Autor: Bergy Publikováno: 19.března 2004 | Verze hry: finální/prodávaná Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Nové herní možnosti ![]() Od půlky hry se ale na scéně objevuje prvotřídní rachomejtle v podobě sousedovy matinky. Ta už v NFH2 sehrává důležitější roli, protože když se této babizně nevyhnete, dostanete na budku :) Svým způsobem je tedy druhý díl o něco náročnější, ale bát se nemusíte. Jak soused, tak jeho matka si velmi rádi dají šlofíka nebo se věnují dalším činnostem, takže proklouznout kolem nich se dá vždy. Ze hry také zmizel mód, ve kterém jste museli dokončit každou úroveň v pevně daném časovém limitu. Časomíra tu sice pořád je, ale nijak vás neomezuje. Spíše slouží k tomu, abyste věděli, jak dlouho vám daná mise dala zabrat. Další novinkou je skutečnost, že už nemáte obrazně řečeno jenom jeden život. Když jste něco zvrtali v prvním dílu, museli jste hrát danou misi zase pěkně od začátku. Ve dvojce máte tři životy a můžete tak být několikrát odhaleni či řádně zmláceni, ale i potom je možné zdárně zakončít celé své snažení. ![]() ![]() ![]() Slabá délka hry Více životů chválím, protože úkoly jsou v NFH2 přeci jen o něco komplikovanější a začínat pokaždé znova, když vás soused nebo jeho matka nachytá, by bylo trochu frustrující. Na druhou stranu ale uznávám, že by to možná dokázalo lehce prodloužit celkovou herní dobu, která je jinak opět mizerná. Zatímco minule jsem to s přivřením obou očí prominul (přeci jen se jednalo o originální počin), tentokrát to už přehlížet nemohu. 14 misí sice není podprůměrný počet, ale vzhledem k tomu, že celý druhý díl lze opět bez problémů (kompletně) dohrát za den či dva, je to docela bída (projití hry, bez plnění všech úkolů, jinak může zabrat třeba jen 3 hodiny). ![]() Zvláštní inovace V některých misích si rovněž můžete povšimnout jedné trochu zvláštní herní inovace. Jedná se o to, že autoři asi chtěli nějakým způsobem ztížit ty úkoly, které vyžadují nějakou zručnost. Jedná se například o otevření zavřené kabelky, vytáhnutí kraba z díry, přepilování lanka apod. U těchto akcí už tedy nestačí jen kliknout a čekat, že ono se to samo nějak udělá - nyní musíte i vy sami přispět svou vlastní šikovností. V zásadě to probíhá tak, že jakmile se k nějaké té kabelce či díře přiblížíte, objeví se na obrazovce kruh. Společně s ním se místo kurzoru vaší myšky zobrazí i předmět, o nějž vám jde nebo který zrovna používáte. Předmět se ale cuká a vaším úkolem je stůj co stůj udržet kurzor uvnitř kruhu až do chvíle, kdy naběhne zelená stupnice až na vrchol. V momentě, kdy se vám to povede, předmět získáte nebo se dokončí instalování nástrahy. ![]() ![]() ![]() Asi nemusím připomínat, že během vašeho snažení můžete být kdykoli odhaleni a zmláceni, a tak je dobré si vše správně načasovat. Když se delší dobu nedaří, je lepší se zase schovat a když je vzduch čistý, pokusit se o to samé zase znova. Více fantazie a drsnější humor Hratelnost druhého dílu je celkově lepší než u jedničky. Autoři popustili trochu více uzdu své představivosti a myslím, že je to docela znát. Kromě velkého počtu vypečených nástrah jsou úkoly i více složitější a promakanější. Akce už nejsou tak přímočaré a ne vždy stačí vzít jeden předmět, nainstalovat ho někam a čekat, až se soused nachytá. Řada předmětů totiž neslouží přímo jako nástraha, ale tvoří pouze jednotlivé články v celém řetězci. ![]() V NFH2 se vyskytují i vtípky drsnějšího kalibru. Jak jinak nazvat scény, kdy čoklík sousedovy matky obšťastňuje na veřejnosti nic netušícího plyšového králíčka nebo když soused šmíruje ve sprchách nahatou Olgu. Spolehlivě vás ale také odrovná i situace, ve které přiběhne rozzuřená matka, přehne milého souseda přes koleno a regulérně mu dá výprask jak malému harantovi. Paní Olga také nechodí pro ránu zrovna daleko, takže mu rovněž občas jednu flákne, případně se směje jeho neštěstí. Celkově vzato docela brutální sousedské vztahy :) ![]() ![]() ![]() ![]() Rozdělení obrazovek Díky tomu, že s povedeným sousedem a dalšími postavami cestujete po světě, grafika se tématicky mění, což je příjemné, protože to vylučuje stereotyp. Docela vtipně je vyřešen přechod z interiérů do exteriérů. Přeci jen nakreslit první díl bylo určitě o poznání snazší, jelikož pokoje bytu se dají rozdělit do oddělených místností a v několika patrech. Ve venkovním prostředí to tedy tak jednoduché nebylo, ale výsledné řešení je myslím plně dostačující. Herní obrazovka má vzhled terasy s dvěmi až třemi výškovými úrovněmi. Rozdělení na levé a pravé vodorovné části zajišťuje například kamenná zídka, dřevěný plot, převrácený člun atd. Opticky tedy vypadá scéna přirozeně, ale při samotné hře vás soused ani sousedova matka nemůže spatřit ve vedlejší části obrazovky a je jedno, jestli se nacházíte nad, pod nebo vedle nich. Shrnutí ![]() Stáhněte si: Cheaty Související články: Novinky, Neighbours From Hell recenze (7/2003) |
Bergy | |
autorovi je 24 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu (všechny články autora) |