![]() ![]() ![]() Pojďme ale dál. Protože jsem si celkem nedávno pořídil domů slušně nadupanou mašinu, zavítal jsem prvně do menu s grafickým rozlišením. Tam jsem si změnil nastavení grafiky na 1600x1200 a ihned poté jsem zvolil možnost hry na čas. Sice jsem si myslel, že budu vržen rovnou do hry, ale k mému překvapení se objevilo submenu, kde jsem si mohl vybrat, zda chci jet v divizi motocyklů, čtyřkolek, bugin anebo klasických tréňáků - škoda, že chybí kategorie nákladních vozidel. Zvolil jsem tedy buginy, vybral barvu svého autíčka, změnil nastavení odpružení, pneumatiky, citlivost volantu a spustil hru... Grafika aneb nevýhody konverze z PS2 ![]() Vraťme se ke grafice samotné. Nevím jak ve vyšších rozlišeních (asi to nebude o moc lepší), ale v 640x480 není Paris-Dakar Rally nic moc. V grafickém zpracování se totiž až příliš odráží to, že hra byl původně vyvíjena primárně pro PlayStation 2. Je pravda, že při jízdě, která je dle zvolené divize rychlá až pekelně rychlá, není na prohlížení krás okolní přírody moc času, ale i tak si mohli autoři dát záležet trochu více. Navíc už tak chatrný dojem neuvěřitelně hyzdí odporně velké logo hry, které máte po celou dobu hraní v pravém dolním rohu. ![]() ![]() ![]() Jízda krajinou bez omezení? Většina z vás ví, že při závodu Paříž - Dakar jsou naplánované jednotlivé etapy, ale kolikrát dojde k tomu, že se někdo ztratí a jede úplně jinudy. Rozhodl jsem se tedy, že něco podobného vyzkouším a sjel jsem z cesty. Těšil jsem se na prodírání křovinami a různé zkracování, ale ouha. Přibližně po pěti sekundách jízdy mimo trasu mě zvedla jakási pomyslná neviditelná ruka a hodila mě zpět doprostřed vyjeté silnice. Dokážete si představit jak mě to naštvalo? A aby toho nebylo dost, tak víte, jak je řešené opravování vozidel? V závodě na čas, kdy se snažíte vybrousit vaše jezdecké schopnosti na maximum, vás to až zas tak zajímat nemusí, ale rozhodnete-li se vyzkoušet kampaň - tj. celý závod Paříž - Dakar, přijde to na pořad dne. ![]() Občasná příjemná překvapení Abych ale jen nehanil, je třeba zmínit i nějaká ta pozitiva. Celkem klasická, i když vždy příjemná, je možnost vyhrát nějaká lepší vozítka. V Paris-Dakar Rally je jich celkem dost, takže máte alespoň nějakou motivaci hru hrát. Velmi příjemně také působí občasné setkání s jiným vozidlem během závodu. Může se třeba stát, že ačkoliv jedete závod ve čtyřkolkách, předjede vás motorka a hned za ní bugina. V těchto momentech je hra nejzábavnější, protože nejedete jen proti času a neviditelným soupeřům, ale můžete si změřit síly přímo. Velmi často ale tato milá setkání končí stejně náhle jako začala a vám nezbude nic jiného než sledovat, jak se soupeř ztrácí v dáli a zanechává za sebou jen prašnou stopu. Ovládání je totiž opravdu velmi citlivé a sebemenší chyba je krutě trestána rapidním zpomalením nebo smykem. ![]() ![]() ![]() Vraťme se ale opět ke kritice a nyní si vezměme na ránu hudební doprovod a zvuky. Muzika je sice celkem ucházející, ale když po pěti minutách zjistíte, že se všechny motivy neustále opakují, rozbolí vás ní nejspíš stejně jako mě hlava. Ani zvuky na tom bohužel nejsou o moc lépe a místo toho, abyste si vychutnali burácení motorů, divíte se podivnému svištivému zvuku. Ach jo. Konec dobrý, všechno dobré? ![]()
|
- Vývojář:
- Broadsword Interactive
- Vydavatel:
- Acclaim Entertainment
- Platformy:
- PC, PlayStation 2
13. 9. 2001 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |
I těm méně bystřejším z nás by při vyslovení názvu hry Paris-Dakar Rally mělo dojít, že nejspíš půjde o nějakou tu Loprajzovinu.

- Vývojář:
- Broadsword Interactive
- Vydavatel:
- Acclaim Entertainment
- Platformy:
- PC, PlayStation 2