Rollercoaster Tycoon 3: Wild - recenze
7/10
zdroj: tisková zpráva

Rollercoaster Tycoon 3: Wild - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

17. 11. 2005 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Představte si divoce se prohánějící zvířata mezi železobetonovými konstrukcemi všelijakých horských drah, atrakcí a skluzavek. Nejen s tím se setkáte v již druhém datadisku pro Rollercoaster Tycoon 3.

Autor: Laku
Publikováno: 17.listopadu 2005
První česká recenze této hry zdroj: tisková zpráva Verze hry: finální/anglická s patchem
Doba recenzování: 2 týdny

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Po úspěšném „ušplouchaném“ rozšíření Soaked! z letošního léta se nyní na pulty obchodů dostává druhý oficiální přídavek pro Rollercoaster Tycoon 3 od britských vývojářů Frontier Developments. Již jeho název Wild! silně evokuje samotnou náplň, tedy kombinaci zdánlivě dosti šílenou - pobíhající divokou zvěř, kolosální horské dráhy a všudepřítomné davy návštěvníků. To bude ale jízda!

 Safari mezi horskými drahami
Pokud vám připadalo, že si snad v úvodu dělám legraci, není tomu tak - Wild! skutečně do hry, která je od nepaměti o budování prosperujícího zábavního parku a která udělala z Chrise Sawyera miliardáře, vnáší živá zvířata z masa a kostí. Nikoli však nějaké tématické zvířecí atrakce, jak by se mohlo zdát, ale hned 20 rozličných druhů čítajících například nosorožce, žirafy, slony, gorily, pštrose, lvy, pandy… Aby divoká zvěř nepobíhala jen tak svévolně po vašem parku, musíte jim vytyčit výběhy. Jsou na výběr celkem tři druhy oplocení – dřevěné, železné a elektrické - přičemž každé zvíře vyžaduje jiný druh ohrazení svého teritoria. Není tedy zrovna rozumné oddělovat nosorožce od návštěvníků pouhými dřevěnými plaňkami :)

Přítomnost výběhů divoké zvěře, tedy poměrně neobvyklé věci v rámci celé RCT série, je překvapivě zajímavým zpestřením a její implementace do hry naštěstí není násilná. Podobně jako u předchozího rozšíření vám tvůrci nabízí dvě nové ikonky, pod nimiž se skrývají veškeré nástroje potřebné pro vybudování safari. Konkrétně se jedná o již zmiňované výběhy a také zvířata.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Nabídnuta je vám možnost vybavování výběhů, ta je ale, nutno říci, velmi chudá. Dá se totiž vybrat pouze z 6 různých druhů přístřešků a několika málo hraček. Nic víc, žádné puntíčkářské vybavování známé ze série Zoo Tycoon se tady nekoná. Můžete to vnímat jako nedostatek, ale zjevně se jedná o koncepční rozhodnutí. RCT3 je totiž především o zábavě a přílišné encyklopedické zpracování by spíš ubíralo na skvělé hratelnosti, nicméně pro milovníky všelijakých úprav atrakcí zde přeci jen nějaké detailnější možnosti být mohly.

 Zvěř všude, kam se jen podíváš
Obrázek zdroj: tisková zpráva Zvířata jsou ve Wild! jen dalším nástrojem, jak upoutat návštěvníky a vytáhnout jim z kapsy nějaký peníz navíc. Proto musíte stavět jakési vyvýšené pozorovatelny pro návštěvníky, kde je řádně zkasírujete. Dá se pozastavit nad tím, proč se návštěvníci hrnou do těchto galerií, když mají na zvířata výhled i z okolních cest. Na druhou stranu, systém pozorovatelen je jediným optimálním způsobem, jak zajistit, aby se z výběhů staly „atrakce“. Kromě toho, že musíte na těchto zvířecích expozicích profitovat, tak nad nimi také musíte mít kontrolu – jsou tudíž vedeny v přehledech o atrakcích.

Samotná zvířata ve výbězích mají vlastní ukazatele zdraví, nasycenosti, spokojenosti atd. Tyto údaje jsou zde spíše pro zpestření a to zejména proto, že jsem při hraní nezjistil zaručený způsob, jakým by se daly nějak radikálně ovlivňovat. Teoreticky jedinou možnou metodu představuje možnost nastavovat intenzitu krmení či zaměstnat více pečovatelů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Se zvířaty se pojí také další možnosti – můžete je prodat či vypustit na svobodu. Obě jsou si podobné, rozdíl je pouze v tom, že za prodej obdržíte hotovost, zatímco v druhém případě stoupnete v očích svých návštěvníků. Malinkou třešničkou na dortu pak je možnost sledovat okolní dění přímo z očí zvířete, třeba z žirafích výšin.

JAK NA VLASTNÍ REKLAMNÍ POUTAČE?
Do hry je možné vkládat své vlastní obrázky jako poutače pro tzv. "custom stall" (viz níže). Implementace těchto billboardů není tak jednoduchá, jak by se na první pohled mohlo zdát. To je způsobeno jednak chybějícím adresářem, který hra při instalaci vůbec nevytvoří (ačkoli v dané složce je adresář RCT3 svádějící ke zkopírování obrázků právě do něj). Obrázky svých poutačů se tedy vkládají na C:\Documents and Settings\...\Dokumenty\My Pictures (tuto cestu je nutné striktně dodržet). Doporučovány jsou formáty *.jpg a *.bmp v následujících rozměrech: 512 x 128, 512 x 64, 256 x 256, 256 x 128, 128 x 512, 128 x 256, 64 x 512, 64 x 256. Abyste se nemuseli zdržovat s vytvářením vlastních reklamních cedulí, tak jsme pro vás připravili několik s motivy aktuálních her - download (120 KB).

 Divoké scénáře
Pokud jste už hráli předešlý datadisk Soaked!, pak vás jistě nepřekvapí přítomnost nových scénářů, kterých je i zde rovných 12 a to v nové (již třetí) kampani. Podobně jako dříve jsou všechny navrženy tak, abyste v nich byli nuceni používat novinky. Toho je docíleno úkoly téměř výhradně souvisejícími se zvířaty a novými atrakcemi. Ke splnění daného scénáře musíte například vlastnit určitý počet kusů konkrétního druhu zvířete, vypustit některá na svobodu nebo získat určitý obnos z jejich prodeje.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Závěrem kampaně se na scénu dostávají také známé návštěvy VIP, kterým se musí váš park zalíbit a nyní si přejí vidět určitý počet nebo dokonce přímo konkrétní druh obyvatelů výběhů. Originalita ale není závratná a úkoly se v rámci kampaně neustále opakují. Herní doba se však na datadisk pohybuje poměrně vysoko - dohrání jednoho scénáře trvá minimálně 30 minut a dohrání na nejtěžší „tycoon“ obtížnost vám klidně zabere i přes hodinu času. Design map již není tolik originální jako u Soaked! kampaně, ale nějaké ty svěží nápady se tu přesto najdou. Jmenujme třeba obrovské pohoří ve tvaru pavouka.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Lov s uspávací puškou
Zřejmě největším zpestřením při hraní v pohledu z ptačí perspektivy je lov divoce pobíhajících zvířat. V případě nutnosti se jednoduše přepnete do speciální kamery "Dart Cam" a okamžitě se ocitnete vysoko nad parkem v poletujícím vrtulníku s uspávací odstřelovací puškou v ruce. Samotné střílení pak probíhá v pohledu přes zaměřovací kříž. Obzvláště rychlé antilopy není zrovna lehké unášející uspávací patronou trefit. Vedle toho, že lov nabízí v RCT3 doposud nepoznanou věc - možnost interakce v 3D režimu - je v kampani i prostředkem k levnému pořízení volně pobíhající zvěře.

 Nové atrakce
Samozřejmostí jsou desítky nových atrakcí, 11 stánků a velká řada tématických objektů souvisejících zejména se zvířaty - za všechny zminíme např. pohyblivé dinosaury nebo gigantické tarantule. Co se týká atrakcí, tak průřezem všemi kategoriemi jich do původní hry přibilo úctyhodných 37. Z toho devět patří mezi horské dráhy (coaster) čítající obdoby těch již známých, ale najdou se také originální nápady. Těmi oplývá Robotic Coaster, který je vybaven mechanických ramenem s třemi otočnými klouby, jejichž úhel otočení lze (v různých částech dráhy) nastavovat. Pozornost si také zaslouží Sky tower dráha, jenž disponuje čtvercovou věží s kolejnicemi na každém boku. V okamžiku, kdy jsou na protilehlých stranách obě soupravy, se otočí o 90° a střemhlav je vypustí na jiné kolejnice. Do třetice se zmíním o úsporné dráze, kterou je možné stavět pouze ve vertikální poloze.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Další poměrně zajímavou věcí jsou tzv. "custom stall", tedy stánky s volitelnou a proměnlivou sortou nabízeného zboží. Ty jsou svou cenou 400 dolarů vůbec nejdražší, za což ale nabízejí komfortní možnost nastavení prodávaného zboží. Obdobou velrybí show ze Soaked! je lví předváděčka s možností sestavování vlastního průběhu jednotlivých čísel. Fanoušci série možná ukápnou slzu při pohledu na tygří obleček maskota, notoricky známého z prvního dílu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hardwarová náročnost zůstává téměř totožná jako u základní hry či předchozího přídavku. Opět je pouze nutné počítat s lehkým zadrháváním v případě rozlehlých parků vybavených vodními trakcemi, zvířaty a megalomanskými horskými drahami. Při hraní na sestavě osazené Pentiem 4 s taktem 3,2 GHz, NVIDIA GeForce 6600 s 512 MB RAM jsem zaznamenal problémy s plynulostí projevující se při nočním stavění velkých atrakcí. Tento problém naštěstí řeší aktuálně vydaný první patch. Jako minimální požadavky jsou oficiálně uváděny PIII 933 MHz, 256 MB RAM, 650 MB volného místa na disku a grafická karta s podporou T&L.

Stáhněte si: Video, Cheaty, Patch, Vše k Rollercoaster Tycoon 3

Související články: Rollercoaster Tycoon 3: Soaked recenze, Rollercoaster Tycoon 3 recenze, Novinky

 
Laku
autor je správcem fanouškovské stránky TheSims2.cz a působí ještě na HotGames.cz







 
 
Laku
Smarty.cz

Verdikt:

Povedené rozšíření RCT3, které nabízí dostatečnou porci zábavy v nové kampani a poněkud zjednodušenou zvířecí říši. Do lehkého nadprůměru vyzdvihuje datadisk „lovecká minihra“ a jiné svěží novinky. Jinak ale Wild nezaujme natolik, aby se dokázal přenést přes stín zajímavějšího prvního datadisku Soaked!

Nejnovější články