Autor: Ondřej Prokop Publikováno: 10.listopadu 2004 |
![]() ![]() ![]() Hasiči, parašutisti a bagry Samotné hašení je ve Wildfire zajištěno pomocí klasických hasičů „pěšáků“, kteří kromě hašení dokáží stejně dobře vykopat příkop, který brání v dalším síření požárů. Stejně tak slouží i hasiči „parašutisti“. Ti mají samozřejmě výhodu v tom, že si sami určíte, kde mají seskočit a nemusejí tak cestovat ze základny po svých. Jen musíte dát pozor na to, abyste je nenechali seskočit příliš blízko ohně, často se totiž stává, že kvůli větru dopadnou přímo doprostřed požáru :) Všechna pomocná technika, která používá k hašení vodu, má omezenou kapacitu a po vyčerpání ji musíte poslal zpět na základnu k doplnění. K budování lepších bariér a příkopů budete ovládat například různé druhy bagrů. Všechny jednotky je potřeba nejprve „najmout“ v základně a pak je ovládáte podobným způsobem jako v tradičních RTS typu Command & Conquer, avšak s docela zásadními rozdíly. Najmout lze jen určitý počet jednotek a s těmi musíte vystačit. Pokud vám hasič v ohni uhoří, není možné ho nahradit, což bohužel není příliš vzácná situace. Díky hůře zvládnutému systému hledání cest, které si jednotky volí, není výjimkou, že si trasu zkrátí přímo skrz žár. Na to je potřeba dávat pozor celou hru. Postup likvidování ohně bude však vždy jen na vás. Čím je požár a terén komplikovanější, tím více je potřeba přemýšlet a taktizovat. Když například silně fouká vítr, nepomůže vám klasický příkop, ale musíte vykopat podstatně širší. Často máte v lese více požárů na různých místech a musíte se rychle rozhodovat, které jednotky kam pošlete. Většinou nejde předem předvídat budoucí vývoj mise. Tedy to, jak rychle se bude požár šířit, jestli se změní vítr atd. Je potřeba prakticky neustále reagovat na všechny změny, které si na vás hra nachystá, takže se většinu času asi nudit nebudete. ![]() ![]() ![]() Úkoly aneb co budete hasit Úkoly jednotlivých misí jsou víceméně jednotvárné, i když jistá snaha o nějakou tu obměnu cítit je. Většinou jde o to, že požár nesmí zničit určitý počet akrů lesa. Ale jsou tu i výjimky, když například musíte ochránit malou chatovou osadu. Stereotyp nabourává dostupnost nových jednotek, které nabízí téměř každá další mise. Po celou dobu hraní hlavní kampaně tedy bylo co objevovat a hráč nikdy neměl ty samé nástroje jako v předcházející úrovni. Bohužel vám těchto 16 misí vydrží maximálně na dvě tři odpoledne. Obtížnost volit nelze, ale hodnotil bych ji jako přijatelnou, v závěrečných misích už se opravdu celkem zapotíte než požár zvládnete. Na druhou stranu jsem zase nenarazil na žádný zákys, přes který bych měl problém projít. Design misí je na dobré úrovni. Každá mapa obsahuje velmi různorodý terén a prostředí, tudíž si užijete jak nížin s řekami a zelenými loukami, tak třeba velice špatně přístupného skalnatého terénu vysoko v horách. Samotný oheň také nevypadá úplně zle. Technické zpracování Wildfire si zahrajete kompletně ve 3D světě. Grafika podle mého názoru odpovídá nižší prodejní ceně. Mohla by být poutavá před pár lety, teď bych jí hodnotil spíše jako slabší průměr. Na druhou stranu je hra zase přátelská ke starším počítačům a nemá takové nároky na hardware jako nejnovější trháky (jako minimum autoři uvádějí CPU 800 MHz a 128 MB RAM). K účelům Wildfire ale tato grafika naprosto postačuje. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Rekapitulace Wildfire, i když ničím nevyniká, přináší strategii s originálním námětem. Jelikož si většina lidí asi nedokáže dobře představit, jak se taková hra vůbec může hrát, doporučil bych stáhnout video nebo demo a zkusit si hru sami, protože mě docela příjemně zabavila na několik dnů. A to především díky počtu jednotek a variabilitě jednotlivých misí, které si žádají strategické myšlení, ale zároveň nejsou přehnaně obtížné a tím pádem se hodí i pro méně zkušené hráče. Navíc Wildfire nenásilnou formou učí základní principy požární bezpečnosti a práce s ohněm, když nejdůležitější body jsou vždy popsány na obrazovkách při načítání mise. Stáhněte si: Demo, Cheaty Související články: Novinka, Vše o sérii Fire Department |
Ondřej Prokop | |
autorovi je 18 let, studuje střední průmyslovou školu, nejraději má akční a strategické hry, ale nepohrdne ani kvalitní sportovní či závodní simulací, dříve psal pro Gameplanet, jako admin působí ještě na GameZone a E-sports. (další články autora) |