zavřít

Star Trek: New Worlds

Vychází na platformách: Windows

Verdikt: Bohužel jen velice průměrná 3D strategie - pokud netrváte na tématice Star Treku, nezbývá než doporučit spíše o něco starší tituly jako Earth 2150, Ground Control nebo Dark Reign 2.

Hodnocení redakce ?/10

Jak hodnotíme

metacritic 52/100

- Recenze autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Star Trek: New Worlds - recenzeAutor:BergyPublikováno: 29.září 2000• Nový svět ...


Star Trek: New Worlds - recenze

Autor:Bergy
Publikováno: 29.září 2000

 Nový svět
Prakticky současně s trhákem Star Trek: Elite Force vychází i 3D real-time strategie ze stejného prostředí s podtitulkem New Worlds. Preview, kterých už před prázdninami vyšla celá řádka, chválou rozhodně nešetřila a proto se dalo očekávat, že půjde o kvalitní strategii s pozadím veleúspěšného kultovního seriálu.

Příběhem této strategie je událost, které předcházelo utajené testování Romulanského projektu „Shiva“ v Neutrální zóně, jehož cílem byl test nové výbušniny. Avšak Klingonské impérium i Federace se o těchto testech dozvěděli dříve, než Romulané stačili cokoli odzkoušet. Jako první na místo incidentu dorazila Klingonská bitevní loď, která vyzvala Romulany k okamžitému opuštění neutrálního prostoru. Ta nejenže neuposlechla, ale navíc zahájila palbu, naneštěstí trefila akorát svůj volně se v prostoru pohybující kontejner ,obsahující výbušninu z projektu Shiva. Následná exploze způsobila časoprostorovou trhlinu do paralelního vesmíru z něhož se do Neutrální zóny přesuly celé hvězdné soustavy včetně nových planet. Ta soustava planet, která se vykazovala nejbohatšími ložisky nerostných surovin dostala název „Tabula Rasa“ a právě ovládnutí těchto planet je hlavním cílem této hry.

 Zpracování
zdroj: Archiv Hlavní devizou této hry je určitě její grafické zpracování a mimořádně kvalitní zvuková stránka. 3D prostředí se vývojářům vcelku povedlo, vyniká hlavně uhlazeným a hodně členitým terénem. Úplnou pastvou pro oči jsou pak efekty energetických zbraní, které jsou doplňovány mohutnými výbuchy zničených jednotek a budov.

Ještě lépe by se dal charakterizovat zvuk, poskytnut byl samotným Paramountem (vlastník veškerých práv na Star Trek) a tak jistě potěší, když během hry zaslechnete tolik známé zvuky phaserů či photonových torpéd, které jsou úplně stejné jako v samotném seriálu nebo filmu. Ještě lepší je nádherný hudební doprovod, který bych považoval za úplně nejlepší článek řetězce, tvořící tuto hru.

 Design jednotek
Nyní se ale posuňme trochu dál. Největším lákadlem New Worlds je asi to, že se jedná o Star Trek, ale pokud vynecháme intro, kde se ještě nějaká ta známá válečná loď objevila, v dalším ději až na pár výjimek se nesetkáte prakticky s ničím co by vám bylo povědomé. Důvodem je fakt, že tvůrci této hry se rozhodli, že veškeré boje a vybavení armád, bude čistě pozemního charakteru, takže všechny jednotky jsou pouze lehčí či těžší vznášedlová vozítka, které pravděpodobně budete mít tu čest vidět poprvé ve svém životě. To proto, že skoro všechny vehikly byly vymyšleny pouze pro tuto hru.

Tak trochu kuriozitou je pak informace, že i přesto, že se žádný z těch strojů ještě neobjevil na plátně kin či TV obrazovce, nechal si na ně Paramount zřídit veškerá výhradní práva, což bych chápal kdyby se jednalo o nějaké super krásné vozidla, ale ne v tomto případě. Tvůrci se totiž s designem jednotek asi moc nenadřeli. Všechny se vykazují jakousi hodně podobnou hranatostí, která způsobuje, že jsem měl kolikrát potíž poznat o jaký stroj vlastně jde. Navíc jsou všechny stejně barevně sladěné a to na individualitě také moc nepřidalo. Ještě štěstí, že aspoň všechny strany mají odlišné zabarvení, ale o tom až za chvilku.

 Skoro zbytečná 3D kamera
zdroj: Archiv Až do této chvíle by se mohlo zdát, že je vše v naprostém pořádku. Bohužel není, protože tímto skončil výčet kladů, dále už následují jenom zápory a že jich není málo, to se hned dozvíte. V první řadě je tu přímo žalostné zpracování možností pohledů na celkové dění ve hře. Nechce se mi ani věřit, že v dnešní době vznikla 3D strategie, kde si otáčení, rotaci a přibližování nemůžete upravit myší, jako v podobných hrách, ale pouze přes numerickou klávesnici. Ta je ve srovnaní s myší velmi necitlivá, což znemožňuje rychlé nastavení požadované rotace a přiblížení kamery. Úhel pohledu pro jistotu nejde korigovat vůbec, což už je doslova nehoráznost.

Ke vší smůle vám setup této hry umožní pouze regulaci hlasitosti zvuku a změnu grafického rozlišení a nic víc. Vše je totiž předem natvrdo nadefinováno autory, k čemuž skoro nemám slov. Nehrozí tedy, že byste si funkční klávesy přenastavili na jiné nebo donutili tuto hru začít používat myš, k něčemu jinému než k posouvání obrazu a označování jednotek. Výsledkem je tedy fakt, že každý hráč, pokud chce manipulovat s kamerou, se musí chtě nechtě podřídit a používat ony klávesy. Brzy ale zjistíte, že tolik důležitá přehlednost dění bere jaksi za své a tak vám nakonec nezbude nic jiného než použít maximálně oddálený pohled, s kterým prostě už nebudete hýbat. Jedině to vám totiž zaručí, že vám nic důležitého neuteče.

Další věcí, která vám asi jen stěží unikne, je obraz, který se po mapě nepohybuje zrovna nejrychleji. Nemusím snad připomínat, že jakákoli šance na úpravu rychlosti scrollingu prostě neexistuje. Navíc nefunguje jedna ze základních vlastností každé strategie, že když si kurzorem ukážete na minimapě místo, tak se na něj automaticky přenesete, respektive měl by fungovat jakýsi dvojklik pravým tlačítkem myši, ale tato funkce pracuje poněkud zvláštně (vždy jsem se ocitl na takovém místě, kam jsem zrovna nechtěl) a tak jsem se raději držel onoho fullscreenového posouvání. To ale zase zapříčiňovalo skutečnost, že jsem například k obraně napadené základny dorazil třeba už s křížkem po funuse, což nebylo nijak zvlášť veselé.

 Skoro stejné mise
zdroj: Archiv V New Worlds jsou dohromady 3 kampaně, na výběr tedy máte mezi Romulany, Klingony nebo Federací. Celkový součet misí je 42 tzn. 14 pro každé tažení. Bohužel ani zde se nevyhnu kritice. Z těch 14 misí totiž jsou pro danou rasu pouze 4 jedinečné, zbývajících 10 se totiž opakuje v každé kampani (tedy třikrát), jenom je hrajete prostě za jinou stranu. Nápad sice dobrý, ale aspoň u mě se s úspěchem nesetkal. Po pár misích vás totiž pohltí stereotyp a nuda a to je pro strategii hotová pohroma. Koho by také bavilo hrát nudnou hru a tou žel Star Trek: New Worlds bezesporu je.

Jak se zdá, tato strategie se zařadí do už beztak dlouhého seznamu velice průměrných her, které sází na to, že se stanou úspěšné jenom proto, že mají dobře zaplacenou licenci. Každopádně i mě samotného to mrzí, protože i já se docela těšil, že si zahraji strategii v tolik atraktivním prostředí. Teď už vím, že to byl krok vedle a tento titul úspěch slavit rozhodně nebude. Škoda, nezbývá než doufat, že to neodradí další tvůrce her a třeba se za čas opět s nějakou real-time strategií ze světa Star Treku opět setkáme.

Bergy



zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv






Novinky na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.