Medicopter CZ - recenze
2/10

Medicopter CZ - recenze

22. 5. 2006 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Situace, kdy je potřeba přivolat vrtulník záchranářů, nebývají zrovna radostné ani se nejedná o oddechové povolání, o čemž vyprávěl televizní seriál Medicopter, který se stal předlohou pro stejnojmennou hru.

Autor: Firebird
Publikováno: 22.května 2006
První česká recenze této hry zdroj: tisková zpráva Verze hry: česká/finální
Doba recenzování: pár dnů

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Her s tématikou zachraňování lidských životů ve složitých situacích vzniká relativně dost. Vzpomeňme třeba na série Fire Department či Emergency. V obou případech šlo o dobré strategie a přestože popisek Medicopteru asi leckoho svádí k úvahám, že by mohlo jít o něco podobného, skutečnost je úplně jiná - a to nejen v tom, že spadá do žánru arkádových leteckých simulátorů. Hra čerpá ze stejnojmenného německého televizního seriálu, což je zřejmé ihned po spuštění, kdy vás stylová animace seznámí s hlavními hrdiny a přibližnou náplní jejich náročné práce.

Nudné mise
Medicopter nabízí samostatnou kampaň nebo jednotlivé scénáře, které dohromady čítají kolem třiceti misí. Samostatné mapy představují ty z kampaně, jenž se postupně zpřístupňují. Vyberete si jeden ze čtveřice nabízených vrtulníků (Bk 117 C1, SH3–Sea King, H65-Dolphin U1 & U2), následuje seznámení s mapou a úkoly, kterou vypadají různorodě, ale hrají se dost stereotypně, ale takový bývá i běžný den záchranářů. Čili obvykle vzlétnout, doletět na určené místo, naložit zraněnou osobu či osoby a jejich následný eskort do nemocnice nebo převoz nějakého orgánu na důležitou operaci.

Tímto se dostávám k samotnému hraní, které vám názorně přiblížím na misi, kde došlo k autonehodě a na místě leželi tři zranění. Po vzlétnutí, které nepředstavovalo ještě tak velký problém, jsem se ocitl kus nad zemí a chtěl jsem vrtulník nasměrovat právě k vesnici, kde došlo k nehodě. Ovládání se ale ukázalo být velmi zapeklité. Za pomoci myši a klávesnice jsem se stále točil dokolečka jako na kolotoči a to obrovskou rychlostí. Nakonec se mi vše podařilo srovnat a vrtulník letěl, tedy spíše se plazil, směrem k cíli. V tuto chvíli bylo důležité neměnit už směr letu. V opačném případě se totiž milá helikoptéra opět roztočila, jako by se ocitla ve středu tornáda.

Hodně mi pomohla možnost urychlení času, takže za chvilku jsem byl kousek od vesnice, která na mě vykukovala mezi horami. Nutno dodat, že z vrchu vypadala ještě docela pěkně, ale zato zblízka se naskytl pohled na pár velmi škaredých domečků. Přiblížil jsem se k nehodě, co nejvíc to šlo, a co se nestalo - vrtulník asi zachytil o nějaký barák, který jsem neviděl a mise skončila. Dobře, stane se, zkusil jsem to proto znova.

Tentokrát jsem již o dům nezavadil a podařilo se mi dokonce spustit koš pro naložení zraněných (je možné poblíž i přistát a vyslat tam záchranáře - pak se postižené osoby dají přenášet na nosítkách). Jakmile jsem je naložil, byl na čase rychlý transport do nemocnice. Jenže kousek za vesnicí mi vrtulník odmítal stoupat a náraz do hor se již nedal odvrátit. To byl tedy třetí pokus, který však také nebyl posledním...

Zkusil jsem i jiné mise, například záchranu dřevorubce v lese, ale nastaly podobné problémy a tak to šlo od mise k misi. Možná se vám bude dařit létat lépe, mně to ale nešlo a když už ano, zhatila to zase jiná okolnost. Mimojiné neúprosný časový limit. Za dosažené výsledky jste odměňováni body (např. za délku mise) a naopak trestnými body za srážky, velkou spotřebu benzínu, dotek s vodou, let s pacientem na laně atd. U samostatných misí lze alespoň zvolit, zda chcete mapu začít s vrtulníkem ve vzduchu, na zemi, nebo rovnou nad samotnou nehodou.

Předpotopní zpracování
Vzhled Medicopteru je naprosto příšerný. V minulém století by možná šlo něco takového překousnout, ale ne v roce 2006. Nečekal jsem grafiku jako v Oblivionu, ale odfláknutá a nehezká krajina nemá obdoby. A to jsem ještě nezmínil, že když s vrtulníkem havarujete, vypadá to asi tak, že začne hořet a při nárazu do země se odrazí a dopadne o kousek vedle. Někdy se tato scéna i párkrát zopakuje, takže jsem se u toho celkem nasmál. Nechápu, jak je něco takového v dnešní době vůbec možné vydat.

další obrázky z této hry najdete na produktové stránce

Skutečnost, že vrtulník je zcela nepoškozen při jakémkoliv pádu nebo výbuchu, snad ani komentář nepotřebuje. Hudba je úplně stejná jako v seriálu (z nějž pochází i videoukázky), zvuk helikoptéry připomíná šlehač na těsto a další zvuky nijak nevybočují z podprůměru.

Český překlad
Z předchozích řádků jste bezpochyby nabyli dojmu, že tato hra je naprosto nezábavná a v podstatě k ničemu. Mezi snad jediné klady Medicopteru patří jeho cena (299 Kč) a díky vydavateli US Action i kompletní česká lokalizace včetně dabingu. Marně hledám další pozitiva. Snad jen to, že součástí hry je takový malý přehled herců a pár fotografií ze seriálu, což jeho fanoušky nejspíš potěší.

Kdo by tuhle hru chtěl dobrovolně hrát? Fanoušci seriálu? Ti asi budou hodně zklamáni. Zalíbení v Medicopteru by možná mohli najít lidé, kteří mají toto zaměstnání, ale těch asi bude naprosté minimum. Navíc to nic nemění na faktu, že hra je nezáživná, škaredá, frustrující a opravdu nudná. Pokud toužíte po hře na záchranáře, raději počkejte na Fire Department 3 nebo na Emergency 4. Z již existujících her se jako nejlepší alternativa jeví 3 roky stará záležitost v podobě Search & Rescue 4, což je hra, která tragický Medicopter 117 překonává po všech stránkách a nabízí i mnohem lepší grafiku.

Firebird
editor: Bergy

Medicopter sází pouze na svezení se se stejnojmenným TV seriálem, jinak se jedná o špatně hratelný, nezábavný a po všech stránkách zastaralý titul, který si neodvážím nikomu doporučit a nezachraňuje to ani cena.