dost bizarní vehikly; zpočátku máte k dispozici hlavně různé průzkumné motocykly či tříkolky a pro střet v první linii vhodnější osobní auta opatřená kulomety či kanóny. Později přibudou těžší kousky; různé modifikované dodávky a offroady. Dojde samozřejmě i na těžce opancéřované stroje – třeba předělaný nákladní tahač či dokonce staré dobré tanky. Stroje jsou poplatné prostředí a některé jsou značně úchylné, třeba Kylův pojízdný bar. Nechybí ani obranné věže či civilní stroje (konkrétně náklaďáky s cisternou), které je v některých misích potřeba eskortovat bezpečně do cíle.
zdroj:
tisková zpráva
Veledůležitou jednotkou je opravárenské vozidlo, které může (překvapivě) dát do kupy i notně poškozený bojový stroj. Vyplatí se proto poničené jednotky stahovat do zázemí a tam je v klidu opravit. Mechanik má ovšem omezenou zásobu součástek, takže obvykle nemůže fungovat donekonečna. Když už to s vašimi stroji vypadá bledě a opravář není na blízku, můžete vykopat řidiče ven a použít je alespoň jako pěšáky, či případně nahnat do jiného stroje. To je životně důležité zejména v případě hrdinů, jelikož po smrti jakéhokoliv z nich následuje nepříliš oblíbený nápis Game Over. Průměrné zpracování Osvědčený engine pracuje stále docela dobře, i když se pochopitelně nemůže svojí kvalitou srovnávat s tituly postavenými na zcela novém základě. Grafika je však celkem slušná, a oproti starším bráškům popisujícím bojiště druhé světové války samozřejmě značně modifikovaná. Postapokaylptické pouštní prostředí sice na první pohled může připomínat Rommelův druhý domov – africká bojiště – ale samozřejmě zde najdete spoustu nových objektů (vraky aut, chajdy stlučené ze všeho možného, barely, různé harampádí a podobně). Čas od času pohled na pustinu osvěží nějaká ta oáza či osada, ale hlavní těžiště zůstává v bojích v otevřené krajině.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Bojové jednotky jsou vymodelovány slušně a příjemně připomínají vozítka z již zmíněné filmové série o Šíleném Maxovi (ano, já vím, že tenhle film v článku pořád omílám, ale ono to přirovnání opravdu hodně přesně sedí). Technické zpracování obecně nijak neoslní, ale ani vyloženě neodradí.
zdroj:
tisková zpráva
Nic pro náročné Zákon pouště je celkem pohodová oddechovka, zvláště pro ty, kteří si chtějí trochu zataktizovat, ale Blitzkrieg a jeho klony jim připadají moc těžké a složité. Lineární, ale milý příběh a herně atraktivní prostředí, osvědčený, i když postarší engine, nepříliš originální mise – to je krátké shrnutí, které charakterizuje tento více méně průměrný, ale nikoliv úplně nezajímavý titul. Související články: Novinky |
| Jiří Sládek | |
| autorovi je 27 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |