Autor: Firebird Publikováno: 27.května 2003 |
![]() ![]() ![]() Velmi zajímavá je mise nazvaná Evropa, kde je hráč postaven před již hotový, ale zcela zdevastovaný park a je na něm co jiného, než jeho obnova. Celkově jsou lokace jednotlivých scénářů rozmanité, ale všechny bohužel sráží k zemi zastaralý engine. Já osobně nemám nic proti tzv. kostičkám, právě naopak, já je u takového typu her vítám, ale nějakou změnu, alespoň po grafické stránce by to už opravdu chtělo. Atrakce a grafické úpravy ![]() Všechny tyto grafické novinky jsou typické pro tu kterou určitou mapu, kde se hodí k okolí. V podstatě se ke každé mapě vztahuje minimálně jedna sada staveb, která má dokreslit atmosféru země, ve které se váš park zrovna nachází. Ještě nesmím zapomenout na velmi zajímavou možnost postavit si do svého parku repliku třeba Eiffelovy věže z Paříže nebo Big Benu z Londýna. Mezi atrakce přibylo padesát nových „šíleností“, které jsou dobré pro návštěvníky se sebevražednou povahou. Různé druhy horských drah, kde lidé jedou chvíli hlavou dolů, potom udělají looping a zrovna v době, když se bude dotyčný nejvíce ksichtit, tak ho to automaticky vyfotí. Jedná se o dobrý a nenáročný zdroj příjmů do kasy hráče. Chvíli stačilo ubohé lidičky pozorovat a už se jim ani nedivím, že se po parku během chvilky courali celí zelení. ![]() ![]() ![]() Přibylo i několik nových vodních atrakcí, kde návštěvník absolvoval jízdu na všem možném ve vodním korytu, nebo si odstál frontu do obyčejného rybníku uvnitř parku. Nebyl sice vpuštěn přímo mezi krokodýly, ale jednalo se o volnou jízdu na různých druzích vodních skútrů, ať už s motorovým nebo vlastním pohonem. Atrakce, kde není na první pohled vidět, co se děje uvnitř, za zmínku snad ani nestojí. Nedostatky zůstávají ![]() Za další nedostatek považuji některé herní hlášky. Jsou psány černým písmem na temně červené barvě, nebo červeně na šedém podkladu, ale tato kombinace je při vyšších rozlišeních naprosto nečitelná, zvlášť pro hráče, kteří mají horší zrak. Bohužel Chris Sawyer neučinil v tomto směru žádnou změnu k lepšímu. Stereotypní hraní O hraní Wacky Worlds můžu spíše říct, že jsem se moc nebavil než aby tomu bylo naopak. Hra mi připadala zábavná jen ze začátku, když jsem budoval nějaký park kompletně od základů. Nevím jak vám, ale mně více vyhovovalo, když byly dány hranice parku, cíle mise a tím to končilo. Vůbec mi nesedly mapy, kde bylo postaveno mnoho atrakcí a lidé již byli vevnitř. Naneštěstí je v datadisku takových scenářů většina. Vzhledem k tomu, že obvykle hra končí v okamžiku, kdy dosáhnete konce určitého roku (bez zimních měsíců, ty jsou v RCT vypuštěny), tak se z hraní stává neuvěřitelně otravné čekaní na vytoužený konec mise. Takhle to jde od mise k misi, neděje se nic zpestřujícícho, pouze nově vynalezené atrakce, ale vše je samozřejmě stále dokola. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Shrnutí Mad Max v recenzi původního RCT2 uvedl, že se čekání na druhý díl nevyplatilo, a že by hra vystačila na datadisk k úplně prvnímu RCT. Mně nezbývá než dodat, že kdyby se RCT2 a Wacky Worlds už na začátku zabalili v jednu hru, jednalo by se o výborné rozšíření RollerCoaster Tycoona. Takhle nám vznikl naprosto zbytečný datadisk, který je vhodný maximálně pro skalní fandy hry. Ale před samotným autorem hry smekám, protože dělat celou hru prakticky sám, to je opravdu výkon. ![]() ![]() ![]() ![]() ilustrační fotky z vídeňského Prátru Na úplný závěr se ještě zmíním o tom, že pro instalaci datadisku potřebujete původní RCT2. Instalace vám přehraje pouze samotné novinky a při spuštění už opět CD s Wacky Worlds není vyžadováno. Že se nějaké rozšíření hry vůbec nainstalovalo, poznáte jen podle toho, že je na úvodní obrazovce hodně malým písmem napsáno Wacky Worlds. Já jsem si chvíli myslel, že se nic nestalo, protože jsem to nejdříve přehlédl. Pevně ale doufám, že se časem sejdeme u RollerCoaster Tycoona 3, který už bude úplně o něčem jiném... Stáhněte si pro Wacky Worlds: Cheaty Stáhněte si pro původní hru: Demo, Slovenština, Video, Cheaty, Scénáře Související články: Rollercoaster Tycoon 2 recenze (10/2002), Novinky, Chris Sawyer o RollerCoaster Tycoon - rozhovor (2/2000) |
Firebird | |
autorovi je 23 let, pracuje jako správce sítě ve větší firmě na Vysočině, specializuje se na strategie, dungeony a adventury (všechny články autora) |