Autor: mindwarp.cz Publikováno: 27.ledna 2009 | Verze hry: Steam/PC/základní Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Změny oproti Darwinii Nevím, jestli jsem přišel na všechny, ale pokusím se vystihnout ty hlavní. Předně je to přímé ovládání vašich placatých panáčků. Nyní můžete ovládat každého zvlášť, nebo jednoho z nich udělat velitelem celé čety. V jednom z módů se lze chopit děla a z vlastního pohledu odstřelovat nebohé nepřátele, kteří útočí na vaší základnu. Novinkou jsou také devastující a jiné powerupy. Tak třeba jaderné střely, které jsou svým zpracováním podobné DefConu. Nebo meteorický roj, ten je velmi účinný a ještě více devastující, než atomovky. Jiné powerupy třeba umožňují vzkříšení padlých vojáčků, nebo vyvolání jakýchsi obrovských kráčejících pavouků. Prostě je to frenetické bojiště. Přiznám se, že mě kluci ze zámoří dost drtili. Powerupy doslova padají z nebe, mají podobu bedniček, ke kterým když pošlete vaše panáky, tak jí seberou a vy můžete za chvilku zbraň použít. Speciální útoky vyzvednuté ze spadlých bedniček jsou oživujícím prvkem hratelnosti a nikdy nevíte, co v bedně vlastně najdete. Může jít o útočnou nebo obranou zbraň atp. Tyhle powerupy vás můžou na poslední chvíli i zachránit, jako třeba štít. Seslání atomovek nebo umístění střílny s plamenometem jsou také velmi účinné metody eliminace, pokud má protivník větší armádu. Většinou musíte svoje území rozšiřovat a chránit, takže přijde vhod právě rozsáhlý výběr speciálních poweupů. Někdy v bedničkách najdete skutečně ničivé zbraně a to je potom vhodné si je šetřit na správnou příležitost. Postupně je lze střádat a strategicky si vybrat ten vhodný ve chvíli, kdy je potřeba. Poweupy jsou jedna z pěkných vlastností Multiwinie, přispívají k zuřivé totální válce, kterou můžete kdykoliv rozpoutat. ![]() ![]() ![]() Ovládání je celkově jiné, je svižnější, ale kupodivu nejde předefinovat, což nijak moc nevadí, jelikož je sympaticky rozvrženo na WASD, myš a mezerník. Možná podpora gamepadů by se hodila. Novinek není málo, ale není jich zase tolik. Multiplayerové módy ![]() King of the Hill - Okupujte a udržte si bonusové zóny na mapě. Za každou vteřinu, kdy jsou vaše jednotky v této zóně, dostanete jeden bod. Kdo bude mít bodů nejvíce, vyhrává. Capture the Statue - Zvedněte a odneste těžké sochy rozmístěné různě po mapě do vaší základny pro získání bodů. Assault - Zaútočte na těžce střeženou základnu, kde se nachází zbraň hromadného ničení dříve, než bude spuštěna a všichni zahynou. Zbraň můžete buď bránit nebo na ní útočit. Rocket Riot - Získejte solární panel, který doplní palivo vašim raketám. Kdo první odpálí rakety, je vítěz, ale své rakety musíte před vypuštěním chránit proti útokům soupeře. Blitzkrieg - Sežeňte co nejrychleji co největší počet vlajkových bodů na mapě pro získání vítězství. ![]() ![]() ![]() Všechny módy jsou dobře zpracované a zábavné. Mě konkrétně asi nejvíc bavily Rocket Riot a Capture the Statue. Hra je sice primárně zaměřena na ně, ale nabízí i singleplayer. Ten je řešen klasicky – hrajete multiplayerové mapy proti botům. Mě by potěšila spíše normální kampaň jako v Darwini, ale asi bych chtěl moc. Multiplayerová hra probíhá pouze přes internet. Mapy jsou pro maximálně 4 hráče, je jich dost a jsou velmi dobře designované. Měl jsem ale celkem problém s připojením do hry. Buď už byly hry rozehrané a tedy měly plný počet hráčů a nebo se po připojení vypsalo „connection lost“. Chce to trpělivost. V době recenzování hru nehrálo příliš mnoho lidí, ale pár se jich vždycky našlo. Internetová hra proti živým soupeřům je pochopitelně mnohem zábavnější než sólo proti botům. Na nějaké globální statistiky po skončení zápasu nebo vytváření týmů můžete zapomenout, nic takového zde není. Zpracování Darwinia mě ve své době šokovala svým retro zpracováním. Jenomže Multiwinia je graficky úplně stejná, jen obohacená o multiplayer. Demoscénová intra v Darwinii byla fajn a zamrzí, že zde již nejsou. Pohyb myši v menu se mi zdál hodně vláčný, jako by snad nestíhal počítač, což je v mém případě zvláštní (9600GT, 6 GB RAM). Při samotném hraní se mi ale už ovládání zdálo dostatečně pružně reagující. Také je divné, že ač hra nevypadá nijak úžasně, tak integrované grafiky typu Intel 950 jí nestíhají, takže třeba na mém notebooku je prakticky nehratelná. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Po těch třech letech od Darwinie jsem čekal něco lepšího. Mohla tu být normální singleplayerová kampaň, více vymakané multiplayerové GUI, in-game Steam statistiky atd. Nejen díky tomu nejsem z Multiwinie nijak unešen. Nehledě na to, že hudba je opět, jak mají Introversion ve zvyku, v podstatě žádná. Zase nějaké ambientní hučení a pípání. Že je Multiwiniia po internetu proti lidem zábavná a že nabízí pár drobností, mi osobně nestačí, to by měla být samozřejmost. ![]() zdroj: Archiv trailer Stáhněte si: Demo Související články: Novinky, Darwinia recenze, DEFCON recenze |
mindwarp.cz | |
autorovi je 24 let, studuje uměleckou školu se zaměřením na multimédia a mezi jeho hlavní zájmy patří tvorba hudby, kterou prezentuje na svých stránkách, kde jste vždy vítáni. |