Autor: Agarwel Idiriz Publikováno: 30.března 2009 |
vlastní fotky z xboxové verze na TV Umoudření tvůrců Předem je nutné zdůraznit, že oproti minulému ryze akčnímu dodatku Operation Anchorage se Bethesda v mnoha ohledech umoudřila. Výsledek je lepší a vyváženější. Na prvním místě jsme se dočkali návratu RPG prvků. Jednak z pohledu užitečnosti všech skillů, které byly na Aljašce pouze na ozdobu. Tak i role-play prvků ve smyslu více způsobů řešení problémů. Ať už samotné závěrečné podpoření jedné strany konfliktu, tak několik voleb mezi akční a diplomatickou cestou. Také potěší vyrovnanější poměr ukecaných postav versus masa na odstřel. Z hlediska herní vyváženosti není nový přídavek tolik akční. Zkušenostních bodů přináší tak akorát. Žádné přemrštěné vylevelování (jako minule) se nekoná. Oproti virtuální realitě konečně nemáte neomezenou munici a zdraví. Naopak se v prvních hodinách přídavku budete potýkat s nedostatkem čehokoliv. Což má za následek příjemné zhoustnutí atmosféry a nutnosti využít trošku opatrnější postup. Nových typů nepřátel poskrovnu Naproti tomu nová výbava je lahůdková a zejména motorová sekyra udělá radost každému milovníkovi boje na blízko. Většinu výbavy nedostanete zadarmo a je třeba si ji zasloužit. Opět musím ocenit lepší vyváženost nových předmětů, jejichž statistiky se nesnaží ohromit absurdními čísly. Pokud mezi zmutované otroky zavítáte hned na začátku hry, neodejdete jako nabušený superman. Jediným krokem zpět je délka a rozlehlost nového prostředí. The Pitt jsem dohrál za 3 až 4 hodiny, a to včetně pár vedlejších miniquestíků. Protože je přídavek mnohem ukecanější než předchůdce a navíc se občas vracíte do prozkoumaných lokací, může vzbuzovat dojem ještě menšího množství obsahu za cenu 10 dolarů. Na druhou stranu, nové prostředí je opět velmi dobře zpracované. Nejde o žádnou kopii starých lokací a textur. Navíc vertikální struktura dodává i jinou svěží atmosféru, oproti plochým pustinám v Capital Wastelands. Se znovuhratelností je to maličko těžké. Ať už straníte libovolné straně, projdete tytéž úkoly jen s drobnými úpravami odpovědí. Lišit se bude až poslední půlhodinka. A těžko říci, pro kolik hráčů bude dostatečnou motivací k rozehrání od začátku. Na druhou stranu je potěšující vyrovnanost dobra a zla. Jak je již zmíněno v úvodu recenze, situace v The Pitt není vůbec černobílá. A tak ať už jste vyznavači čistého dobra nebo čistého zla, nebudete mít problém projít obě řešení bez šrámů na duši a černého svědomí. Závěr Obtížnost The Pitt není přehnaná a nediskriminuje začínající postavy. Je to dáno hlavně dočasnou ztrátou veškerého vybavení, které různě vyspělé dobrodruhy srovná na podobnou úroveň. Nový a všudypřítomný druh protivníka také není největší výzvou. Mnohem nebezpečnější mi přišla radiace a výbušniny, s nimiž mohli vývojáři v některýho lokacích více šetřit. oficiální obrázky v galerii Záporů nakonec není tolik, kolik se dalo po nezdařeném vydání očekávat. The Pitt se sice zapíše do historie jako nejzabugovaněji vydaný přídavek. Ale opravená verze, která vyšla za necelé dva dny, již velkými nedostatky netrpí. Zaznamenal jsem pouze nehezky přeskakující nástroje v rukou otroků a jednu obchodnici jsem při jedné návštěvě našel zaraženou ve stole. Nelíbila se mi také většina obličejů, jejichž zpracování budilo velmi odfláknutý dojem. Na velké chyby, které by vyloženě bránily dohrání, jsem nenarazil vůbec.
Stáhněte si: Vše pro Fallout 3 Související články: Fallout 3 Operation Anchorage recenze, Mega-recenze základní hry, Video-recenze Fallout 3, První modifikace, Dojmy po dohrání xboxové verze, Novinky |
Agarwel Idiriz | |
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor |