| Autor: Michal "TCRaven" Urban Publikováno: 21.července 2005 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Nový letový model Su-25 i Su-25T ve FC disponují zcela novým letovým modelem s názvem „Advanced Flight Model“. Ten svou komplexností bude mít mezi simulátory konkurenci snad jen v (dosud oficiálně neohlášeném) Battle of Britain, nástupci Pacific Fighters od slavného Olega Maddoxe. Ve FC jsme konečně zbavěni oněch, často nesmyslných, skriptovaných režimů, zde je vše pěkně počítáno. Na letu se projevuje hmotnost, její rozložení, setrvačnosti, případná asymetrie podvěsů atd. Létání je nyní svým způsobem náročnější a reakce letounu je ovlivněna mnohem více faktory, které je třeba brát do úvahy. Vše se ale děje na základě fyzikálních zákonů, člověk prostě musí více létat a méně se vozit. AFM není nový pouze v mezních režimech, ale Hrábě létají prostě „jinak“ pořád.
zdroj:
tisková zpráva
K vynikajícím vlastnostem letového modelu patří chování při vzletu a přistání. Letoun při necitlivém zacházení či nevhodném brždění může dostat na zemi smyk a pak je otázkou náhody, zda pneumatiky vydrží nebo prasknou. Samostatnou kapitolou je vzlet a přistání s bočním větrem. Létání s Su-25 / Su-25T počínaje pojížděním, startem, pokračujíc letem a končíc zase přistáním je naprosto jiným zážitek než dříve. Zajímavou legráckou je možnost vypuštění padáku ještě před dosednutím. Značně přepracovaný je také model poškození. Jsou lépe vyhodnocovány kontakty konkrétních částí stroje s ostatními objekty a zemí. Vliv kolizí je jak vizuální, tak fyzikální, tzn. jak se pak letoun chová. Z ostatních letadel jsou oproti původními Lock Onu v oblasti letového modelu upraveny pouze Su-27/33 a to jen v některých aspektech. AFM má snad jen jeden větší nedostatek - až příliš se liší od letových modelů ostatních strojů, které jim nejsou vybaveny. Když člověk nějakou dobu létá s Su-25, velmi lituje, že ostatní letouny nemají letové modely stejných kvalit, ale i tak rozhodně mají jedny z nejlepších letových modelů na PC. Rozdíly jsou však takové, že se dokonce doporučuje mít jinak nastaveny průběhy os na kniplu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Su-25T je modernější než původní Su-25, má HUD podobně jako stíhací letouny. V přídi obsahuje výkonnou denní TV kameru a může nosit pod trupem přídavné kontejnery, díky čemuž je dále rozšířena nabídka a použitelnost munice. Kontejner „Fantasmagoria“ slouží k zaměřování radiolokátorů, druhý kontejner „Merkurij“ obsahuje noční kameru. Fantasmagorii lze použít v kombinaci s TV kamerou pro laserově a opticky naváděné střely, kontejner také dokáže identifikovat většinu radarů. Pozor, laser se při práci zahřívá a je nutno jej vypínat a tím chladit. K arzenálu patří střely naváděné laserově, opticky, protiradarové a samozřejmě množství neřízené munice. Novinkou jsou kanónová pouzdra s vyklápěcími hlavněmi. Su-25T má zabudovaný infračervený rušič a umožňuje podvěšení modernějších rušičů radarových. Bohužel radarový výstražný přijímač na tomto letounu je utajován a proto ve FC má Su-25T ten samý jako ostatní pilotovatelné letouny. Úplně nový je autopilot s mnoha módy.
zdroj:
tisková zpráva
Popisem Su-25, Su-25T s výčtem zásadních inovací FC nekončíme. Ruské stíhací letouny Su-27/33, MIG-29 mají zcela přepracované režimy radarů. Původní jeden režim dalekého dosahu je nyní realisticky rozdělen na tři. Při jejich použití je třeba volit, zda cíl letí k vám nebo od vás. Třetí režim je univerzální, prokládaný - má však nižší dosah než první dva. Díky nové symbolice průhledového displeje (HUDu) je možno podle velikosti značky cíle určit přibližně jeho velikost a zda je přátelský či nepřátelský. Pro více informací je nutné cíl označit a přejít do režimu sledování jednoho cíle. Byl přidán nový režim, který souběžně umožňuje sledovat u více cílů i kurz jejich letu a zajišťuje automatické zaměření prioritního cíle. Tento režim však nefunguje v přítomnosti aktivních rušičů. Ve hře je také upraveno manuální horizontální natáčení antény radaru, které je teď skokové. Radary, respektive střely, umožňují sledovat a útočit na cíle s aktivním rušením. Více či méně byly změněny všechny módy zbraňového systému. Datalink pro spojení s AWACSem a pozemním radarem byl odstraněn z MIG-29A, ostatní ruské stíhací letouny jej mají. Ve FC bohužel stále zůstává kosočtverec, který na HUDu označuje pozemní cíle mise a to dokonce i tehdy, pokud se jedná o cíl pohyblivý. To by dle mého názoru mělo být možné vypnout v nastavení obtížnosti. Stejně tak je zachován nepříjemný terčík zapadlockovaného cíle, přes který ve větší vzdálenosti není nic pořádně vidět.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Vzdušné tankování Grafika
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete na homepage Pro koho je hra určena? |
| Michal "TCRaven" Urban | |
| autorovi je 30 let, pracuje v Hradci Králové jako technik/webmaster, specializuje se na simulátory všeho druhu, kterými se zaobírá od roku 1996 |