Diablo III: Rise of the Necromancer - recenze
7/10

19. 7. 2017 18:30 | Recenze | autor: Jan Olejník |

Zklamání. Nerad začínám recenzi takovým negativním slovem, ale zklamání bylo zkrátka tím prvním pocitem, který jsem měl z obsahu DLC pro Diablo III s názvem Rise of the Necromancer. Proč? Obsahem balíčku je totiž „jen“ postava nekromanta. Žádné nové kapitoly příběhu nebo rozsáhlé lokace k prozkoumání, což název tak trochu naznačuje. Ale víte co? On je ten probouzeč mrtvých sakra velkej frajer!

Navíc si připadám, jako kdybych se vrátil do druhého Diabla. Na nahrávací obrazovce sice svítí hláška „Žádná kraví úroveň tady není,“ ale po řadě let se opět ujímám role nekromanta (tedy přesněji řečeno nekromantky s třeskutě originálním jménem Dark) a vyrážím do boje proti armádě zla. Zkrátka, tak jako kdysi dávno ve dvojce.

Vstávej!

V podstatě jen několik desítek minut po startu zjišťuji, že počáteční chmury nebyly tak docela na místě. Blizzard si totiž evidentně řekl, že nekromant má být prostě a jasně zábavnou postavou, což znamená, že se tady se sílou útoků nešetřilo. Nekromant je zkrátka poněkud „overpowered“ – a to hned od začátku. Hozené kopí proletí skrz zástup nepřátel jako nic a trnové pasti také nejsou k zahození. Ale opravdová pecka přijde až po pár dalších minutách: vybuchující mrtvoly!

Tenhle skill promění ležící těla v krvavé granáty, které stiskem tlačítka odpalujete nepřátelům přímo do obličeje, čímž vzniká parádní smrtící řetězec doplněný o rozmáchlé cákance krve. Tím to samozřejmě nekončí, protože ke slovu přijdou i obří kosy a pochopitelně i vyvolávání armády nemrtvých na několik způsobů, tudíž na obrazovce dokáže jedna jediná postava vykouzlit solidní šrumec. O multiplayeru nemluvě.

Celé třetí Diablo tak v rukou zkušeného nekromanta získává rozkošně morbidní nádech a v sytě červených odstínech vám na monitoru či televizi maluje rozmáchlou krvavou show. Blizzard se naštěstí vyhnul i potenciálnímu konfliktu s již existující třídou Witch Doctor a z nekromanta vytváří jinou, unikátní, postavu.

Navíc je nová postava skutečně promyšlená a umožňuje zvolit si různé herní styly v soubojích na dálku i na blízko. Bohužel, jak se zdá, nekromant zatím není úplně ideální z hlediska endgame buildu, kde momentálně dominuje jeden jediný, využívající Inarius Set. Jedná se však o něco, co může Blizzard snadno opravit.

Je to složité

Na nekromanta bych dokázal pět chválu poměrně dlouho. Jedná se skutečně o nadmíru povedené osvěžení třetího Diabla, které mě po delší době ke hře opět přikovalo. Navíc si troufám tvrdit, že je to ideální volba pro nováčky. Ani ne tak proto, že by díky silným útokům měli noví hráči méně práce na začátku hry. Ale především proto, že hraní za nekromanta je prostě nefalšovaná zábava už od prvních kroků. Gigantické rudé fontány a zástupy vámi ovládaných nemrtvých působí místy až absurdně. Ale šlape to jak po másle.

Jenže nyní přichází to zásadní ale: cena. Necelých 15 euro není žádná závratná částka, a upřímně řečeno, kdybych se rozhodoval, zda tyhle peníze dát za dva lístky do kina, nebo si raději pořídit Rise of the Necromancer, abych mohl strávit několik (možná i desítek) hodin v kooperaci, těch pár stovek by jistě putovalo do kapsy Blizzardu. Člověk se ale jen těžko zbavuje pocitu, že by za těch 15 euro mohl dostat víc. Rise of the Necromancer tudíž mohu v tuto chvíli doporučit skutečně jen těm, kteří se chtějí k třetímu Diablu vrátit a vyzkoušet si ho na odlišný způsob. Ostatní ať raději počkají na slevu.

Vysoce zábavný a kvalitně zpracovaný obsah, ovšem v malé dávce a za poměrně vysokou cenu. Co s ním? Nekromant je sice úžasnou postavou, ale jen těžko se budete zbavovat pocitu, že nám mohl Blizzard nabídnout o dost víc.