Autor: Michal Jonáš Publikováno: 28.ledna 2009 | Verze hry: finální/X360/anglická Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Půltucet zábavy Předchůdce disponoval vlastně pouze jediným single režimem, toto pokračování jich má rovnou šest a řeknu vám, že jeden lepší než druhý! Režim Evolved je převzatý z minulého dílu, takže znovu máte pouze 4 životy a 3 bomby pro celkovou devastaci všech nepřátel v obraze, ale další si můžete opatřit narůstajícím skóre za každých 100 000 bodů. Nepřátelé, včetně několika dříve neviděných objektů, se postupně stále častěji zjevují a také hbitěji pohybují, ovšem místa jejich objevení se opakují. Úkolem je tedy zničit co nejvíce barevných potvůrek a co nejvíce navýšit konečné skóre. Deadline je první zbrusu nový mód a také jediný od začátku přístupný. Další se odemknou po dosažení určitého celkového skóre. Máte sice neomezený počet životů, ale jen krátký časový limit 3 minut, během kterého musíte vytvořit co nejvyšší bodový příděl sbíráním zbytkových krystalků po zničených objektech. Zajímavé je, že v tomto režimu se nepřátelé učí podle toho, jak se vám daří a objevují se tak v různých intervalech a intenzitách. Odpálení bomby sice skóre neovlivní, ale zase můžete sesbírat krystalky po zničených lodích. ![]() ![]() ![]() Asi nejlepším typem hry je Pacifism, dle svého názvu zcela postrádající jakékoli zbraně. Pamětníci si možná vzpomenou na stejnojmenný achievement z minulého dílu, nyní je na jeho základě postaven nový herní mód. Máte zase pouze jeden život a jedinou vaší nadějí jsou speciální brány, které mi připomněly činky. Prolétáváním těmito bránami docílíte vždy okamžitého výbuchu všech aktuálních nepřátel, ovšem nesmíte se naopak dotknout konců činek, které jsou pro vaši loďku smrtící. Pokud zpomalíte, nepřátelé vás snadněji obklíčí, takže se Pacifism vždy zvrhne ve zběsilé a adrenalinové polétání skrze všechny brány v dosahu, což bych přirovnal k takovým virtuálním „Škatulata hejbejte se!“. Navíc co nejhbitější prolétávání branek také řádně zvedá násobič, tudíž více chaotický barevný rej, kdy často nevíte, která bije vpravo vlevo, se jen tak někde nevidí. ![]() ![]() ![]() Předposledním režimem jsou Waves známé z automatové varianty v PGR4. Zde nepřátelé pravidelně nalétávají v sevřených a vyrovnaných formacích buď horizontálně, nebo vertikálně a vaším úkolem je co nejdéle přežít. Šestá a poslední je pak hra nazvaná Sequence, která obsahuje celkem 20 úrovní, v nichž se pokaždé postupně zjeví určitý počet nepřátel, které musíte v časovém limitu 30 vteřin na kolo do jednoho zlikvidovat. Pokud zemřete, hra nekončí, ale objevíte se v následující úrovni. Cílem je přirozeně kompletně vyčistit všechny úrovně od všech nepřátel, což je později velice obtížné. S kamarády jen doma ![]() zdroj: Archiv trailer Související články: Geometry Wars Galaxies pro Wii |
Michal Jonáš | |
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |