Geometry Wars: Retro Evolved 2 - recenze
8/10
zdroj: tisková zpráva

Geometry Wars: Retro Evolved 2 - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

28. 1. 2009 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Jednoduché pojetí ve stylu historických Asteroids s pěknými efekty a neřízenou hratelností zažívá obnovený zájem, když se s raketkou dá odreagovat hned v šesti zábavných módech.

Autor: Michal Jonáš
Publikováno: 28.ledna 2009
Verze hry: finální/X360/anglická
Doba recenzování: 1 týden

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Minulé dějství této pestrobarevné střílečky patřilo jako vedlejší minihra pod Project Gotham Racing 2. Postupem času se však z Geometry Wars vybudovala silná značka, protože jejich jednoduché pojetí ve stylu historických Asteroids oplývá pěknými efekty a živelnou hratelností. Zatímco první díl vyšel i pro PC (Steam) a později došlo na odbočku Galaxies pro Wii, pokračování Retro Evolved existuje jen pro platformu Xbox Live Arcade a dosud nezazněly zmínky o její možné portaci.

Stejné na pohled, jiné uvnitř
Na první pohled je druhý díl skoro stejný co předchůdce, tedy opět se jedná o ohraničenou 2D mřížku v prostoru, v jejímž rámci se hbitě pohybujete raketkou pomocí jedné analogové páčky. Druhý analog pak ovládá střelbu, takže pohyb raketky je nezávislý na palbě a naopak.

Jediným úkolem ve hře je sestřelit co největší počet nalétávajících nepřátelských lodí a objektů, popř. co nejdéle přežít jejich trvalý nápor. Všechno se odehrává v dosti nepřehledné řeži, kdy každý objekt sestavený pouze z vektorů září všemožnými duhovými barvami, a tak je pohled na rozjetou hru hodně spektakulární. Tomu jistě dopomáhá i plné rozlišení 1080p a něco nových světelných efektů, což dělá druhý díl noční můrou všech epileptiků.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ve dvojce už ale nelze žádným způsobem vylepšovat zbraně, během celé hry máte k dispozici stále stejný „paprskomet“. Nově se ale na scénu dostávají barevné krystalky, na které se rozletí zasažená nepřátelská loď. Právě sbírání těchto krystalů poměrně značně zvyšuje násobič výsledného skóre místo jen střelby samé, takže kromě přesné střelby na všechny strany je neméně důležité ještě poctivě vyzobávat pozůstatky nepřátelských objektů, protože ty po chvíli zmizí. Dobrou zprávou je, že multiplikátor se nevynuluje ani v případě vašeho zasažení.

Půltucet zábavy
Předchůdce disponoval vlastně pouze jediným single režimem, toto pokračování jich má rovnou šest a řeknu vám, že jeden lepší než druhý! Režim Evolved je převzatý z minulého dílu, takže znovu máte pouze 4 životy a 3 bomby pro celkovou devastaci všech nepřátel v obraze, ale další si můžete opatřit narůstajícím skóre za každých 100 000 bodů. Nepřátelé, včetně několika dříve neviděných objektů, se postupně stále častěji zjevují a také hbitěji pohybují, ovšem místa jejich objevení se opakují. Úkolem je tedy zničit co nejvíce barevných potvůrek a co nejvíce navýšit konečné skóre.

Deadline je první zbrusu nový mód a také jediný od začátku přístupný. Další se odemknou po dosažení určitého celkového skóre. Máte sice neomezený počet životů, ale jen krátký časový limit 3 minut, během kterého musíte vytvořit co nejvyšší bodový příděl sbíráním zbytkových krystalků po zničených objektech. Zajímavé je, že v tomto režimu se nepřátelé učí podle toho, jak se vám daří a objevují se tak v různých intervalech a intenzitách. Odpálení bomby sice skóre neovlivní, ale zase můžete sesbírat krystalky po zničených lodích.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V módu King se na hrací mřížce objeví ochranné bublinky, do kterých se nepřátelé nemohou dostat, ale vy zas můžete střílet pouze z těchto bezpečných základen. K dobru máte pouze jediný život a žádné bomby. K tomu se náhodně bublinky po chvíli otálení uvnitř zavírají, přičemž vás vyhodí ven. Základem je tak hbité přelétávání z jedné bublinky do druhé, za současného sběru barevného smetí ze dříve zničených nepřátel.

Asi nejlepším typem hry je Pacifism, dle svého názvu zcela postrádající jakékoli zbraně. Pamětníci si možná vzpomenou na stejnojmenný achievement z minulého dílu, nyní je na jeho základě postaven nový herní mód. Máte zase pouze jeden život a jedinou vaší nadějí jsou speciální brány, které mi připomněly činky. Prolétáváním těmito bránami docílíte vždy okamžitého výbuchu všech aktuálních nepřátel, ovšem nesmíte se naopak dotknout konců činek, které jsou pro vaši loďku smrtící.

Pokud zpomalíte, nepřátelé vás snadněji obklíčí, takže se Pacifism vždy zvrhne ve zběsilé a adrenalinové polétání skrze všechny brány v dosahu, což bych přirovnal k takovým virtuálním „Škatulata hejbejte se!“. Navíc co nejhbitější prolétávání branek také řádně zvedá násobič, tudíž více chaotický barevný rej, kdy často nevíte, která bije vpravo vlevo, se jen tak někde nevidí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Předposledním režimem jsou Waves známé z automatové varianty v PGR4. Zde nepřátelé pravidelně nalétávají v sevřených a vyrovnaných formacích buď horizontálně, nebo vertikálně a vaším úkolem je co nejdéle přežít. Šestá a poslední je pak hra nazvaná Sequence, která obsahuje celkem 20 úrovní, v nichž se pokaždé postupně zjeví určitý počet nepřátel, které musíte v časovém limitu 30 vteřin na kolo do jednoho zlikvidovat. Pokud zemřete, hra nekončí, ale objevíte se v následující úrovni. Cílem je přirozeně kompletně vyčistit všechny úrovně od všech nepřátel, což je později velice obtížné.

 S kamarády jen doma
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Všechny módy si pak můžete střihnout až ve čtyřech najednou v kooperaci, nebo proti sobě, ale největší bolístkou hry je fakt, že to jde pouze v rámci jedné obrazovky. Na internetu si kupodivu vůbec nezahrajete, což je docela velká škoda. Chabou náplastí je unikátní možnost nazvaná Co-Pilot, kdy ve dvojici jeden hráč řídí raketku a druhý střílí. Ve více hráčích je také často problém vůbec něco pochytit na obrazovce, protože roj barev a výbuchů je nesmírně chaotický, nepřehledný a neustávající, takže se v tom lehce ztratíte a bude vám chvilku trvat, než vůbec rozpoznáte, kde je vaše loď a kde jsou další nepřátelé.

zdroj: Archiv


trailer

Související články: Geometry Wars Galaxies pro Wii

Michal Jonáš
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry




 
 
Michal Jonáš
Smarty.cz

Verdikt:

Hlavně díky rozmanité a inovované nabídce rozličných herních módů jsou Geometry Wars 2 velmi zábavnou, byť chaotickou střílečkou na odreagování. Tři varianty multiplayeru také nejsou k zahození, ovšem zde už jsou jasně patrné limity hry, které požitek snižují. To nic ale nemění na tom, že na Xboxu i podruhé zažijete napínavé souboje v lepších barvách, než vám ukáže i ta nejkrásnější duha.

Nejnovější články