| Autor: Sepp Publikováno: XX.července 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Na začátku každé mise vám nepříliš povedený a celkem „plechový“ ženský hlas (něco jako E.V.A. z C&C) řekne úkol mise. Nutno podotknout, že je sice snaha o jistou rozmanitost misí, ale nejedná se o nic nového, nic co bychom neznali z jiných her. Bohužel zezačátku vás hned čekají momentálně všemi vývojáři oblíbené „stealth“ mise, kde vás protivník nesmí objevit. Tento druh misí já osobně nesnáším, takže nuda hned od začátku. A i když vás budou bavit a ze začátku vám to ani nepřijde tak hrozné, stejně brzo upadnete do typického stereotypu „tamhle dojeď, ať tě nikdo nevidí, všechny znič, vrať se“. Občas vám v průběhu mise přibude nový úkol, většinou se jedná o „někdo se někde objevil, dojeď tam a znič ho taky“ :) Autoři opravdu neprojevili příliš invence, nuda vás přepadne velmi brzy a je to asi největší zápor celé hry. Škoda.
zdroj:
tisková zpráva
Na začátku každé mise dostanete přidělený povoz, ale nebojte se, k dispozici je na 30 různorodých pohyblivých prostředků, takže si každý určitě vybere. A nebudete v tom sami, budete bojovat také v různých skupinách a máte možnost dokonce přestupovat z jednoho dopravního prostředku do druhého, což ovšem způsobí brzo chaos, takže to nedoporučuji. Ostatní wingmany ovládá počítač - sice podle vašich povelů, ale stejně to není ono. Audiovizuální zpracování Celá hra je dělána v JARED enginu (Deck13 si ho licencovali i pro jinou hru), který skýtá obrovské možnosti a opravdu z něj lze „vymáčknout“ kde co - když se ale chce. Nejde říct, že by grafika byla vyloženě špatná, ale dle mého názoru nedrží krok se špicí dnešních her. I při rozlišení 1024*768, 32bitové hloubce a nejvyšších detailech vypadají modely tanků, jeepů, vrtulníků, vznášedel či samotných budov tak nějak hranatě a nedodělaně.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Když se pohybujete, krajina se před vámi postupně zobrazuje - což je dobré pro úsporu procesoru, ale když se před vámi objevují postupně jednobarevné krabice, moc vám to na atmosféře nepřidá. Terén exteríérů je také celkově plochý - samozřejmě, sem tam nějaký ten kopeček či pohoří potkáte, ale nebudete ho moci přejet, místo toho budete do nich vrážet a budete je muset složitě objíždět, což vás hned začne silně otravovat.
zdroj:
tisková zpráva
Omezení pohybu již opravdu nepatří do moderních her. Kdyby taková omezení byla v reálu, taková válka v Afghánistánu by probíhala velmi těžko a „usámovci“ by se ve svých jeskyních krčili do dnes. Stealth Combat zkrátka není nějaká věrná simulace, ale obyčejná arkádová střílečka.Co se týče ozvučení, nabízí tato hra takový dobrý standard. Muzika vás sice neshodí ze židle, ale je dobrá na poslech a při soubojích ani nevadí. Stejně tak zvukové efekty nejsou špatné. 3D kamery Ve hře si můžete přepínat mezi různými pohledy kamery. Buďto z kokpitu vašich „povozů“, nebo 3D izometrický, či jiné další, ovšem nepoužitelné v praxi. Ze začátku vám přijde přepínání pohledů zajímavé, ale vězte, že v při akci z toho akorát vzniká chaos. Pohled z vnitřku takového tanku je dosti na nic a v tolik rozsáhlých terénech akorát komplikuje přehled - proto rovnou doporučuji vše sledovat zeshora.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů I tak se budete muset ohánět, abyste zvládli ovládáni vašeho vozítka a hlavně naučili se zaměřovat - to působí opravdu velmi divně, crosshair se neustále škube a skáče, žádné plynulé zaměřování jsem nezaregistroval. Možná se s tím strefíte z pár metrů do budovy, ale na velké vzdálenosti a nějaké ostřelování přes půl mapy to určitě není. Připadá mi to jako simulace gastarbeitera, který zaměřuje po celodenní robotě se sbíječkou.
zdroj:
tisková zpráva
Co mně ale asi zarazilo nejvíce, je nemožnost při pohybu tanku vpřed zaměřovat hlavní kolmo k tanku - tzn. mít o 90° natočenou hlaveň do strany. Zde už mi zůstává opravdu rozum stát, tímto autoři v podstatě vzali tanku jednu z jeho největší předností. S takovým tankem by nic pořádného nedokázal ani Michael Wittman, největší tankistické eso v dějinách lidstva. Nebo že by to nebyl tank, ale samohybka s omezenou otáčivostí hlavně? Kdoví, to nám nikdo nepoví. Možná lepší to ani nevědět…Stáhněte si: Demo (82 MB), Trailer (4 MB), Cheaty Související články: Novinky |
| Sepp připravil: jd |