Využítí         Joint Strike Fighteru V roce 1997 začali Innerloop Studios z Norska         vyvíjet nadějnou hru s pracovním názvem Nemesis, která měla běžet na enginu         jejich první hry - Joint Strike Fighter. Hra to měla být na svoji dobu         poměrně revoluční, neboť v ní nešlo jen o střílení, ale jednotlivé akce         jste si měli dopředu pečlivě promyslet a naplánovat. Později engine JSF         silně vylepšili a hru přejmenovali na Project IGI (IGI = Im Going In,         pod tímto názvem se hra prodává v USA). Výsledkem jejich několikaleté         snahy je špionážní akční hra, která skoro nemá na PC obdoby.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
        
      
      
    
  
    
      Project IGI         je takzvaný "Thinker/Shooter", neboli akční střílečka, při které         budete muset občas použít i mozek, nejlépe by se asi dala přirovnat k         takovému mixu Delta Force a Thiefa. Hra běží na vlastním enginu pojmenovaném         TerraForm, který umožňuje vytvořit herní svět o rozloze několika milionů         čtverečných mil. Mapy misí v Projectu IGI mají rozlohu i více jak 20 mil         a nezapřou tak svého předchůdce v leteckém simulátoru.
   Příběh         a náplň misí         Ve hře se vžijete do role bývalého člena Britské SAS (Special Air Services)         Davida Jonese, který je specialistou na vojenské operace ve východní Evropě         a v Rusku. Zpočátku se příběh hry točí okolo překupníka zbraní jménem         Josef Priboi, ale jeho dopadnutím hra zdaleka nekončí. Čeká na vás ještě         dlouhá cesta, na jejímž konci budete muset zabránit jaderné hrozbě, která         nepochází odnikud jinud než z Ruska. V jednotlivých misích plníte rozličné         úkoly, od zničení nosičů protiletadlových raket nebo nakažení počítačového         systému virem, přes lokalizování a následné osvobození vězně až třeba         po krádež nepřátelského letadla. A toto nejsou zdaleka všechny úkoly,         které budete muset splnit. Ve většině misí totiž nemáte pouze jeden úkol,         ale musíte jich splnit více.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vaše         úkoly jsou zpočátku velmi jednoduché, ale jak postupujete hrou, zvětšuje         se i jejich obtížnost. Ze začátku stačí k úspěšnému dokončení mise vystřílet         všechny nepřátele a cesta k cíli je volná. V pozdějších misích jsou však         vaši nepřátele ve střelbě mnohem zdatnější než ze začátku, a tak je mnohem         lepší potichu kolem nich proklouznout, než po nich střílet a tím spustit         poplach. Poplach může zapnout jak stráž, tak i bezpečnostní kamery, kterých         je v některých základnách docela dost. Můžete je sice zničit, ale pokud         to zaznamená jiná kamera, okamžitě zapne poplach a nepřátelé se na vás         jen pohrnou.
          Jednotlivé mise jsou prokládány briefingy, které jsou udělané v podobném         stylu jako třeba ve hře Sin, ale na rozdíl od Sinu vám zde pomáhá celkem         schopná blondýna jménem Anya :) V briefingu se dozvíte popis vašeho úkolů         v následující misi a navíc v něm jsou většinou i záběry cílového prostoru         ze špionážního satelitu nebo videokamer, které se nacházejí přímo v nepřátelské         základně. Anya vám však neradí jen v briefingu, ale zasílá vám podrobné         informace i během plnění mise. Většinou je to ve chvílích kdy se stane         nějaká neplánovaná událost, jako třeba v misi kde musíte zachránit překupníka         se zbraněmi Josefa Priboie ze zajetí, ale když se prostřílíte až do vězení,         zjistíte že všechny cely jsou prázdné.
   Reálné         zbraně a vybavení 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Zbraní         máte na výběr opravdu hodně. K vaší standardní výbavě, se kterou začínáte         většinu misí, patří bojový nůž, pistole Glock 17 a samopal MP5 SD3. Mezi         další “americké” zbraně se řadí ještě samopal M16 A2, který dokáže vrhat         i výbušné granáty, dále potom různé brokovnice jako třeba Spas 12 a několik         dalších zbraní. To ale není zdaleka všechno, můžete totiž sbírat i zbraně         padlých nepřátel, a jelikož se hra odehrává v Rusku, disponují vaši protivníci         hlavně skvělými samopaly AK47 a ještě lepšími ostřelovačkami Dragunov.         Tato ostřelovací puška je asi nejlepší zbraň v celé hře, neboť je velice         přesná, takže s ní můžete nepřítele zabít jedinou střelou a navíc na obrovskou         vzdálenost. To samé však platí i o vašich nepřátelích, kteří míří docela         přesně, takže někdy ani nevíte odkud vás kdo zabil. Mezi zbraně patří         ještě všelijaké granáty nebo nástěnné miny, které ale podle mě nemají         ve hře moc velké využití. Do vašeho zbraňového arzenálu patří ještě raketomet         LAW 80, kterým se skvěle likvidují nepřátelské tanky nebo jiná obrněná         vozidla.
          K dispozici nemáte však pouze zbraně, ale také několik velmi šikovných         věciček. Ta první je dalekohled, kterým můžete skoro libovolně zoomovat         a který vám navíc ukazuje pozice nepřátel a jejich vzdálenost od vás.         Druhá, ale stejně důležitá, pomůcka je špionážní satelit, který ve hře         plní funkci mapy. Není to ale pouze obyčejná mapa, kromě prohlížení okolního         terénu vám totiž také umožňuje zoomovat, sice jen v několika stupních,         ale v tom nejdetailnějším vidíte nepřátelské vojáky skoro v životní velikosti.
          Léčení je také vyřešeno velmi důmyslně. Ve hře se nenacházejí žádné lékárničky         jako v jiných akčních hrách, ale skoro v každé základně můžete najít lékárnu,         ve které můžete sebrat Medipack a s jeho pomocí si vyléčit jen tolik životů         kolik zrovna v té chvíli potřebujete a zbytek si nechat na pozdější použití,         místo toho abyste veškeré léky spotřebovali na nějaké malé škrábnutí.
   Skoro         dokonalá krajina 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jak         jsem již psal výše, umožňuje engine hry zobrazovat velice rozlehlé mapy,         ale na rozdíl třeba od hry Turok, kde jste viděli jen na pár kroků a všechno         ostatní bylo zahaleno do neprůhledné mlhy, v Project IGI opravdu vidíte,         jak nejdál to jen jde. Ve chvílích, kdy se přesunujete na nějaké vzdálenější         místo, se můžete kochat nádhernou kopcovitou krajinou, kterou vidíte na         míle daleko. Třeba v předposlední misi se mezi kopci majestátně tyčí chladící         věže jaderné elektrárny. A podobných scén může ve hře najít mnohem více.
          Kromě standardních pohybů ovládá Jones ještě několik speciálních pohybů.         Lezení po žebříku asi nikoho moc nepřekvapí, ale třeba takové přelézání         plotů nebo ručkování po drátech elektrického vedení je už něco jiného.         Pokud vykonáváte nějakou speciální akci, přepne se hra do pohledu třetí         osoby a vy se můžete libovolně rozhlížet kolem sebe, jestli vás někdo         neohrožuje. Pokud lezete například po žebříku můžete se kdykoliv zastavit         a pokračovat v lezení až uznáte za vhodné. Dolů můžete po žebříku buď         klasicky slézt nebo se ho chytnete na stranách a rychle sjedete. Při odemykání         dveří nebo používání počítače se vám zase zobrazí ukazatel, jak dlouho         bude konání této činnosti trvat. Pokud na vás zaútočí při vykonávání nějaké         speciální činnosti nepřátelský voják, můžete ji samozřejmě okamžitě přerušit         a začít se bránit.
          Kapitolou samo o sobě je používání zbraní a hlavně střílení z nich. Protože         se Project IGI snaží být hrou co nejvíce reálnou, jsou dřevěné a tenké         stěny snadno průstřelné. Mě se například stalo, že po mě nepřátelé stříleli         i skrz dřevěný plot, za kterým jsem se snažil schovat. To samé ale můžete         použít vy proti nim, není nic lepšího než postřílet jednotku nepřátel         skrz stěnu jejich ubytovny nebo položit protipěchotní proximity-minu na         místo, kde pravidelně prochází nepřátelská hlídka a potom jen sledovat,         co se stane, když hlídka k mině dorazí...
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ozvučení         hry také patří k tomu nejlepšímu, co můžete na počítači slyšet. Zvuky         jednotlivých zbraní znějí naprosto realisticky, například střelba z AK47         zní přesně tak, jak jsem si ji vždycky představoval. Ani hudba není za         zvukem nijak pozadu, naopak výborně dokresluje celkovou atmosféru hry         a jednotlivé skladby se mezi sebou navíc velmi pěkně prolínají.
   Hloupí         nepřátelé, nemožnost ukládání pozice Bohužel         ani tak skvělé hře jakou Project IGI je se nevyhnulo pár chybiček. Asi         nejvýraznější chybou podle mě je, že se nepřátelští vojáci klidně znovu         objeví v ubytovně, kterou jste právě vyčistili a navíc po vás ihned začnou         střílet. Když se mi to stalo poprvé, myslel jsem, že mě zabil nějaký zatoulaný         voják, protože se mi zdálo nemožné, aby se v budově kterou jsem právě         dokonale vylidnil, objevila zcela nová hlídka. Pravda byla bohužel jiná.         Další chybka je možná ještě vážnější než ta předchozí, ale je klidně možné,         že je to chyba pouze mého počítače. Občas se mi totiž stalo, že hra naprosto         neočekávaně “zamrzla“ a jediným řešením byl restart počítače, bohužel         potom musíte celou misi hrát znovu, což dokáže pěkně naštvat, zvláště         pokud se hra kousne skoro na konci nějaké náročné mise.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Další         nedostatek je nemožnost ukládat hru během mise, což může někomu vadit,         ale na druhou stranu to zase docela zvětšuje hratelnost a napětí, protože         nikdy nevíte kolik nepřátel se skrývá za následujícím rohem. Poslední         nedostatek se týká vašich nepřátel, kteří mají poměrně hloupou umělou         inteligenci. Několikrát se mi stalo, že prošli kousek ode mě a teprve         po chvíli si uvědomili, že by mě asi měli zastřelit. Také často jen tak         stojí na místě, i když těsně vedle nich padne na zem jejich mrtvý kolega.
          Podivné je také jejich umírání, i když do nepřítele vystřílíte celý zásobník         ze samopalu, on se jen chytne za břicho a pomalu si lehne na zem. Navíc         všichni nepřátelé umírají pořád stejným způsobem a jejich mrtvoly se po         chvilce rozplynou, takže po nich zůstane pouze jejich zbraň.
  
 
 
  | 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       |