Sly Cooper: Thieves in Time - recenze
7/10
zdroj: Tisková zpráva

Sly Cooper: Thieves in Time - recenze

Datum vydání:
28. března 2013
Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

23. 3. 2013 19:30 | Recenze | autor: Petr Prošek |

„Soňácký“ handheld PlayStation Vita trpí od svého vydání nedostatkem plnohodnotných herních titulů a rozpačitým majitelům nezbývá než doufat, že se letos dočkají bohatší nadílky než v loňském roce. Ostatně, únor přinesl vynikající JRPG Persona 4 Golden a březen nabízí nové pokračování legendární arkádové série Sly Cooper.

Dobrodružství protřelého mývalího chmatáka z proslulého zlodějského klanu Cooperů je kromě handheldové verze k dispozici rovněž pro PlayStation 3, ale PlayStation Vita je v tomto případě podstatně vhodnější volba. Autoři i přesto vyzdvihují několik doplňkových funkcí, kterými jsou obě verze provázány. Vítejte v chlupaté cross-platform arkádě pro malé i velké hráče.

Jsem Cooper, Sly Cooper

Arkádová směska Sly Cooper: Thieves in Time navazuje na tradici předchozích dílů a fanoušci série budou od začátku jako doma. Sly a jeho přátelé - zelený želví vědátor Bentley a růžová hroší mlátička Murray - míří do dalšího dobrodružství ve snaze dopadnout vykutáleného tchoře Le Paradoxe. A jak již samotný název napovídá, honička zahrnuje nedobrovolné cestování časem do různých úseků naší dlouhé historie.

Příběh začíná v nedaleké Paříži (viz první dojmy), kde Sly tráví romantické chvilky s liščí inspektorkou Carmelitou Foxovou. Nic ale netrvá věčně a po několika vášnivých nocích a vydávených chlupech později už poskakuje po pařížských střechách a snaží se vloupat do místního muzea - pochopitelně s nejčistšími úmysly a Carmelitinou bambitkou za ocasem.

Graficky průměrný a herně nikterak výjimečný prolog ve stínu Eiffelovky rozjíždí zhruba patnáctihodinovou seanci, během které navštívíte feudální Japonsko, Divoký západ, dobu ledovou, středověkou Anglii a starověkou Arábii, abyste se s jazykem na vestě opět vrátili do Paříže.

Přestože ve hře nechybí pár překvapivých momentů a kreslené animace mezi jednotlivými kapitolami potěší nejedno dítko, samotný příběh není ničím přitažlivý a kupředu vás rozhodně nepotáhne. Herní náplň je však dosti zajímavá na to, aby dokázala zabavit hráče bez ohledu na věk a příjemně ukrátit dlouhou chvíli.

...

Cestování časem

A jak se tedy Sly Cooper: Thieves in Time hraje? Inu, na obou platformách stejně, ale s ohledem na systém misí doporučuji sáhnout po handheldové verzi. Skladba questů v jednotlivých lokacích je pestrá, takže hra neupadá do stereotypu, ale jednotlivé úkoly jsou, až na výjimky, natolik krátké, že sednou spíše odpočinkovému hraní na cestách než několikahodinovému vysedávání před televizní obrazovkou. Na to jsou skopičiny Slyovy partičky až příliš roztříštěné a nekonzistentní.

V rámci jednotlivých kapitol (kromě Paříže) získáte přístup do otevřených lokací, jež můžete prozkoumávat se všemi hlavními členy zvířecího komanda. Pokud se rozhodnete posunout v příběhu, zvolíte aktuálního hrdinu a vrhnete se vstříc zákeřnému nepříteli. Zatímco Sly je specialistou na akrobatické kousky, kradmý pohyb a vykrádání kapes, Murray spoléhá na hrubou sílu a ohání se ocelovými pěstmi. Čas od času přijde na řadu i Bentley na kolečkovém křesle, odborník na hackování, který v nouzi využívá dobře mířených granátů.

Když k tomu přičtete ještě ostrostřelbu ladné Carmelity a speciální schopnosti Cooperových předků, které v jednotlivých kapitolách naberete do party (Sir Galleth Cooper, Salim Al-Kupar, Rioichi Cooper, Bob Cooper a Tennessee Kid Cooper), získáte skutečně pestrou škálu arkádových úkolů, spojených společnou snahou o vymazání Le Paradoxe z povrchu zemského. Akce střídá hopsání, ale nechybí ani stealth a arkádové minihry jak vystřižené z bláznivého „wiičkaření“.

Chlupatá modelína

„Během hry postupně získáte pět slušivých oblečků pro Slye, které mu propůjčují speciální schopnosti a jsou nutné pro další postup. Je libo oděv arabského chmatáka, který umožňuje zpomalovat tok času, nebo samurajské brnění s odolností proti ohni a možností odrážení žhavých koulí zpět na nepřítele? Do jednotlivých lokací se navíc můžete vracet a využít nově nabyté schopnosti k průzkumu dříve nedostupných částí.

„Fanoušci sběru všemožného svinstva a lovci platinových trofejí mohou rovněž vyzobat všechny láhve, poklady, trezory a masky, jimiž jsou hlavní lokace naplněné k prasknutí, ale ostatní si tuto příležitost k virtuálnímu masochismu jistě nechají ujít. Nutno ovšem zdůraznit, že čím poctivěji budete hrát, tím více mincí získáte k nákupu nových schopností na síti ZlodějNet, které vám zpříjemní hraní a často i zachrání život.

„Vše je servírováno s patřičnou nadsázkou a humorem specifickým pro Slye Coopera, který občas upadá do lehké trapnosti a ocení jej především mladší publikum. Jedním z největších kazů zdejšího arkádového řádění je však příliš častý a zároveň nechutně dlouhý „loading“, který může zkazit celkový zážitek ze hry. Zvláště ve chvílích, kdy čekáte na nahrání výchozí pozice při spuštění hry, po výběru postavy opouštíte s dalším loadingem úkryt a o minutu později nahráváte samotnou misi. Abrakadabra, veškerá radost je pryč!

„Bezvýhradně chválit nelze ani grafické zpracování - jakoby jednotlivé kapitoly vytvářely zcela odlišné týmy bez vzájemné kontroly. Zatímco feudální Japonsko i středověká Anglie vypadají skvěle a starověká Arábie představuje jeden z nejlepších „viťáckých“ vizuálů, ostatní lokace jsou ryze průměrné, a i proto se v nich nebudete chtít dlouho zdržovat. Grafika je ostatně dalším důvodem, proč hru spouštět ve verzi pro PlayStation Vita s jemným displejem. Velká plocha televizní obrazovky není pro méně detailnější textury přívětivá.

Hezky česky

„Během některých miniher využijete rovněž dotykové prvky a pohybový senzor handheldu, kdy třeba v rámci jednoho ze způsobů hackování povedete kuličku přes úzké plošinky pouhým nakláněním přístroje. Když tedy shrnu všechny plusy hraní Sly Cooper: Thieves in Time ve verzi pro PlayStation Vita, veškeré cross-platform funkce trochu pozbývají významu - ať už jde o společné ukládání pozice (cross-save), využití Vity jako ovladače s displejem pro odhalování skrytých pokladů na televizní obrazovce (cross-controller) nebo hromadný nákup (cross-buy), kdy při pořízení PS3 verze získáte možnost stáhnout PSV verzi zdarma.

„I přes veškerou kritiku je však nový Sly Cooper nadprůměrnou arkádou, kterou navíc české Sony ozdobilo kompletní českou lokalizací včetně profesionálního dabingu. Jak už jsem zmiňoval v rámci prvních dojmů, striktní používání spisovných výrazů může odrostlejší hráče tahat za uši, ale dětské publikum takový dabing rozhodně ocení. Navíc lze na začátku zvolit původní jazyk, a tak si každý vybere dle vlastních potřeb.

„Jen se nedokážu ubránit dojmu, že se „Soňáci“ chtěli zavděčit všem a zároveň potřebovali zaplnit prázdnou herní bublinu kolem PlayStation Vita. Sly Cooper: Thives in Time je tak ve výsledku vším a zároveň ničím; hrou na cesty, která se jednou za čas dotkne vrcholu, aby rázem spadla do bahna průměru. Arkádovou oddechovkou, která je dočasně (doufejme) jednou z nejlepších svého druhu na PlayStation Vita, ale v „péestrojkovém“ provedení, které bych hodnotil známkou o stupeň nižší, má co dohánět.

Verdikt:

Arkádové eskapády legendárního chmatáka Slye Coopera lze doporučit pouze v handheldové verzi, a ani tehdy nedosahují kvalit předchozích dílů. I přesto jde o jednu z nejlepších oddechovek pro PlayStation Vita, která pobaví skalní fanoušky i mladší hráče.

Nejnovější články