World Championship Snooker 2003 - rec.
8/10

World Championship Snooker 2003 - rec.

13. 3. 2004 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Pokud se na satelitních televizních kanálech rádi díváte na skutečné profesionály, kteří při kulečníku předvádějí neuvěřitelné věci, máte šanci zkusit je napodobit v této sportovní hře pro PC i konzole od Codemasters.

Autor: Firebird
Publikováno: 13.března 2004
Verze hry: anglická/prodávaná

Obrázek zdroj: tisková zpráva Mezi sportovní tituly, o které je relativně slušný zájem mezi hráči, ovšem nikoliv ze strany tvůrců her, patří kulečník (ať už biliard nebo karambol). Právě jedna ze světlých výjimek v tomto herním odvětví s názvem World Championship Snooker 2003 (dále už jen WCS2003) od Blade Interactive se mi nyní dostala do rukou. Občas se rád dívám na satelitních kanálech na skutečné profesionály, kteří při kulečníku předvádějí neuvěřitelné věci, že si až říkám, jak to asi dokázali. A právě v této hře pro osobní počítače i konzole jsem konečně dostal šanci je zkusit napodobit.

Nahlédnutí do pravidel
Dříve, než-li nahlédneme na samotnou hratelnost WCS2003, pojďme si stručně přiblížit základní pravidla podle mého názoru nejzábavnějšího stylu hry. Ten se hraje hlavně závodně na nejvyšší úrovni a věnuje se mu světová špička jako například Mark J. Williams, Ronnie O‘Sulliven, či Stephen Hendry. Hra spočívá v tom, že se na kulečníkovém stole nachází sedm různobarevných koulí různých bodových hodnot a dále 15 červených.

Po rozehrání musíte nejdříve do důlku umístit červenou kouli a poté si můžete vybrat nějakou barevnou. Bílá koule, kterou se hraje, se nesmí dotknout jako první jiné barvy, než je předem určena (červená nebo barevná) a samozřejmě její pád do jamky není povolen, jinak je to faul a soupeř získává lehce vydělané body. Jakmile není na stole již žádná červená koule, umisťují se do důlků ty barevné od nejnižší bodové hodnoty po nejvyšší. Tento styl hry se mi zdá nejlepší a vydržel jsem u něj opravdu velmi dlouho.

Ve WCS2003 je jinak možné hrát kariéru a projít si sám se sebou všechny velké turnaje. Další možností je turnaj, který se hraje klasickým pavoukovým systémem aneb kdo prohraje, ten vypadne. Také si budete moci zkusit nějaké přednastavené triky, které jsou velmi zajímavé, ovšem k většině z takových situací při samotné hře nejspíš nikdy nedojde.

Poznatky z hraní
Samotný pohyb koulí je více než věrohodný se všemi známými zákony o úhlu odrazu a dopadu - vše se hýbe přesně tak, jak má. První výtku bych však směřoval k pohledu na kulečníkový stůl v momentě, kdy se snažíte trefit nějakou dobře bodovanou či důležitou kouli a samotná jamka je mimo výhled na obrazovce. Nepřišel jsem na to, jak si přehodit zobrazení, kromě pohledu z druhé strany na tágo. Ovšem když potřebuji, aby šla koule někam do strany, je mi to na nic. Za druhý nedostatek bych označil barvu koulí, neboť občas není poznat, která je červená, hnědá, či tmavě zelená.

Samozřejmostí je také hra po síti, nebo na jednom počítači proti živému soupeři, i když to bohužel nejde v šampionátu. Inteligence počítačem řízených protivníků je na velmi dobré úrovni. Může se lehce stát, že jakmile se dostane na řadu počítač, už si v tom kole nezahrajete, ale obtížnost je jinak nastavitelná. Viditelnost úderů počítače je možné vypnout, občas mu to trvá až příliš dlouho.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva 12 dalších vytípaných obrázků z hraní jsme přidali do sekce screenshotů

Ovládání, grafika, zvuky
Ovládání nepředstavuje problém a skládá se jen z mála kurzorových kláves a myši - každý, kdo udrží myš v ruce, by neměl mít problémy. Šipkami doleva a doprava lze nastavovat polohu tága, zatímco těmi nahoru a dolu se mění pohled na stůl. Po kliknutí na levé tlačítko se objeví ukazatel síly úderu, který se stanovuje posunem myši nahoru a dolů. Pohybem do stran se dá dorovnat dráha pohybu koule, jejíž dopad a následný odraz je signalizován dvěma šipkami. Tuto zlehčující nápovědu ovšem doporučuji vypnout (klávesa X), není to potom tak jednoduché.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vizuální stránka hry je perfektní, zde musím autory pochválit. Sice jsou postavy při výběru hráčova vzhledu jedna jako druhá, jen se mění vlasy, vousy nebo barva pleti (křivý nos mají skoro všichni nabízení figuranti), ale to mi příliš nevadí. Tím se dostávám k další vlastnosti a tou jsou animace samotných hráčů, které jsou velmi dobře udělané, ale po chvíli je asi každý vypne, protože poněkud zdržují. Kdo někdy sleduje kulečníkové turnaje na satelitních TV stanicích, bude se mu líbit podobně znějící komentář.

Stáhněte si: Demo, Video