19. 4. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Star Wars Force Commander - recenzeAutor: DepiPublikováno: 19.dubna 2000 •Prostě ...

Star Wars Force Commander - recenze

Autor: Depi
Publikováno: 19.dubna 2000

Prostě Star Wars
Nevím jak vy, ale já mám filmovou sérii Hvězdných válek moc rád. Teda abych byl upřímný, tak spíše tu první trilogii, protože ten první díl byl pro mne rozporuplný. Z jedné strany mne ….. no dobře, tak ne. Vím, že by tohle byla recenze do jiné rubriky a tak se tedy pojďme soustředit na herní oblast.

Nevím jak vy, ale já mám hry s tématikou Hvězdných válek moc rád. A vůbec hry od Lucas Arts. Osobně neznám moc her, které by se této firmě totálně nevyvedly. Dokonce i mnohokrát kritizovaný Rebel Assault (však víte, ta multimediální slátanina :) se mi líbil. Je možné, že se Force Commander třeba přímo do těch nepovedených nezačlení, ale určitě nebude patřit mezi ty vyzdvihované, jako třeba Dark Forces, různé Wingy, Opičí ostrovy a hry se známým archeologem.

Moc bych Lucasům přál, aby hra dopadla jinak, ale bohužel se tak nestalo, ale nepředbíhejme. Než mě začnete kamenovat (teď myslím ty skalní fanoušky, pro které je všechno kolem SW boží), tak upozorňuji, že tento názor nesdílím pouze já.

V příběhu je síla
Co Lucas Arts umí perfektně, je prakticky do každé hry začlenit zajímavý a působivý příběh. Ať již se jednalo o vesmírnou střílečku, adventuru či 3D akční hru. A to platí i v tomto případě, kdy tvůrci vstoupili na pro ně doposud neprobádanou půdu realtimové strategie. Hra je uvedena poměrně povedeným intrem a pak během hry, mezi jednotlivými misemi, příběh doplňují animace. Ale těch není zas tolik, aby nějak zdržovali od hraní. Hlavní postavou ve hře je Dellis Tantor. Ten se stal po první bitvě, která se odehrává v úvodním intru, velitelem a vy na něj musíte dávat po celou dobu pozor. Jakmile je zabit, mise končí a můžete začínat znova. Postupem času je povýšen, aby zhruba v polovině hry přeběhl na druhou stranu.

Tahle myšlenka se mi na hře líbila. Celkem jednoduchým způsobem autoři vyřešili možnost hrát za obě strany a přitom zůstat ztotožněn s jednou osobou. V tomto případě začínáte na straně mocného Imperia a končíte na straně vítězících rebelů (on je ten Dellis pěknej vyčůránek :) Takže si během hry pěkne postupně vyzkoušíte všechny možné jednotky obou stran a nezůstanete o nic ochuzeni. Za tohle mají u mě plus. Bohužel pak už tu jsou skoro jen samé mínusy, jak se dozvíte na dalších stránkách.

pokračování

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva