Autor: Martin Havlíček Publikováno: 5.července 2008 |
![]() ![]() ![]() Zpočátku je vítr slabý a dokáže pouze mírně popohnat malého hrdinu. Jednoduše zmáčknete tlačítko A, čímž zpomalíte dění na obrazovce, a pak už jen stačí máchnout libovolným směrem. Tímto způsobem můžete „vyfouknout“ chlapce na vyvýšená místa nebo jej podpořit ve skoku přes větší propast. Postupem hrou sbíráte další a další fragmenty Enril a tak nabýváte nových schopností. Po skoku následuje dvojskok, a pak možnost ovládat větrné proudy a vyvolávat víry. ![]() ![]() ![]() Poručte větru a dešti Uplatnění „superschopností“ je hned několik. Základem je řešení puzzlů, které jsou alfou a omegou hratelnosti LostWinds. Zatímco zpočátku řešíte maximálně problémy s tím, jak zatížit spínač, který otevírá dveře, tak později již koketujete s hádankami, jež vyžadují využití nejednoho větrného kouzla. Pomocí větrného proudu, který nakreslíte tahem Wii-mote, můžete přenášet na dlouhé vzdálenosti oheň (abyste spálili zarostlý vchod), vodu (abyste pokropili semínko rostliny), různé předměty, anebo i sebe sama, tedy pokud máte k dispozici vypěstovanou vrtulku anebo plášť. Díky větrného víru zase můžete roztočit speciální dutou kouli, jež dokáže zvukem, který díky proudění vydává, roztříštit překážky z křišťálu. Možností je, jak vidíte, spousta. Jenže hra vám je naservíruje tak, že je hned patrné, co máte dělat, a tak ani puzzly na konci hry nelze označit za obtížné, jako spíše za komplexní či zdlouhavé. ![]() ![]() ![]() Je sice fajn, že každá ze tří druhů příšerek vyžaduje jiné zacházení - některé stačí přejet Wii-mote, jiné roztočit vírem - ale to nic nemění na tom, že mne nikdy žádná neporazila. Problém hry LostWinds je zkrátka v její jednoduchosti. Zdejší putování je spíše pohodovou procházkou, nežli intenzivním dobrodružstvím a to může leckoho odradit. Na druhou stranu je jasné, že ty méně zkušené hráče to naopak naláká. Dobrou motivací by mohly být questy, kdyby ovšem byly nápadité. Bohužel, v této hře se úkoly řídí stále stejným scénářem. Po celou dobu hledáte buďto fragmenty se schopnostmi Enril a nebo vzpomínky jednoho starce, a pokaždé se musíte vrátit na místo zadání, což je nejvýš otravné. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Velmi malý svět Svět, ve kterém je hra situována, je z pochopitelných důvodů značně omezen a to nejen rozlehlostí, ale také co se variability týče. Často se tak vracíte do již navštívených končin a díky nově nabytým dovednostem objevujete jejich kdysi nedostupná zákoutí. Kompenzací budiž, že většina z těchto míst potěší opravdu povedeným zpracováním. Ať už se procházíte před baráčky zdobenými rozkvetlými sakurami v pozadí, nebo jeskyněmi rozzářenými krystaly, vždy si užíváte atmosféry vykouzlené pečlivou prací s důrazem na každičký detail. I ten sebemenší pohyb Wii-mote nachází odezvu: šustění listí, klácení stébel trávy ve směru větru či vyjuknutí lelkující vesničanky. Výrazná vizuální stylizace spolu s kouzelným hudebním pozadím mi připomněly pohádkovou atmosféru her ze série The Legend of Zelda - a že to ![]() Hra stojí ve Spojených státech 10 dolarů, v Evropě 10 euro a v Česku 300 korun (karta se 2000 Wii Points stojí cca. 600 Kč). zdroj: Archiv LostWinds trailer Související články: Novinka |
Martin Havlíček | |
autorovi je 21 let, pracuje jako redaktor časopisu PlayIN a portálu Hratelně.cz, jeho práce je pro něj zároveň i koníčkem – ostatně na nic jiného už ani nemá čas |