Autor: Leon Publikováno: 5.června 2002 |
![]() ![]() ![]() Jen s částečnou licencí Ač se to zdá u Electronic Arts skoro neuvěřitelné, nepodařilo se jim získat veškeré licence na tyto závody. Je to způsobeno především tím, že se u Codemasters připravuje hra V8 Supercars na prakticky totožné téma. Veškeré licence jsou tak rozděleny zhruba půl na půl. Výsledek je pak takový, že EA získali práva na značku Holden, kdežto Codemasters na Ford. Nemusíte se ale bát, že by jste ve V8 Challenge nenarazili na Ford. Narazíte, ale v nelicencované podobě - bez patřičných reklam, v jiných týmech, s jinými jezdci. Podobný problém je i u tratí, kde se podařilo sehnat licence jen na 4 australské okruhy - Bathurst, Adelaide (trať známá z F1), Sandown a Queensland Raceway. Protože tak malý počet tratí by byl pro hru velmi málo, byla hra doplněna o 4 švédské okruhy. Herní módy ![]() Na dnešní dobu je herních módů málo a navíc ani nejdou příliš do hloubky. Důsledkem toho může být ztráta hratelnosti a omrzelost ze hry. Pro ty, co mají rádi co nejpřesnější podobu závodů, mám další špatnou zprávu. Hra omezuje jak co se týče maximálního počtu závodníků na trati (14), tak co se týká volby nejdelšího závodu (25 kol). V8 Challenge si ani v ostatních ohledech nechce hrát na ultra-realistický simulátor. Máte sice možnost nastavovat a ladit si svůj vůz, ale vše se děje přijatelném měřítku. Obecně se mi zdá, že trend v automobilových simulátorech rozhodně nesměřuje k ultrasimulátorům typu Grand Prix Legends nebo Nascar 4, ale spíše k mixu arkády a reality. Tak nějak je na tom i V8 Challenge. ![]() ![]() ![]() Jízdní vlastnosti... ... spadají spíše do té realističtější části hry, což je hlavně zpočátku dost velký nezvyk. Po prvním spuštění hry a vyjetí na okruh se asi budete divit, proč jste tak často mimo trať. Po nějakém čase přijdete na dva zásadní důvody, proč tomu tak je. Tím prvním je příliš velká akcelerace ze zatáček, po které následuje protočení zadních kol a nevyhnutelný smyk. Druhou, možná ještě častější příčinou je zablokování kol při brždění do zatáčky - v tom okamžiku je vůz neřiditelný, pokračujete rovně a nepomůže ani puštění brzdy, protože brzdy už jsou zablokované. Trvá to určitý čas, než si na tyhle dvě základní podmínky úspěšného závodění zvyknete, ale alespoň máte pocit, že se skutečně učíte jezdit a že je to reálné. Jen bych chtěl upozornit, že není ideální ovládat V8 Challenge i další podobné hry přes klávesnici. Stisk klávesy totiž značí buď plný plyn (protočení kol a smyk) nebo maximální brždění (zablokování kol). Logicky je proto lepší ovládání přes joystick či ještě lépe přes volant s pedály, kde můžete krásně ovlivňovat velikost přidání plynu i brždění. Umělá inteligence a grafika ![]() Asi nejsilnější stránkou hry je grafika. Modely aut jsou velmi podrobné a asi i přesné, textury pěkně vyvedené, tratě jakbysmet, okolí tratí působí velmi přirozeně. Tradičně odfláknuté jsou opět jen boxy s nevzhlednými 2D sprity. Nic zvláštního nejde říci o zvucích - řev motoru je prý nahraný z reálu, ale opět tak úplně věrně nezní. O jiných zvucích se nemá cenu rozepisovat. ![]() ![]() ![]() Největší zábava se jako u většiny her dá zažít u multiplayeru. Není nad to, když se můžete poměřit ve svém závodním uměním s kamarády, čímž odpadají problémy s AI, naopak nastupují problémy s přirozenou inteligencí :) Hra nabízí jak klání po LANu, tak po inetu. Síťový kód od EA by pak měl být zárukou kvality, ale neměli jsme šanci ho otestovat. ![]() Stáhněte si: Screenshoty Související články: Novinka, Dick Johnson V8 Challenge minirecenze (03/2000) |
Leon připravil: jd |