Red Ocean - recenze
5/10
zdroj: tisková zpráva

Red Ocean - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

31. 12. 2008 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Nemůžete se dočkat BioShocku 2? A proč se vlastně vždycky ty nejtajnější základny staví na dně moře? V krizové situaci dokonale pohřbí svá tajemství. Zde jde však o něco horšího než genetické hrátky z Rapture...

Autor: Warlock
Publikováno: 31.prosince 2008
Kostlivec zdroj: tisková zpráva Verze hry: anglická/finální/PC
Doba recenzování: 1 týden


Proč se vždycky ty nejtajnější základny staví na dně moře? Odpověď je jednoduchá - v krizové situaci dokonale pohřbí svá tajemství. V Rapture z BioShocku to byly genetické Obrázek zdroj: tisková zpráva hrátky a v Red Ocean jde o něco ještě daleko horšího.

Tma, neblahé kapání vody a v dálce slyšíte zlověstné brouzdání armádních podrážek v kalužích. A ta zatracená světla, než aby temnotu rozptylovala, jí spíše ještě více podtrhují. Těžko uvěřit, že ještě včera jste si užívali téměř bezstarostné práce instruktora potápění. Kdo ale mohl tušit, že na dně moře objevíte něco takového. Za chvíli to opět začne a budete si připadat jako na pouťové střelnici. Letmý pohled na stav zásobníku a můžete opustit svoji skrýš. Dokonale průzračná voda se brzy obarví do ruda a v lepším případě to nebude zásluhou vaší krve.

Vítejte na dně!
Pokud se podmořské město Rapture z BioShocku dalo popsat jako zhmotnění představ Julese Verna o životě lidí hluboko na dně oceánu, základna v Red Ocean připomíná spíše industriální komplex s vlastní železniční soustavou a spoustou překladních prostorů. V jednom z takových skladišť začíná prostý příběh Jacka Harda - tedy i váš příběh. Bývalá ruská stanice z období studené války je nyní obsazena nebezpečnými teroristy, kteří zde nekují nic menšího než plány na zničení světa. A podle všeho jste vy právě tím jediným, kdo jim v tom může zabránit...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nemá smysl si něco namlouvat – scénárista si očividně vzal dovolenou a spíše než podmořským hlubinám dal přednost některé z osmitisícovek. Kdo převzal jeho práci, to snad nemá cenu domýšlet. S prostým dějem jde ruku v ruce i lineárnost map a zabloudit se skutečně nedá. Pokud po vás někdo střílí, zaručeně jdete tím správným směrem.

Nepleťte si však toto konstatování s variabilitou prostředí – ta je v budgetovém Red Ocean na velmi slušné úrovni. Brodit vodou se budete v perfektně vykachlíčkovaných chodbách, temných tunelech, již zmiňovaných skladištích a podivných laboratořích, které pohánějí ještě zvláštnější generátory. Autoři navíc se světlem šetřili, kde mohli, a když se náhodou uvolili, ona zářivka má v polovině případů rudou barvu.

Absence denního světla na mě neměla tak depresivní dopad, jak jsem zpočátku očekával. Naopak velmi iritující byla chabá baterka, kterou bych si neposvítil na knížku pod peřinou. A přitom množství temných zákoutí a chodeb přímo vybízelo k pozoruhodným hrám světla a stínu, do nichž by se ještě přidala tekoucí voda.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Na suchu
Každý si asi říká, že v Red Ocean se voda stane vaším druhým kolbištěm – souboje potápěčů, hra s časem, než se zavře vzduchotěsná přepážka, či nervy drásající sledování ukazatele kyslíku. Jako Jack Hard, instruktor potápění, byste v tomto ohledu měli určitě navrch...

Bohužel, většinu času vám zdejší voda sahá maximálně po kotníky a procházení komplexem zvládnete i jako neplavci. V lepším případě neplavci s nafukovacími rukávky, které využijete v několika málo situacích, kdy se chodba zaplavuje vodou a jediný únik je možný skrze větrací šachtu u stropu.

Red Ocean se tudíž velice rychle zvrtne do prostého střílení po všem, co se hýbe. Nepřátelé nastupují hezky ve vlnách a vám zbývá tak akorát čas nabít a znovu se pustit do víru akce. Tam, kde máte v Bioshocku volnost pohybu a možnost řešit daný problém několika způsoby, nastupuje v Red Ocean hrubá síla. Žádné hackování přístrojů, speciální schopnosti nebo kapesní průvodce. Vždy přesně víte, kam jdete a jak se tam dostanete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Nožem to začíná
Ve zbrojním arzenálu se kromě tradičních samopalů a pistolí objeví pár experimentálních kousků, jako je plazmová puška nebo ještě účinnější paprskomet. S náboji je však lépe šetřit, protože z každého zabitého protivníka většinou nedostanete více než polovinu zásobníku do obyčejné pistole nebo samopalu. Zbývající munici seženete z beden nebo různých přihrádek.

V této části musím ještě zmínit solidní zpětný ráz zbraní, který na mě udělal dojem. Nejenže slušně kope Desert Eagle, ale výrazné rozhození jsem pocítil i u brokovnice a samopalu (viz videa níže). Přiznávám, že ve skutečnosti nešlo o nic převratného, ale touto drobností autoři ještě podtrhli to, že Jack Hard zkrátka není vojákem z povolání.

 Snaha se cení
Umělá inteligence nepřátel překvapivě dosahuje v Red Ocean spíše nadprůměru. Přesněji tohoto nadprůměru dosáhne každý pátý terorista, který se snaží krýt za bednou nebo sloupem. Zbytek na vás bezmyšlenkovitě naběhne, jako by místo pistole držel v ruce detonátor od výbušniny ovázané okolo pasu. Ve většině případů není až tak problém se trefit, jako spíše vyměnit zásobník a pokračovat v masakru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pochvalu zasluhuje i grafická stránka, která se sice ke špičce neřadí, ale velmi slušně si autoři poradili s fyzikou postav (rag-doll efekty) i předmětů, detailností prostředí a nasvícením scény. Škraloup s baterkou z dob Edisona si u mě tímto nevyžehlili a ještě se k tomu přidali velice chabé výbuchy.

VIDEA Z VLASTNÍHO HRANÍ
Nejprve se podíváte na jednu přestřelku z úvodní části hry. Vzduchem nesvištěly pouze kulky, ale prolétlo se i několik granátů. Celou atmosféru navíc dokresloval projíždějící vlak a několik výbušných barelů, které odvedly svou část práce.

zdroj: Archiv



Druhé, bezmála pětiminutové video nabízí ucelený pohled na to, jak se Red Ocean skutečně hraje - včetně veškerých pauz na posbírání nábojů, dobití zbraní a velmi krátkého bloudění. Převážnou část ukázky pokrývají přestřelky s plazmovou puškou, samopalem, brokovnicí a Desert Eaglem.

zdroj: Archiv


Alespoň, že se podařilo udržet velmi nízko hardwarové nároky a na sestavě Core2 Duo E6300, 3,3GB RAM, Radeon X1950 jsem neměl sebemenší potíže zároveň nahrávat ukázky ze hry. To vše na maximální detaily a věřím, že na sestavě o několik řádu nižší by se Red Ocean hýbal stejně slušně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

 Závěr
Nezkušení vývojáři z německého Hannoveru, kteří se dříve věnovali pouze vývoji aplikací pro mobilní telefony, svým způsobem nezklamali. Jejich prvotina na PC se sice rozhodně nezapíše zlatým písmen do herní historie, ale nabízí pohodovou hratelnost, pokud potřebujete prostě vypnout. Za celou dobu vám možná ani nepřijde, že likvidujete stále stejné nepřátele. Herní doba na nejlehčí obtížnost lehce překročí pět hodin a jestliže přidáte nějaký ten stupínek, Zvětšit zdroj: tisková zpráva z Red Ocean snadno vyždímáte skoro dvojnásobek.

Zkrátka - máte-li už po krk otravného spojování potrubí z BioShocku a chcete-li redukovat svoje myšlenkové pochody na to, jestli použijete raději granát nebo výbušný barel opodál, je Red Ocean tou správnou střílečkou ze staré školy určenou právě pro vás.

Stáhněte si: Demo, Trailer...

Související články: Novinky...

Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole




 
 
Warlock
Smarty.cz

Verdikt:

Nikdy by mě nenapadlo, že takovéto FPS udělím celých pět bodů, tzn. průměrnou známku, u níž bývají vyváženy klady i zápory. Nejspíše se na tom podepsala solidní variabilita prostředí, perfektní hudební doprovod, vcelku slušná grafická stránka, příznivá cena pohybující se v přepočtu okolo 300 Kč a zmiňovaná pouťová hratelnost, která zčásti dává zapomenout stereotypu.

Nejnovější články