4. 12. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Virtual Pool 3 - recenzeAutor:LeonPublikováno: 5.prosince 2000Kulečníkový simulátor...

Virtual Pool 3 - recenze

Autor:Leon
Publikováno: 5.prosince 2000

Kulečníkový simulátor Virtual Pool 3 vám umožní stát se hráčem-teroretikem v této branži.

Jak jsme balili holky...
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ještě si moc dobře pamatuji, jak jsme s kamarády na gymnáziu balili holky. Puberta s námi tenkrát cloumala (a asi jí to ještě nepustilo :) a my jsme hledali každou možnost, jak se před děvčaty předvést a vytáhnout. A pak to přišlo. Naproti gymplu otevřeli Billiard club a bylo jasno. Začali jsme se učit kulečník a brzy jsme dospěli do stádia, kdy holky začaly chodit s námi (zatím jenom na kulečník). Nebylo se co divit, platili jsme za ně. Pak to došlo tak daleko, že jsme chtěli začít pořádat celé turnaje. A tady nastal první problém. Nikdo neznal přesně pravidla. Internet tehdy ještě nebyl k dispozici a kulečníková literatura taky nebyla jaksi k sehnání. Z bryndy nás dostala až jedna počítačová hra, kterou jsme kdesi sehnali. Jednalo se o Virtual Pool 2…

Tenkrát jsme byli touto hrou doslova uneseni. Pomocí ní jsme se učili teorii úderů, kterou jsme se pak (většinou marně) snažili přetavit v praxi. Hlavně však odpadl problém s pravidly a navíc jsme se naučili spoustu dalších variacích na pool (snooker), jimiž jsme pak ohromovali nejen holky, ale i stálé štamgasty v klubu. Od té doby uteklo hodně času a byl jsem proto celkem mile překvapen, když jsem se dozvěděl, že se firma Interplay rozhodla vydat další díl tohoto ojedinělého kulečníkového simulátoru - Virtual Pool 3.

Instruktáž s Jeanette Lee
Na první pohled se toho mnoho nezměnilo a samotný princip hry zůstává víceméně stejný. Překvapivě tu máme kulečníkový stůl, tágo, kulečníkové koule a různě zdatné soupeře, z nichž žádný ale nechce prohrát. Něco málo nového se ale přece jen najde. Vydavatel se snažil hru zaštítit nějakou osobností ze světa slonovinových koulí. To se jim nakonec podařilo a hrou vás provází Jeanette Lee, která je známá svou přezdívkou „Black Widow“ (Černá vdova). Ta vám ukáže základní kulečníkové finesy, falše a další věci. Pokud jste nikdy kulečník nehráli, pochopíte alespoň základy úderů a odrazů. Jeanette vás ale i pochválí, pokud třeba vyhrajete turnaj. Zkrátka vás celou hrou provází.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Asi vás zajímá, co si vlastně můžete zahrát. Na výběr máte několik herních módů. Tradiční Quick Play, kdy si jen vyberete typ hry, soupeře a prostředí, kde budete hrát. Pak máte možnost hrát turnaj, kde se hraje v klasickém pavouku vyřazovacím způsobem. Nechybí ani možnost hrát po síti či po internetu. A pokud si chcete hrát s kamarádem na jednom počítači, není to problém. Prostě si navolíte dva lidské hráče a budete se u klávesnice střídat. I to však už bylo v minulé verzi.

Kariéra
Poslední a možná nejzajímavější věcí je mód kariéra, kdy začínáte s pár dolary hrát o drobné peníze se slabými soupeři kdesi v garáži. Jak postupně vyděláváte, máte možnost hrát o více peněz se silnějšími soupeři, v lepších lokacích, nakupovat si lepší tága apod. Kariéra je celkem povedená. Nemohu si ale odpustit výtky na celé menu, které je hodně nepřehledné. Nejvíc naštve, když si navolíte soupeře nebo místo utkání a v momentě, kdy máte všechno vybráno, zjistíte, že buď soupeř tuhle hru nezná, nebo na daném místě není stůl pro tuhle hru.

Také je škoda, že u typů her není vysvětleno, v čem ta hra spočívá. Pokud tedy neznáte přesně tu danou hru, budete dlouho při hře tápat, co je cílem, co si můžete dovolit a co ne, co je v této variaci faul apod. Na druhou stranu je výběr herních variant hodně pestrý. Většina je sice zaměřena na pool (kulečník s dírami), ale je tu i možnost hrát billiard. Ten tu ale není v podobě, v jaké se hraje po českých hospodách a klubech. Zcela chybí billiard se čtyřmi koulemi a i ten se třemi se počítá odlišně. Předpokládám ale, že ve hře je to přesně podle mezinárodních pravidel a problém je tedy v tom, že u nás se to hraje netradičně. Pokud jsem dobře počítal, je na výběr celkem 21 herních variant včetně klasických, méně klasických i mně zcela neznámých. Hlavní je, že nechybí moje nejoblíbenější hra - „devítka“.

Kvalitní herní engine
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Co naopak musím pochválit, je herní engine. Nemyslím tím grafický, myslím engine, který má na starosti vyhodnocování síly šťouchů, odrazů, falší a vůbec všeho, co se děje na kulečníkovém stole. Tady si troufnu říci, že vše odpovídá maximální realitě a není ani velký problém koule rozskákat nebo je dostat ze stolu. Trošku složitější je na první pohled ovládání, ale dá se na to zvyknout. Samotný šťouch se provádí myší při stisknuté klávesnici. Jak moc hýbnete myší, tolik bude síla vašeho úderu. I tento systém zůstal stejný od staršího Virtual Pool 2.

Pochvalu zaslouží inteligence protihráčů. Slabší hráč zkazí i lehký úder, pokud si ale zvolít profíka, ani se možná nedostanete ke šťouchu. Rozporuplný je grafický engine. Na jedné straně pěkně provedené koule i kulečníkový stůl, tágo už je slabší a okolí stolu je přímo odporné. Zvuky jsou víceméně omezené na srážky koulí, občas na obdivné ohlasy z okolí a třeba v garáži se občas ozve start motorky. A hudby se nedočkáte žádné :(

Chce to pevné nervy
Celkově je možno ale říci, že Virtual Pool 3 je asi nejlepší kulečníkový simulátor na trhu. Pokud uvažujete o jeho koupi, pak počítejte s tím, že kromě samotného kulečníku se ničeho jiného nedočkáte, z čehož vyplývá, že pokud nejste vyloženě kulečníkový fanda, asi vás hraní brzy omrzí. Pokud se chcete pomocí této hry kulečník naučit, lze to. Především teorii a pravidla. Ale nezapomeňte na to, že reálné hraní kulečníku se od hry hodně liší. V ní si navolíte úder, který pak přesně zahrajete. V reálu je to jiné. Tam si šťouch sice také naplánujete, ale ještě ho musíte také provést, nehledě na to, že můžete protrhnout plátno.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva A to nemluvím o psychické stránce - každý má nervy. Jenže když se to naučíte a stanete se králem salónu, budete obletováni ženami (a o co jiného nám chlapům vlastně jde? :) Ostatně díky tomu, co jsem se naučil z Virtual Pool 2, jsem tenkrát skutečně nabalil jednu holku. Třeba se to povede i Vám… :)

Leon

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Asi nejlepší kulečníkový simulátor, na kterém se ale přesto pár chyb najde. Jinak pouze pro ty, kteří to myslí s kulečníkem vážně.