Autor: Dick Publikováno: 5.května 2007 | Verze hry: prodávaná/anglická/Wii Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() Lekce druhá: Ovládněte první sníh Okamžik, kdy se poprvé postavíte na sjezdovku, je hrozně fajn. Dolů pod vás se rozvíjejí kilometry sjezdovek s nejrůznějšími přírodními či umělými překážkami a jinými nástrahami, které vás dokáží během jízdy pořádně potrápit. Chvíli si vychutnáváte ostré sluneční paprsky, zhluboka se nadechnete a spustíte se dolů. První, čeho si všimnete, je poměrně citlivé ovládání. Svého jezdce tu řídíte nunchukem, kdy jemným naklánění doleva a doprava děláte mírné obloučky. Pořádně zatočit můžete vychýlením páčky joysticku do příslušného směru. Kromě toho si prostřednictvím nunchuku můžete vyzkoušet skoky (pohyb ruky nahoru), graby (pohyb příslušným směrem ve vzduchu), případně s ním udržovat balanc během railu (opět pohyby vlevo vpravo). Samotné wii-mote se potom stará o složitější triky, kam spadají například flipy nebo spiny. A aby těch triků nebylo málo, jedním z tlačítek můžete dokonce házet sněhové koule! Doba, než se vám jednotlivé triky dostanou pořádně pod kůži, je poměrně dlouhá. Na úplném počátku se úplně běžně budete podivovat nad tím, proč váš jezdec právě udělal ten trik, který udělal, čímž se opět dostáváme k citlivému ovládání, jehož osvojení je esenciální podmínkou výborných výsledků ve hře. Takže jako kdekoliv jinde – jako nováčci tu častokrát spadnete na pusu a pokud si nezvyknete na to, že i ta nejmenší nuance v pohybu zápěstí může vyvolat nějaký trik, daleko se nedostanete. ![]() ![]() ![]() Lekce třetí: Poznejte okolí Na skutečných horách byste bez mapy neudělali ani krok, ale tady tomu tak není. Autoři si pro nás připravili tři hodně rozsáhlé kopce, mezi nimiž se můžete přemisťovat za pomocí helikoptéry. Na první pohled to sice vypadá, že zde máte absolutní volnost a můžete se na svém prkně vydat, kam se vám umane, není to tak úplně pravda. Jednak je terén umně modelován kopci, které vám z každé strany nenásilně definují cestu, druhak pokud se odchýlíte ze zamýšlené trasy, hra vás neúprosně vrátí zpět. Tohle ve výsledku zapříčiní, že zatímco zpočátku se budete cítit volně jako pták, při desátém či pozdějším sjezdu budete znát celou sjezdovku velmi dobře, jelikož zas tak moc různých cest nenabízí. Pokud někdo rád srovnává, z hlediska rozmanitosti exteriérů je na tom mnohem lépe takový Tony Hawk's Downhill Jam než věčně zasněžené vrcholky hor tady v SSX Blur. To se ostatně dalo čekat, jelikož v podobném prostředí není mnoho prostoru na nějaké experimenty. Lekce čtvrtá: Soutěže Nejrůznější soutěže a zápolení jsou to, co dělá z bezmyšlenkovitého ježdění a provádění triků závod F1 nebo Le Mans. Samotné sjíždění kopce je sice fajn, ale rychle se omrzí. Snad právě proto jsou různě po sjezdovce umístěny místa, kde se můžete zapojit do některé ze soutěží o atraktivní ceny a vůbec poměřit síly s místní snowboarďáckou elitou. Sem spadají kupříkladu klasické závody na čas, dovádění na U-rampě, slalom nebo soutěž v co největším airu, tedy disciplíny, které nebudou fandům snowboardingu nijak neznámé. Stránkou samou o sobě jsou výzvy, kdy soupeříte s nějakým vyzyvatelem, snažíte se posbírat určitý počet předmětů na sjezdovce nebo se snažíte strefovat za jízdy makety sněhuláků koulí. ![]() ![]() ![]() Všechno chce možná trochu času, štěstí a samozřejmě tréninku. Za vítězství v jednotlivých závodech jste po právu odměněni a vedle nezbytné medaile jako trofej obdržíte například nové prkno, odemkne se vám nějaký nový charakter nebo třeba získáte lyže. Ty můžete kdykoliv vyměnit za prkno a stejně jako s ním provádět různé šílené kousky. Skladba veškerých triků ale zůstává stejná, takže netřeba příliš jásat. Jako drobné zpestření to chvíli funguje, každopádně se nakonec pravděpodobně vrátíte k prknu. Jistým tahákem SSX Blur měly být tzv. ubertricky, což jsou speciální a náročné triky ohodnocené opravdu velkým počtem bodů. Jejich provádění je na pohled velmi atraktivní – stačí být pořádně naboostovaný a následně pomocí ovladačů opsat určitý obrazec do vzduchu. V případě, že se vám to povede, dojde k provedení požadovaného triku. Naneštěstí i tady se projevuje požadavek na přílišnou přesnost při jeho provádění a drobnou prodlevu při spojování s dalšími triky. Častokrát tak budete mít sto chutí si na svého svěřence pěkně od plic zařvat, proč zrovna ubertrick neprovedl, i když jste jej bezchybně opsali. To je opravdu k naštvání! ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Lekce šestá: Cool vzhled a kámoši Vzhled je pro mnoho snowboardistů tím prvním a posledním a SSX Blur v tomhle ohledu není výjimkou. Vývojáři z molochu Electronic Arts vsadili stejně jako v případě minulých dílů na hodně barevnou grafiku, která svou komiksem šmrncnutou vizáží zaujme každého. To se ovšem nedá říct hudbě, kterou nelze označit jinak než podkresem. Jednoduché, hloupoučké melodie během hraní skoro ani nevnímáte a srovnání s našlápnutými soundtracky série Tony Hawk's je asi jako hodnotit zda je lepší dvacet let starý trabant nebo poslední model ferrari. ![]() Stáhněte si: Trailery, Další videa Související články: Novinky, SSX On Tour článek #1&článek #2 |
Dick | |
autorovi je 25 let a již od útlého dětství se zajímá o hry, hudbu a vše krásné; vedle dlouhých hodin před monitorem rád jezdí na horském kole a ulítává na gumových medvídcích |