Autor: mindwarp.cz Publikováno: 1.července 2008 |
video z hraní Balancování Ovládat vašeho bikera lze pouze pomocí klávesnice a sice směrovými šipkami, kdy šipka nahoru je plyn, dolů brzda, vpravo naklonění doprava (dopředu), vlevo naklonění doleva (dozadu). Přenášení váhy je alfou a omegou úspěchu, pokud nezvládnete tyto základy, nedojedete ani Easy tratě. Potom je tu tlačítko pro reset motorky a návrat k checkpointu. Těch je po trati vždy několik a zaručuji vám, že si je oblíbíte. A bude vám často docela jedno, že k němu dojedete s obličejem ryjícím do asfaltu. Hlavně, že dojedete. Nicméně, pokud vám to stejně jako mě moc nepůjde, budete tlačítko pro reset používat až nezdravě často. ![]() ![]() ![]() Jízda tmavou halou Jezdíte vždy v nějaké temné hale, všude hoří barely, které občas osvětluje reflektor vašeho motocyklu. Vaší motorku ovšem neosvětluje nic kromě občasných statických světel v okolí Často se potom stane, že na svého jezdce skoro vůbec přes tu tmu nevidíte, osvětlení nějakým pohyblivým světlometem mi tu docela scházelo. Jinak je 3D zpracování slušivé, engine umí moderní efekty jako je dynamické stínování, lesklé povrchy či ragdoll fyzika. Ta ve hře slouží k realističtějšímu zobrazení kolizí a pádů jezdce. Krev sice neteče, ale často to vypadá hodně bolestivě. Přepínání pohledů má mnoho možností, včetně toho z vlastních očí, který je sice adrenalinový, ale v praxi moc nepoužitelný. Základní pohled ze strany je asi nejlepší. Při sledování replay videí, která je možné i ukládat, lze pohledy také přepínat. ![]() ![]() ![]() Mé dojmy ze hry jsou celkem sklíčené, přišla mi až moc těžká - přemrštěná obtížnost se u Trials 2 na internetu diskutuje často. Autoři se brání tím, že chtěli lidem dát hru, která bude výzvou a bude mít trvanlivost. To je pravda, je taková, ale mě ta náročnost až odpuzovala a každé zapnutí Trials 2 bylo plné obav z milionů pádu z motorky. Je to sice stejné jako ve skutečnosti (Trial se často jezdí například na dvěstěpadesátkách od americké firmy GAS GAS), ale... Vysoká obtížnost po vás vyžaduje neustálé zlepšování se a téměř každé nové kolo před vás postaví nové výzvy. Nejtěžší jsou daleké skoky a následné přistání na skoro kolmo nakloněné plošině. Tutoriál, Easy a Medium obtížnost jsem ještě zvládnul poměrně lehce, nicméně alespoň jsem tyto závody dojel. Hard obtížnost už dělá svému názvu čest - kola jsou opravdu těžká, ale zvládnout se také dají, jen musíte mít trpělivost a přijít na ty správné grify s tím správným načasováním. ![]() ![]() ![]() V hlavním menu hraje rocková hudba, která mi moc neseděla. Ale zbytek hry, tedy samotné závody, podkresluje příjemný nerušivý drum & bass a po rocku není ani památky. Celkově je ale hudba po čase až moc repetitivní. ![]() ![]() ![]() V poslední době se do stále více her integruje vedení online statistik. Dost jsem se styděl, když jsem se viděl zprvu končit často někde na 6000. příčce ve světě. Ihned po dojetí kola totiž hra kontaktuje server a zveřejní vaše skóre. Tyto statistiky si lze přepínat buďto na celosvětové, národní, nebo týmové. Týmy lze vytvořit skrze Steam komunitu, stačí pozvat své přátele. ![]() Hra vede i váš soukromý detailní žebříček, kde je u každého levelu uvedeno, jakého nejlepšího místa jste kdy celosvětově dosáhli a také achievementy. Ty jsou různého druhu, třeba hanlivé ocenění „every bone broken“, což znamená vysoký počet zlámaných kostí, které se také počítají. Ale jsou zde i lichotivé achivementy, na které budete hrdí. Tak třeba „top dog“ znamená, že jste některý ze závodů dojeli na prvním místě na světě. Schválně, jak dlouho vám to vydrží... Stáhněte si: Demo ze Steamu |
mindwarp.cz | |
autorovi je 24 let, studuje uměleckou školu se zaměřením na multimédia a mezi jeho hlavní zájmy patří tvorba hudby, kterou prezentuje na svých stránkách, kde jste vždy vítáni. |