Autor: Leon Publikováno: 2.března 2002 |
Už při spuštění hry na vás vykoukne tuctové menu, ze kterého asi nikdo odvázaný nebude. Po nastavení pár základních věcí v položce Options jsem se vrhnul rovnou na závody (kam jinam také). Další věcí, která mě zarazila, bylo velmi dlouhé načítání tratí, ale i to bych překousl. Když se konečně objevil start závodu, zjistil jsem, že klávesy jsou nastavené přesně opačně, než je obvyklé (A-Z plyn, klávesy dopředu-dozadu řazení). To se mi věru nelíbilo, takže jsem se zase vrátil do menu (i to trvá docela dlouho) a raději si rovnou nastavil joystick. Přetáčivé jízdní vlastnosti Po dlouhém nahrávání jsem se konečně dostal do závodu se třemi protivníky. Ovšem již první zatáčka mě utvrdila v tom, že si budu muset chvíli zvykat na jízdní vlastnosti vozidel. Každé závodní auto se sice chová trochu jinak, přesto si troufám tvrdit, že jako celek jsou auta příliš přetáčivá (myšleno do smyku). Dá se na to samozřejmě po čase zvyknout, ale ten dojem mi už zůstal. Obzvlášť markantní je to pak u jediného náklaďáku ve hře, u ruského Kamazu. Těžko mi leze na mozek, jak se může tenhle mnohatunový kolos s pohonem všech kol přetáčet v zatáčce… Ale jinak to s jízdními vlastnostmi není tak špatné. Auta na skocích skákají, na hrbolech je vidět činnost tlumičů a pérování, zrychlení se zdá být v reálných mezích. Bohužel nastavení vozidla je možno pouze v několika základních věcech, stejně jako jeho poškození. Vzhledem k délce tratí, která není bůhvíjaká v poměru se skutečnými tratěmi dálkových závodů, tak občas dáte zabrat jen tlumičům, což je ale celkem putna, protože do dalšího závodu stejně startuje s dokonale fungujícím vozidlem. Herní módy Určitě vás bude zajímat, jaké druhy závodění Master Rallye nabízí. Ač to při pohledu na menu nevypadá, jde vždy jen o to samé - v souboji s protivníky (buď jeden nebo tři) se jako první dostat do cíle. Žádný jiný mód zde nenajdete, takže je celkem jasné, že to po nějakém čase omrzí. Aby autoři dosáhli alespoň jakéhosi důvodu k hraní stále toho stejného, zařadili do hry klasické postupné odkrývání tratí, závodů a aut. Na začátku tedy máte na výběr jen z několik nejslabších aut, pak, jak postupně vyhráváte závody, se vám odkrývají lepší auta (dokonce narazíte na létající talíř!) a tratě, a po nějaké době se vám zpřístupní další režim od Rallye Cup přes Master Rallye až po Invitation. Vězte však, že během toho se na závodění nic podstatného nezmění. Poslední režim je pak Challenge, kde soupeříte pouze s jedním protivníkem, lepší postupuje a bojuje s dalším… Prostě stále dokola. Grafika Zpracování hry po grafické stránce je docela slušné. Auta vypadají docela pěkně, ale už jsem rozhodně viděl lepší. Okolí tratě je celkem normální a až na několik výjimek (vodopády) si ho ani moc nevšimnete. Asi by bylo ještě dobré říci, že ač je Master Rallye dálkový závod a je tedy také hodně o navigaci, zde ve hře se jen závodí. Trať je víceméně pevně daná a vzdálit se někam nejde. Zpět ke grafice. Na fandící diváky nenarazíte, dokonce ani v městečku, kudy občas musíte projet. Mimochodem uličky ve městě jsou tak úzké, že se na ně sotva vejdete a o závodění si v tomto okamžiku můžete jen nechat zdát - budete rádi, když vůbec projedete bez kolize. Ty (myšleno kolize) také nejsou pozitivní věcí na hře, takže se vám často stane, že zaseknete svůj Kamaz o lecjakou blbost v okolí trati. Zvuky vás neohromí, ale ani příliš nezklamou, hudba se mi vyloženě nelíbila (nudná a tuctová) a brzy jsem šel hledat, kde se dá vypnout. Naštěstí se celkem povedla inteligence protivníků, takže (pokud pominete již zmíněné nedostatky) se při závodění můžete docela bavit. Soupeři jsou dobří tak akorát, čímž myslím to, že i přes pár chyb se můžete skvělou jízdu posunout vpřed, stejně tak vás se ale můžete propadnout těsně před cílem až na chvost celého závodu. Jezdecké chyby oni ostatně také občas dělají, i když si nejsem jist, zda je to schválně nebo zda je to spíš bug ve hře. Takže co říci závěrem. Master Rallye nemá asi nic, co by vás přinutilo jít si jí okamžitě koupit. Poměrně atraktivní téma se nepodařilo nijak zvlášť zhodnotit a výsledkem je tak jen lehce nadprůměrná rallye. Navíc se rozhodně nejedná o simulátor, ale o zábavně pojatou arkádu. Zůstává tak stav, na který si stěžuji prakticky v každé recenzi na rallye simulátory. Totiž, že tento druh počítačových her prochází velkou stagnací a nikomu se jaksi nechce vyvinout něco pořádného. Hodně nadějí jsem vkládal do Rally Trophy, ale i tam jsem byl částečně zklamán. Pověstné světlo na konci tunelu tak snad představuje Colin McRae Rallye 3, kterého bychom se mohli dočkat ještě letos. Čekání na něj vám sice Master Rallye může zkrátit, ale hardcore fanoušky rallye těžko uspokojí. Stáhněte si: Demo (74 MB), Video (5 MB) |
Leon připravil: jd |