V Infestation jste předurčen k záchraně lidstva z pozice řidiče buginy. No a co z toho asi tak může vzniknout?
Mix žánrů Je normální, že v dnešní době dochází k prolínání více žánrů hry do něčeho úplně jiného, co se přesně nedá popsat. Přesně to se povedlo autorům z Frontier Developments, respektivě Davidovi Brabenovi, který stvořil klasiky jako Elite nebo Frontier, ale jeho poslední hra V-2000 nebyla příliš úspěšná. Infestation je typickou arkádovou střílečku spojenou s jakousi simulací pojíždění polozávodní buginou, která se nakonec postupným vývojem stane spíš těžkotonážním vozidlem pěchoty s možností létat jako vrtulník. Toto všechno se děje na pozadí klasického slabomyslného příběhu.
Rambo v bugině Někdy v daleké budoucnosti lidstvo objevilo „Warp Gates“, které umožňují přenos v čase a prostoru. Jenže co čert nechtěl, tento zázrak vám převzali i vaši nepřátelé z jiných galaxií a začali napadat vaše kolonie. Ještě že lidstvo má Ramba, totiž vás, který sedne do super buginky a jede ty bastardy (hrozně trapný slovo, který se, nevím proč, hrozně líbí amíkům) vyhnat.
Hned na začátku si v první misi natrénujete ovládání a upgrade svého zázračného vozítka a pak jste již vrženi do bojů s nenáviděným nepřítelem. Upgrade vozu se provádí ve speciálních továrnách, kde kromě vylepšování buginy můžete i doplňovat munici. Tu můžete často najít i kolem sebe, většinou stačí rozstřelit velkou bednu. Upgrade spočívá v možnosti transformace na auto s velkými koly, což má být vhodné ke zdolávání mělčích vodních toků. Bohužel jsem zcela nepochopil, kdy se to hodí, protože po tomto upgradu hned v tréninkové misi jsem v dalších misí neměl potřebu tento mód použít. Po dalším upgradu máte možnost chvilkově zvýšit rychlost vaší buginy, což jsem používal dost často. No a po dalších upgradech máte na výběr celý zbrojní arzenál a také možnost vznášet se ve vzduchu.
Problémové cíle misí Možná si říkáte, že to může být celkem zábavná hra, ale skutek tak trochu utek. Hlavním problémem jsou totiž mise samotné. V misi musíte splnit několik úkolů, které jsou vám sděleny ve zmateném briefingu a na radaru vidíte místa, kde ty úkoly máte splnit. Jenže když ten úkol splníte, nikdo (nebo nic) vám nesdělí, že jste toho dosáhli. I na radaru stále vidíte stejné značení. Mise pak v mém podání vypadala tak, že jsem zpočátku zničil všechny nepřátele a pak jezdil hroznou dobu po mapě a snažil se pochopit, co se to po mně vlastně chtějí. Že je to naprosto frustrující, je nasnadě. Když jsou navíc některé mise omezeny časem a vy jezdíte po mapě jak idiot sem-tam jenom proto, že nevíte co dál, máte chuť se na všechno vykašlat.
Samotná mise končí vaším vjezdem do některé warp gate, čímž se přenesete v prostoru, tedy do jiné mise. Nedomyšlený je také systém doplňování střeliva. V momentě, kdy nemáte čím střílet (tedy kromě kanónu, který má neomezeně nábojů) a vysbíráte všechnu (je jí stejně většinou málo) munici po okolí, musíte se pro její doplnění vrátit až na svou základnu. Přináší to sebou další zbytečné pojíždění bez jakékoliv akce. Navíc když vám nepřítel rozstřílí vaši buginu, začínáte v nové bugince s tím arzenálem a se stejnou municí, co byl ve vaší staré. Počet vozítek na misi je omezen a když přijdete o tento počet vozidel, je mise vyhodnocena jako neúspěšná.
Opravování poškozeného vozítka spočívá v tom, že po zničení nepřítele po něm kromě vraku zbudou na chvíli i lékárničky (lékárna na buginu?, inu proti gustu …), které můžete sebrat. Za chvíli ovšem zmizí a jestli chcete auto opravit, musíte zničit jiného nepřítele. Proti vám stojí všelijaké kombinace mechů, tančíků a létajících vehiklů. Jejich inteligence je na arkádové úrovni, tedy skoro žádná. Ještě jsem zapomněl na to, že spolu s vámi jezdí další maníci, které můžete vysadit a zase naložit. Občas je nutné někoho vysadit, aby dotyčný něco spustil apod. Většinou však ti vaši „spolubojovníci“ stojí jako tvrdé Y a ani se nehnou, takže o nějaké spolupráci s nimi nemůže být ani řeč.
Resetování nastavení hry Ještě musím zmínit jednu věc, která mi vadila ze všeho nejvíc. U každé hry po spuštění jako první nastavuji v menu veškeré options tak, aby mi prostě hra seděla podle mého gusta. Tady v options jsem nezměnil ani to pověstné Ň. Po každé změně z mé strany se hodnota vrátila samovolně do původní hodnoty! Po mnoha pokusech jsem tedy rezignoval a hrál jsem s přednastavenými volbami, které se mi ale vůbec nezamlouvali (už jenom to nízké rozlišení). Dokonce ani reinstalace nepomohla.
Abych však nebyl jenom kritický. Po grafické stránce vypadá hra docela pěkně. Jako v každé futuristické hře, i tady jsou veškeré výbuchy přebarvené, ale to je věc názoru. Ani zvuky nejsou nějak pokažené. Celkem dobře se autorům povedlo nasimulovat fyzikální model jízdy autíčka i dalších prvků ve hře - např. v jedné misi musíte pomocí postrkování velkých balvanů zničit generátor. Jenom mi přišlo zvláštní, že se mi nikdy nepodařilo vozítko otočit na střechu (jako to šlo v podobném Rollcage), i když k tomu vše směřovalo. Asi to bude tím, že v budoucnosti lidstvo vymyslí věc na oblbování gravitace a setrvačné síly…
Také musím přiznat, že hra mě v některých momentech (především na začátku misí, kdy je hodně nepřátel a tedy i hodně akce) i docela bavila. Během hraní jsem však tyto chvíle nechutně často střídal s okamžiky naprosté frustrace. Mise mi navíc připadaly dost krátké a nepřátel málo.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|