zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Každá           „velká domácí herní platforma“ má nyní svoji vlajkovou střílečku z vlastního           pohledu. Na Playstation 2 šlo o dva roky starou Killzone. Ačkoliv se           autorům z holandského studia Guerilla Games (které díky jejich úspěchu           promptně zakoupila Sony) nepodařilo vybudovat tak pestrou hratelnost,           jakou mělo konkurenční Halo, Killzone se i tak výborně hrálo – bylo           jednoduché a přímé jako střela. Navíc disponovalo jedinečnou atmosférou           „městské“ války z blízké budoucnosti. Narozdíl od poněkud podobné Gears           of War ovšem nabídlo lidské nepřátele. Díky tomu dýchalo místy až mrazivě           realistickou atmosférou, tvořící těžiště silného herního zážitku. Ke           své velké radosti musím hned v úvodu prozradit, že jak tuto jedinečnou           atmosféru, tak onu údernou hratelnost se podařilo v plné míře přenést           na kapesní handheld PSP v novince Killzone: Liberation.
   Další den,           stejná válka            Jedna věc, rozlišující velká herní (filmová, knižní) díla od těch ostatních           je stvoření komplexního světa, v němž se daný příběh odehrává. Světa,           který má svoji bohatou historii, silnou vnitřní logiku a pestrou škálu           postav, odpovídajících skutečným lidským bytostem s jejich různorodými           vlastnostmi či vyznáními. Přesně takový svět Killzone dokázala vytvořit.           Jde o Zemi v blízké budoucnosti, z níž byli nežádoucí menšiny vyloučeny           v mohutných nákladních lodích na daleké planety. Jedna z těchto skupin           našla svůj domov na nehostinné planetě Hellghan, pojmenované podle vražedného           klimatu.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující               obrázek
            S nenávistí vůči domovské planetě a lidem, jenž je „vypověděli z ráje“,           sestavovali Hellghané tuhou armádu, sdruženou pod názvem „Hellghast“.           Tato armáda se nyní vrátila na Zemi, aby zničila všechny původní obyvatele           a uzmula rodnou kolébku pro sebe. V čele této strázněmi a křivdami zocelené           fanatické armády stojí fašistický vůdce, jehož charismatický proslov           v podstatě stvořil jedinečnou atmosféru Killzone hned v intru původní           hry. Vaše čtyřčlenná vojenská jednotka spadá pod armádu obránců Země,           známou pod zkratkou ISA.
   Vaše mise 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      V prvním           Killzone jste mohli hrát jednotlivé úrovně za různé členy týmu (rozhodný           vůdce Jan Templar, divoký válečník Rico, vražedně tichá agentka Luger           a zahořklý přeběhlík Hakha). Bylo ale zřejmé, že hlavním hrdinou je           vůdce týmu Templar. V PSP hře tedy ovládáte pouze jeho. Vaše mise se           odehrává těsně po událostech z původní hry a jde v ní primárně o záchranu           VIP vědců ISA, unesených nepřáteli. Ti se ze zajatců snaží vyrazit přístupové           kódy k maximálně nebezpečným zbraním hromadného ničení. Vaším úhlavním           nepřítelem je tentokrát albínský generál Armin Metrac, jehož brutální           taktiky občas děsí i jeho vlastní spojence.
            Příběhová kampaň pro jednoho hráče zahrnuje čtyři kapitoly (město, hory,           močály a základnu nepřátel), každou se čtyřmi samostatnými úrovněmi.           Průměrná úroveň zabere nějakých 15 minut čistého herního času, nicméně           jsou dost těžké, takže v praxi budete každou z nich hrát alespoň hodinu.           Naštěstí jsou v nich relativně často automatické ukládací check-pointy.           Kromě běhání a střílení si také užijete ježdění v těžce ozbrojeném tanku           nebo vznášení se na tryskovém postroji, vybaveném silným ručním kulometem           se spoustami munice.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Z ptačí perspektivy           Zatímco „velká“ Killzone nabídla pohled na akci z vlastních očí, pro           kapesní verzi zvolili tvůrci mnohem přehlednější isometrický nadhled.           Nikoliv ale za cenu nějakého výrazného zhoršení grafiky na jakousi kreslenou           schematickou parodii, jak se to v podobných případech většinou stává.           Grafika je plnokrevná, trojrozměrná, polygonová… náležitě okořeněná           parádními světelnými a partiklovými efekty. Po zvukové (i hudební) stránce           je přitom kapesní Killzone na zcela identické úrovni jako její předloha           (včetně zvuků všech známých zbraní, velkých orchestrálních motivů nebo           hlasů stejných herců).
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Hra se vás           občas bude snažit přimět k opatrnějšímu postupu a plížení – podle barvy           očí nepřátel poznáte, zda už vás spatřili (rudá), zda mají podezření           a hledají (oranžová) či jestli jsou zcela netušící (žlutá). Možná to           nabourává pseudorealismus hry, ale je to zábava a dobře to funguje –           podobný přístup k „arkádovým versus realistickým“ hratelnostním prvkům           koneckonců razí například Metal Gear Solid a řada dalších konzolových           her.
            Každopádně stejně jako v případě zmiňovaného MGS, také v Killzone můžete           plíživý postup vesele ignorovat a všechny prostě postřílet – samozřejmě           takový přístup je poněkud náročnější na reflexy, obzvláště na ty druhé           dvě z trojice nastavitelných obtížností hry. Pomoc lze hledat kromě           jiného u vašich spolubojovníků, jimž je možné zadávat jednoduché příkazy           v „taktické pauze“. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
  Pořádná zábava           Kromě kvalitně zvládnutého ovládání, HUD rozhraní, detailní mapy nebo           popisu misí zvyšuje přístupnost a zábavnost hry řada dalších zdánlivých           drobností. Patří mezi ně třeba zaměřování za pomoci rudého laserového           paprsku (takže máte vždy kontrolu nad tím, kam střílíte – nechybí ale           samozřejmě také automatické uzamknutí na nejbližší cíl nebo třeba úkroky           pro kropení rychlou palbou jedním směrem) nebo číselné vyjádření energie           nepřátel, stejně jako barevný stavový proužek nad jejich hlavami. Zkrátka           a dobře, hraní této akční vypalovačky je dokonale hladké a přehledné,           jak se na titul s magickou značkou „Killzone“ v názvu sluší a patří.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Hra jednoho           hráče nekončí projitím příběhové kampaně (mimochodem nádherné renderované           video je ve hře pouze to úvodní, zbytek přímočarého příběhu je vyprávěn           ingame animacemi) v jednotlivých obtížnostech. Jsou tu ještě tzv. „challenge           missions“, kde musíte v jednotlivých úrovních plnit specifické úkoly           týkající se času, použitých zbraní atd. Hra ale obsahuje také multiplayer           - za pomoci „ad-hoc“ připojení lze hrát kooperativně příběhovou kampaň           ve dvou hráčích nebo se pustit do bitvy všech proti všem až v šesti           hráčích. Zkrátka a dobře, Killzone: Liberation je pořádná porce poctivé           akční zábavy, dokonale uhlazená po všech stránkách.
            Související články: Killzone           2 PS3 trailer
 
  |