| Autor: Ladis Publikováno: 13.ledna 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Teprve později zjišťují Bruce spolu s Maxem, Lisou a Alfredem (přátelé Sarah), že nešlo o žádnou nepěknou náhodu, nýbrž o čin jakési kriminální organizace, testující v praxi na náhodně vybraných objektech novou drogu. Jedním z těchto objektů byla i Sarah a při vší smůle ji byla barmanem do drinku přimíchána právě testovací verze, způsobující upadnutí do komatu. "Vy nehodní chlapci", nadával v duchu Bruce a jako světlo v dlouhém temném tunelu mu připadala jediná možnost záchrany Sarah - objevení chemických laborantů oné organizace, kteří jistě vlastní nějaký prostředek, který by Sarah pomohl vrátit se zpět mezi živé blonďaté slečny. Šéf drogové organizace se však o "tažení" Bruce dozví a na ochranu sebe i gangu pošle proti Bruceovi a jeho partě hromadu pouličních "grázlíků". Bruce a jeho parťáky tak čeká na cestě za záchranu své přítelkyně plno krve, modřin a vyražených zubů. Válka různých pouličních ras
zdroj:
tisková zpráva
Během šesti levelů, rozdělených na dvě až tři části, budete krok za krokem postupovat až ke kořenům oné tajemné organizace, přičemž za sebou zanecháte stovky zlikvidovaných skinů, afroameričanů, pankáčů a podobných individuí. Tak trochu mi nejdříve nešlo na rozum, že se ony různé pouliční rasy nepobijí již jen mezi sebou, ale nakonec k tomu občas "díky" chybám ve hře opravdu došlo :-)Samozřejmě, že celou dobu nebudete bojovat holýma rukama, často naleznete zbraně všeho druhu - od baseballových holí přes nože, pistole a samopaly až po raketomet. Krom výše zmíněných nepřátel budete moci demolovat i popelnice, auta, všelijaké bedny, odpadkové koše apod., čímž získáte buď peníze (za jejichž určitý počet dostanete extra život navíc) či dodatečnou energii v podobě porce dobře grilovaného kuřátka, výborné chlazené coca-coly a jiných blbůstek. Za Bruce, Maxe, Alfreda nebo Lisu? Na začátku hry si budete moci vybrat jednoho ze čtyř hrdinů, se kterými budete vymetat ulice - Bruce (klasického pouličního bojovného típka), Maxe (ovládá očividně dobře kung-fu), Alfreda (holduje wrestlingu) či Lisu (mrštná rychlá samička). Každý z nich má různou úroveň síly, rychlosti a techniky, osobně bych jako nejvíce vyváženého volil Bruce.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Ovládat vašeho hrdinu budete pomocí keypadu a dalších šesti kláves (hra umožňuje redefinici kláves), či pomocí gamepadu/joysticku. K dispozici budete mít tři různé údery - rukou, nohou a individuální specialitku, která je vysoce účinná, ovšem rapidně vyčerpávající vaši zásobu energie + běh, výskok a skok zpět. Jaksi mi chybí blok, který bych u podobně laděné hry zcela jistě očekával. Krom společného ovládání má každý hrdina i své speciální kombo údery, jejichž aplikace ovšem předpokládá zapamatování si kombinace stisknuvších kláves (něco jako v Mortal Kombatu). Celkem vzato je ovládání nikterak precizní, je jaksi neurčité, nedobře naprogramované, pomalu reagující, prostě jaksi "user-unfriendly", takže spíše než s přemýšlením nad dokonalými kombinacemi úderů budete nahodile bušit do kopu či úderu rukou. Větvení cesty v průběhu hry Designově je hra vcelku povedená, v celkem šesti lokacích (zahrnují různé části města, labořatoř či staveniště) se setkáte s množstvím objektů, z nichž mnohé se dají zničit, budete překonávat i mírné výškové rozdíly, setkáte se krom pouličních "grázlíků" i s objekty typu granátometník či bossy na konci každé sekce, jako jsou létající robot či nalétávající vrtulník s raketami aj. Potěší možnost větvení cesty v průběhu hry, jakási jednoduchá možnost výberu dalšího postupu.
zdroj:
tisková zpráva
Co se povedlo designérům hry, to pokazili grafici a programátoři. Z grafického hlediska je hra velmi, velmi nevyvážená. Pozadí a textury jsou vcelku přijatelné, řekněme průměrné, ovšem co se týče modelů objektů, jde opravdu o něco zcela odpudivého, řka až zhůvěřilého. Modely nepřátel a vůbec, všech objektů, vypadají jako výsledek prvního seznámení se grafiků hry s 3D Studiem Max - vše působí velmi lacině, ukvapeně a narychlo splácnuté, dětinsky. Veškeré objekty jsou vytvořeny nedostatečným počtem polygonů (např. kolo u auta je tvořeno jakýmsi osmihranem). V podstatě jediné, co je jakž takž použitelné, je motion capture, i když i zde by se dalo ještě lecos vylepšit. Odfláknutá umělá inteligence Z programátorského hlediska mně napadá jediné slovo, přesně vystihující hru - fiasko. Naprosto odfláknutý (zda-li vůbec nějaký) betatesting, naprosto, ale opravdu vyjímečně špatná umělá inteligence nepřátel (programátora algoritmu AI bych na hodinu vyhodil), mnohdy vyúsťující až v bizardní simultánní animaci nepřátel (identická chůze oponentů, jejich "sebrání se" ze země), připomínající mi mé první počátky programování AI her v pascalu, množství chyb ve hře (průhledné zdi, propadnutí se schodištěm, krev stříkající skrze betonovou zeď, boj přes zeď a množství dalších), to vše je The Rage.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Hudební a zvuková stránka hry je naopak slušná - krom typických zvuků bojové hry uslyšíte na pozadí rockovou hudbu, která se autorům povedla, ovšem finesy typu 3D zvuk rozhodně nečekejte. Dalšími nedostatky jsou absence možnosti uložení hry či přístupových kódů, špatná kamera, sledující hru, kdy mnohdy navidíte ani oponenta, se kterým bojujete, natož sebe. Pak se občas přihodí padání hry při použití T&L HW akcelerace a možná i další chybky, na které si momentálně nevzpomenu. Co však hru alespoň částečně drží nad hladinou, je jistá dávka výborné bojové atmosféry, kterou The Rage nemohu odepřít.
zdroj:
tisková zpráva
Celkově ale hra The Rage rozhodně nesplnila očekávání, které do ní Fluid Games vložili. Odfláknutou práci programátorů již nezachrání ani multiplayer, podporující až čtyři hráče s možností hry na jediném počítači, či kombinace hraní více hráčů na jednom PC spojeném s jiným(i) přes LAN či internet.Stáhněte si: Demo (3 MB) |
| Ladis připravil: jd |