Autor: Bergy Publikováno: 27.května 2005 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
Hybridní systém hry Každý krok by měl být pečlivě rozvržen a je nutné domýšlet vše do důsledků. Pokud třeba pošlete střelce za nejbližší roh, musíte trochu předvídat a vybavit dotyčného rozkazy jak se zachovat, pokud objeví nového nepřítele (nemusí udělat nic a bude pokračovat do místa určení nebo může zahájit palbu či ustoupit zpátky). Nezbytné je to proto, že ukončením kola se zapíná přehrávací režim běžící vždy 10 vteřin v reálném čase, na který se můžete jen dívat a nelze do něj už nijak zasahovat. Více vám případně napoví demo. Takhle podáno to možná nevypadá až tak náročně, ale vezměte si, že limit průměrného scénáře se pohybuje kolem padesáti tahů, což znamená, že se nejedná o žádné rychlovky. Navíc se hra nedá v žádné fázi libovolně uložit. Když tedy něco po x kolech vyložené zvrtáte, nezbývá než dát restart, protože na klasické savy a loady se tady nehraje. autoři hry z CODO Technologies Jedinou výjimku tvoří opuštění scénáře, kdy se rozehraná mise zafixuje a je možno později navázat tam, kde se přestalo. Na druhou stranu tato skutečnost zvyšuje herní napětí a nutí člověka k daleko větší opatrnosti. Čas strávený nad jednou misí může být jinak hodně individuální. Někdy se dá zvítězit do 60-ti minut, ale jindy není problém vytuhnout nad jiným scénářem 2 nebo 3 hodiny. Hodně také záleží na zvolené taktice a nezřídka i na štěstí. Přidání singleplayerové části do Laser Squad Nemesis se dá určitě považovat za plus. Nicméně již zmiňované kampaně jsou vše, co vám hra jednoho hráče může nabídnout a to je docela málo. Pochybuji totiž, že se někomu bude chtít hrát jedny a ty samé mise pořád dokolečka, a proto moc nechápu absenci nějakého skirmish módu nebo ještě lépe generátoru náhodných misí. Placený multiplayer bokem Jediné kloudné vysvětlení, které mě napadá, je domněnka, že autoři prostě chtějí singleplayerem hráče jen navnadit a poté nasměrovat na multiplayer (PBEM). Ten ovšem vtipně není zadarmo, ale za měsíční poplatky (po koupi máte nejprve tříměsíční hraní zdarma, poté stojí 1 měsíc 10 amerických dolarů a 1 rok 50 USD). Nakonec tomu nasvědčuje i fakt, že ve hře je přítomný i editor misí, který lze bohužel použít jen pro hru více hráčů. Alespoň, že je možné bezplatně trénovat na síťovou hru, ale musíte si sehnat nějakého stejně zaměřeného kamaráda a donutit ho hrát s vámi libovolné mapy proti sobě přes mód HOT SEAT. Ten je v zásadě totožný jako hraní normálního multiplayeru, musíte se ovšem střídat u jednoho počítače, což ale není úplně ideální. Důležité totiž je plánování svých tahů bez toho, aniž by vám někdo koukal přes rameno a skutečnost, že jeden scénář jde přes PBEM bez problémů hrát až 60 dní (přibližně 1 tah denně). Pro úplnost ještě dodávám, že scénáře se dají hrát s ostatními hráči jako přátelská klání nebo jako ligová soutěž, ve které se uchovávají a započítávají výsledky všech odehraných zápasů
Hratelnost je na dobré úrovni, ale aby vás tato strategie bavila, je potřeba splnit určité předpoklady. Musíte být takticky založení hráči, kteří dokáží myslet hodně dopředu (jako když se hraje partie šachů), mít pevné nervy a slabost pro podobné hry. Jinými slovy Laser Squad Nemesis jsou jen pro hardcore hráče, kteří dokáží ocenit jejich kvality. Ostatním lidem bude tato strategie připadat jako nudný kousek, který nemá žádnou šťávu a plánování je vyloženě unudí k smrti. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Zastaralá grafika Grafické zpracování by se dalo označit za jednoduchost samu. Je pouze 2D s izometrickým pohledem na mapu a jeho hardwarové nároky jsou opravdu nizoučké. Zcela postačuje, jestliže jste vlastníky jakéhokoli PIII s 64 MB RAM a máte na disku alespoň 50 MB volného místa. Co se týká grafické karty, tak vyhovuje cokoli, co umí alespoň DirectX 8, tedy i integrovaná grafika na desce. Směšné systémové požadavky dávají jasně tušit, že se nedá počítat s žádnými extra efekty, což je naprostá pravda. Vizuální zpracování této hry je spíše účelné, a tak třeba výbuchy a kouřové stopy vypadají jako by je někdo vytvořil už před deseti lety. Na druhou stranu tyto aspekty jsou asi to poslední, co by skalním fandům mohlo na Laser Squad Nemesis vadit. Mě osobně docela potěšilo, že hru jde spustit rovněž v okně, což má ryze praktickou hodnotu, zvlášť pokud si chcete odehrát pár tahů během pracovní doby ;) Shrnutí Svět se mění a s ním i hry. Kdo čekal vylepšenou kopii kdysi tak úspěšné strategie vládnoucí 8-bitovým počítačům bude nejspíše zklamán. Zůstala totiž jen základní myšlenka a prakticky vše ostatní bylo změněno. Herní systém je doslova překopán a tahové plánování se střídá s přehráváním akcí v reálném čase. Grafika působí vyloženě zastaralým dojmem. Ovšem co je pro někoho deziluzí, to je pro jiné příjemné překvapení a i když si Laser Squad Nemesis asi jen stěží najdou masy příznivců, část hráčů určitě osloví. Stáhněte si: Demo, Trailer, Cheaty... Související články: Novinky | ||||
Bergy | |
autorovi je 25 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu (všechny články autora) |