zavřít

Silverfall Earth Awakening - recenze

Vychází na platformách: Windows

Verdikt: Není to špatná hra, nabízí rozhodně víc než tuctová akční RPG, na druhou stranu technické zpracování je nevalné. Pokud vás ale první díl bavil, potěší i tenhle samostatný přídavek. Třeba už proto, že má od začátku větší grády nežli putování ubohého zelenáče a jeho souboje na život a na smrt s ubohými vlky.

Hodnocení redakce 6/10

Jak hodnotíme

- Recenze autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Nelítostné boje namakaných hrdinů s tuhými monstry – to je hlavní náplň pokračování ne úplně tradiční RPG řežby. Spousty nových předmětů a skillů jsou samozřejmostí.

Autor: Jiří Sládek
Publikováno: 4.června 2008
Verze hry: finální/PC/anglická
Doba recenzování: 2 týdny


Loňské akční RPG Silverfall rozhodně nepřineslo do svého žánru žádnou revoluci, ale nešlo o vyloženě nepovedený kousek. Solidní množství skillů, možnost přibrat do party dva pomocníky, rozsáhlý a na poměry ARPG her až nezvykle otevřený svět – to byly hlavní devizy tohoto titulu. Na druhou stranu na áčkové hodnocení dosáhnout prostě nemohl. Hlavně kvůli nekvalitní grafice, všemožným bugům a nešikovnému ovládání. Aktuální datadisk s podtitulem Earth Awakening je samostatně spustitelnou záležitostí. Pokud ale máte i původní gamesu, můžete hry samozřejmě propojit a užívat si obě kampaně.

Od začátku hrdinou
Město Silverfall je zachráněno a váš virtuální avatar platí za slavného hrdinu. Což je fajn už z toho důvodu, že s vámi alespoň některé postavy mluví s náležitou úctou a respektem. Nastolený klid však netrvá dlouho a opět je potřeba vaší pomoci. Všude v říši se totiž objevují nepokoje a katastrofy... Příběh není nijak zvlášť originální, ale jako kulisa k pořádné rubačce bohatě stačí. Nemluvě o tom, že dějová linka je doplněna mnoha vedlejšími questy, do kterých se pustíte, jen když budete chtít.



Před samotným hraním si samozřejmě vytvoříte svého hrdinu. Na výběr je hned šest ras, tedy o dvě více nežli v originální hře. Můžete se stát lidským, trpasličím nebo elfím hrdinou, ale klidně si zahrajte i za goblina, trolla nebo ještěráka. Tahle volba, stejně jako výběr pohlaví a lehká úprava vizáže, nijak neovlivní samotnou hratelnost, jde jen o kosmetickou legrácku.

Rozmanité specializace
Na rozdíl od originálního Silverfallu si tu ale můžete vybrat povolání. Ne, že by vás volba nějak omezoval v dalším výběru skillů při hře, ale jde spíš o jakési předpřipravené kity. Datadiskový příběh totiž začínáte na 45. úrovni, což znamená, že již máte rozdělené dost velké množství bodíků do atributů a dovedností.

Z připravených profesí si volíte mezi berserkem, lovcem, vrahem, paladinem, elementálním kouzelníkem, stínovým mágem a řemeslníkem. Prvních pět patří mezi vcelku klasické a netřeba je blíže vysvětlovat, stínový mág má blízko k nekromantovi a řemeslník umí vyrábět pěkné zbraně, a také se s nimi ohánět. Samozřejmě si můžete také zvolit nezařazený charakter a hrdinovi rozházet všechny bodíky dle svého uvážení. Pro RPG piplaly určitě příjemná zábava před samotným příběhem.


 Lesník nebo technik
A vlastně ještě jedna zajímavá volba – je potřeba vybrat, zda tíhnete více k přírodě nebo k technologiím. Ve hře se totiž mísí právě tyhle dva přístupy. Trochu mi to připomíná letité, ale v mnoha ohledech úžasné RPG Arcanum. Přírodní a technický přístup jdou samozřejmě trochu proti sobě, takže třeba druidsky smýšlející lesůpán se mechanickým kladivem nikdy ohánět nebude, a na druhou stranu technicky založený střelec neumí použít magickou hůl. Za sebe mohu říci, že se mi tyhle volby docela líbí.

Příslušnost k magii (přírodě) či technologii se netýká jen hlavní postavy, ale také vašich parťáků. V každé důležitější lokaci na vás čeká hned osm ochotných pomocníků, přičemž doprovázet vás mohou vždy dva. Vyvíjejí se společně s vámi, navíc mají svůj vlastní background a dokonce z nich můžete vymámit i zadání nějakého osobního questu. Trochu ve stylu Neverwinter Nights a podobných her.

Samozřejmě je docela záhodno vybrat si vyváženou družinku, ideálně tak, abyste našli upotřebení pro všechny lepší předměty. Těch zas z potvor vypadávají tuny, snadno a rychle lze všechny sebrat klávesou X. Budete na sebe pochopitelně věšet různá brnění, helmy, boty, prsteny... však to znáte. Docela extravagantní kousky najdeme mezi zbraněmi, výše zmíněné mechanické kladivo není zdaleka jediným ne zcela typickým představitelem fantasy žánru. Ke slovu přijdou i parní sekery (!), bambitky a další legrace. Některé předměty lze navíc vylepšit.


Klasické boje
Boje, které jsou samozřejmě hlavní náplní celé hry, jsou zpracovány poměrně klasicky a nika se neodchylují od bitek z předchozího dílu. Prostě klikáte na nepřátele, respektive vyberete si některou z dovedností a tu pak jednoduše použijete – bojové postavy řežou protivníky různými komby a speciálními údery, kouzelníci s nimi laškují firebally, blesky a magickými bouřemi, střelci střílí, léčitelé léčí... Klasika. K dispozici je i pár kouzel, kterými můžete vyvolat nějaké ty magické pomocníky, chránit sebe a svoje kolegy různými štíty, a tak dále, a tak podobně.

Strom skillů je dost bohatý, nechybí v něm ani různé výrobní dovednosti, a samozřejmě oproti předchozí hře obsahuje několik ultimátních schopností. Utkáte se s protivníky klasickými i bizarními, což je dáno mechanicko-magickou povahou herního světa; těšte se tak třeba na goblinský tank, trollí plamenometčíky, mechanické zombie a další úchylárny.

Pokec, kšeft a úkoly
Je fajn, že bitvy občas aspoň na chvíli přerušíte nějakým tím pokecem či obchodováním. Hru příjemně doplňují vedlejší úkoly, i když většina je ryze klasická ve stylu zabit/najdi/přines. Orientaci mezi questy vám usnadní deník a mapa s waypointy. Potěší i rychlé cestování mezi klíčovými lokacemi na mapě světa.


další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii

Zdá se mi, že datadisk neobsahuje zdaleka tolik bugů jako předchozí hra, nicméně ovládání postav je stále trochu neobratné, stejně jako orientace na minimapě, která se neustále hýbe. Pokud vás omrzí hra pro jednoho hráče, můžete si střihnout kooperativní nebo kompetitivní multiplayer.

Grafika je docela chabá. Ne, že by mi vadilo komiksové zpracování – v kombinaci s šílenými zbraněmi a bizarními nepřáteli je naopak docela vhodné. Řemeslně jde ala o dost odbytou práci a i když si na vizuální stránku hry časem zvyknete, nejde o nic, nad čím byste se rozplývali. A nezachrání to ani poměrně rozmanité lokace zahrnující jak města, tak lesy, džungle či podzemní kobky.

Stáhněte si: Německé demo, Videa a české demo původní hry...

Související články: Silverfall recenze (4/2007), Novinky...

 
Jiří Sládek
autor je šéfeditorem portálu TN.cz







 
 

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.