Autor: Warlock Publikováno: 5.července 2006 |
![]() Tři kampaně a jedna navíc Autoři už předem avizovali, že se nebudou přesně držet historických faktů a trochu popustí uzdu své fantazii, což se hlavně týká německé kampaně. V ní většinu času strávíte zakopaní až po uši, abyste získali cenný čas a uvedli do praxe několik prototypů - počínaje mohutnými tanky E-120 Maus či proudovými letouny, které nakonec zvrátí celý průběh války. První podmínka příznivého vývoje událostí závisí na odstranění Hitlera, na čemž se v jedné misi osobně podílíte. Plán na úspěšnou obranu ale Němcům nevyjde, pokud se chopíte velení za Sověty či Spojence. Vaším hlavním úkolem se stane odražení protiútoků ze stran nepřítele a postup vstříc Berlínu. Především tanky a podpora dělostřelectva je hlavní zbraní rudých, zatímco Američané více spoléhají na sílu pěchoty a výsadky v týlu nepřítele. Přesně podle tohoto schématu jsou navrženy i jednotlivé mise, takže se málokdy stane, že se například v kůži Spojenců pustíte do masivnější výroby obrněné techniky. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Bojiště beze změny Celý koncept je na chlup stejný jako u Codename: Panzers, což znamená, že u obrněné techniky kromě různě silného pancéřování (přední, boční, zadní) je třeba počítat i s doplňováním munice ze zásobovacích vozů. Z poměrně rozsáhlého systému atributů zahrnujících zkušenosti, dostřel či dobu nabíjení zmizel oproti Panzers ukazatel vnitřní teploty. To ale neznamená, že si s plamenometčíky neužijete žádnou legraci. Opět platí, že veškerá vozidla nebo dělostřelectvo musí mít svojí posádku, kterou stačí v případě zájmu o daný stroj odstranit za pomoci pěchoty. ![]() ![]() ![]() Ani výčet jednotlivých druhů jednotek hráči válečných strategií dech nevyrazí a mimo již zmíněných prototypů se setkáte se zavedenými značkami jako T-34, M7 Priest, Tiger, BM-13 (Katyusha), IS-2 či Sherman. Stejně tak nikoho už nepřekvapí přítomnost důstojníků se speciálními schopnostmi, které se s vyšším levelem ještě rozšiřují. Použijete je třeba na krátké odstranění Fog of War, povolávání výsadku nebo shození propagačních letáčků, které nepříteli sníží morálku.
![]() Rozporuplná inteligence Na jednu stranu by mohl být člověk s AI vcelku spokojen. Počítač se snaží nejprve zničit mediky či zásobovací vozy a teprve poté přistoupí k odstraňovaní nejoslabenějších (načatých) jednotek. Bohužel, pokud se o stejný postup pokusíte vy, ve většině případů se skupina stojících tanků nechá zlikvidovat jeden po druhém a bez jediného výstřelu. ![]() ![]() ![]() Vše je totiž založeno na principu, že jednotka zaútočí pouze na cíl, který sama vidí. Takto lze skoro dohrát například poslední mise za Američany a Rusy, které se točí okolo dosažení Brandenburské brány skrze perfektně opevněné Němce. Vždy stačí využít třeba odstřelovače na zjištění pozic nepřítele a pouze sledovat práci vašeho dělostřelectva. Celkovému dojmu z umělé inteligence nepomáhají ani skripty a třeba hlídkující tank, který se ocitne pod palbou a pak vesele dál pokračuje ve své předepsané trase. ![]() Tyto dva módy pro multiplayer (LAN, Direct IP, Gamespy) doplňují již standardní nabídku složenou z nadvlády, kooperace a deathmatche. R.U.S.H. je obdobou známého zabírání vítězných pozic (Victory locations) a hromadění bodů za zničené jednotky v daném časovém intervalu. Daleko zajímavější je R.I.S.K., kde každý hráč plní tři odlišné úkoly s tím, že se může pokusit odhadnout soupeřův záměr a překazit mu dosažení jeho cíle. Grafická stránka RfB je vynikající a zahrnuje velice detailní modely jednotek, změny počasí a skvěle vypadající exploze. Ničitelné prostředí se netýká jen budov či stromů - pod pásy tanků zůstanou ploty, betonové zdi či elektrické vedení, které s sebou strhne i okolní sloupy. Takovéto vizuální hody si žádají velké oběti a rozhodně bych nezačínal hrát příliš pod hranicí doporučeného hardwaru (AthlonXP 2500+, 1GB RAM, GeForce FX 56xx+ nebo Radeon 97xx+). Především v městských zástavbách či s mnoha jednotkami na mapě se zadýchá i velice slušná sestava. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Ruku v ruce s perfektním grafickým kabátkem jde i hudební doprovod a zvuky. Ty zní velice realisticky (to se týká i dabingu) a nechybí ani ten správný pocit, že dělostřelectvo nadělá skutečně velký rámus. Hudba se spouští pouze při soubojích, kde přidá daleko více na tempu akce. ![]() A tím něčím myslím především alespoň náznak nových nápadů, díky kterým by RfB trochu vyčníval z řady. Kvalitní kampaň, co se týče své rozmanitosti, není všechno a u her z druhé světové války je čím dál tím těžší zatáhnout hráče skutečně do víru dění nebo mu naservírovat něco originálního. S tímto problémem si však tvůrci nedokázali poradit.
Stáhněte si: Demo, Trailery, Cheaty, Patch Související články: Novinky |
Warlock | |
autorovi je 19 let, chystá se na maturitu a kromě Counter-Striku se zaměřuje na strategie všeho druhu, především pak na sérii „Age of“; nepohrdne ani kvalitní adventurou / RPG / NFS; kromě hraní na PC se věnuje karetní hře Magic the Gathering a programování |