Autor: Frix Publikováno: 9.července 2004 | Verze hry: anglická/finální pro PC Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Na první pohled se od svých konzolových bratrů až tak moc neliší, ale znaky o orientaci na dětské publikum jsou brzy velmi jasné. Kupříkladu před každým bossem na hráče vybafne instruktážní tabulka s obrázkovou navigací, kterak jej porazit... Jenže ať se na to dívám jakkoli, ze Spider-Mana 2 prostě nemůže být ani hra pro děti, ani pro dospělé. Caparti vytrénovaní Harry Potterem se ušklíbnou nad pitomoučkými úkoly, starší hráči by měli raději ztratit zájem už předem. Jak básníkům docházejí nápady V úplných základech se Spider-Man 2 podobá konzolovým verzím, tzn. jde také o third-pesron akci s pavoučím mužem v hlavní roli, ale to je zhruba tak všechno. Příběh je ve verzi pro konzole celkem kompaktní a kopíruje filmový scénář interaktivní formou, ale na osobních počítačích si hra pouze vypůjčila základního nepřítele, Dr. Octopuse a dvě tři profláknuté scény. Zbytek je kompletně jiný a nemá s filmem nic společného. To by v zásadě samozřejmě nevadilo, kdyby se ovšem jednalo o kvalitní odbočku. Namísto toho je však Spider-Man 2 volně pospojovanou sérií naprosto nesouvisejících úkolů, kde figuruje přepadení banky, věznice a následovně pár již zmiňovaných, neskutečně blbých soubojů s hlavními záporňáky. Jeden z nich, Rhino, se na scéně objeví dokonce třikrát. Absence nápadů má alespoň jeden pozitivní dopad na hru, doba s ní protrpěná je totiž opravdu krátká – maximálně 6 hodin. ![]() ![]() ![]() Herní princip Během odpoledne se skutečně dá celá tahle fraška projít a vděčíme za to ve velké míře až děsivě jednoduchým herním principům. Možná, že se Spider-Man 2 pokouší redefinovat žánr her pro děti a zpřístupnit je již kojencům, ovšem mám podezření, že i oni by se s pláčem zklamání od počítače odkutáleli. Považte: ovládání je klasickým mixem klávesnice s myší, pravé tlačítko je pro skok a levé... je pro všechno ostatní. Naprosto všechno. Nedivil bych se, kdyby někdo dohrál Spider-Mana 2 se zavázanýma očima, protože přes jedno tlačítko lze ovládat údery pěstí, kopy, střelba pavučin na nepřátele, přitahování se k objektům a samozřejmě houpání se na pavučinových liánách. ![]() Všechny tyto aktivity se pro jistotu před vykonáním ohlásí velmi výrazným nápisem pod zaměřovačem - zřejmě proto, aby hráč věděl na 100%, do čeho jde. Opravdu velký problém přichází u houpání se po městě – mohlo jít o zatraceně cool nápad, který do hry vdechne dynamiku a na konzolích se to přesně tak i podařilo. My se musíme spokojit s tím, že houpat se lze jen na předem vyznačených místech a idea volného létání po městě tak dostává poněkud na frak. V jednoduchosti je krása? Boje s nepřáteli jsou naprosto primitivní a během hraní nejde umřít, ani kdyby se člověk opravdu hodně snažil. To je ale i případ Harry Pottera a hry s jeho tématikou byly vždycky dobré. V případě pavoučího muže je ale „obtížnost“ hraní dovedená do absurdna. Dokonce ani bossové nepředstavují sebemenší výzvu a především, jak jsem již zmiňoval, dostanete před každým z nich jasný návod, kudy na věc. O nic lépe na tom nejsou ani hádanky, které se v zásadě omezují na mačkání maximálně tří tlačítek v předepsaném pořadí. ![]() ![]() ![]() ![]() Pohyb i vzhled všech postav mimo Spideyho je na dnešní dobu podprůměrný a ani on sám na tom není zrovna ukázkově, o soc-realistickém designu budov ve městě a jeho vymřelosti raději nemluvě. Hudbu jsem při hraní příliš neregistroval, což nemusí být vždy negativum, zvukově je na tom hra průměrně. Překvapivě špatný je dabing. Unavený Maguirův hlas jakoby dělal pomyslný vykřičník za celkově otřesnou hrou. Nejhorší na tom je, že v České republice se bude Spider-Man 2 pro PC prodávat za doporučenou cenu 1799 Kč (v USA stojí 30 dolarů včetně trička), což je na hru takové kvality neuvěřitelně vysoká částka. Závidíme konzolovým verzím ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Spider-Man: The Movie Game recenze (6/2002), Spider-Man recenze (10/2001), Novinky Linky k filmu: Oficiální homepage, Kde hrají Spider-Man 2?, Spider-Man 2 recenze |
Frix | |
autorovi je 18 let, píše pro Tiscali Games & Level a dlouhodobě žije ve Finsku, kde právě dostudoval International School of Helsinki. Hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a Warrena Spectora (všechny články autora) |