Autor: mindwarp.cz Publikováno: 15.června 2009 | Verze hry: anglická/prodávaná/PC Doba recenzování: 2 týdny |
Demigod je mix RTS s RPG, zaměřený na rychlý boj v arénách. Ovládáte svého poloboha, tedy jednu postavu. Tu můžete vylepšovat a kupovat jí různé předměty a kouzla. Bojují zde dvě znepřátelené strany - světlo a temnota. Z každé z těchto stran máte na výběr ze čtyř postav polobohů. Každá má jiné schopnosti a každá své vlastní předměty v obchodech, jako třídy v RPG. Žánr RTS v této hře zastupují vaši pomocníci, což jsou pěšáci a různí mágové. Všechny ovládá počítač. Jinak nelze budovat žádné základny, jen ničit ty stávající. Vždy je ve hře citadela, vlajky, pevnosti a strážní věže. Struktur ve hře se týkají čtyři herní módy. V prvním máte za úkol zničit nepřátelskou citadelu. V druhém obsadit všechny vlajky na mapě, ve třetím je nutno pozabíjet všechny nepřátelské polobohy a konečně ve čtvrtém musíte zničit všechny pevnosti nepřítele. Kromě těchto strategických bodů jsou na mapách ještě různé obchody s předměty pro vaše polobohy, nebo léčivé krystaly. To je vše, ale nic tu nepřebývá, o nějaké budování základen se nemusíte starat, vše je již připraveno. Jednotlivá bojiště jsou dosti omezená. Jsou to cesty na ploché mapě, kolem kterých jsou rozesety vlajky, strážní věže, pevnosti. Každá strana má vždy půlku mapy, polovina těchto objektů je vaše a polovina nepřítele. Co se týče vlajek, tak ty klasicky můžete obsazovat. Pevnosti se permanentně zničí, stejně jako strážní věže. Bojišť je celkem osm, každé maximálně pro deset hráčů. Hra akorát doporučuje maximální počet hráčů, ale vy můžete na každém bojišti hrát s maximálním počtem. Co se týče polobohů z těch dvou znepřátelených stran, tak při vlastní hře můžete mixovat polobohy z temné i světlé strany do jednoho týmu. Často se mi stávalo, že se postava o něco zasekla, když jsem jí zadal nečekaně jinou cestu na druhou stranu mapy. Pathfinding tedy nefunguje příliš dobře, jen občas, chtělo by to napravit. Všechny postavy se navíc pohybují po mapě přibližně stejnou rychlostí, takže cesta obrovského kolosu trvá stejně jako cesta dravé šelmy. Dost nelogické, ale chápu, že je to asi kvůli vyváženosti. Co se týče pozadí a potažmo výtvarného ztvárnění bojišť, je to asi to nejkrásnější na celé hře. Například obrovská socha peroucí se s hadem a levitující na oběžné dráze Země, přičemž na břiše této sochy se nachází bojiště. V té výborné grafice je nádhera už jen studovat okolí bojiště. Žel bohu, samotné bojiště je vždy jen rovná fádní hrací plocha, asi jako šachy nebo něco takového. Někomu to nemusí vadit, ale já jsem zvyklý ze strategií na pěkně členitý a rozmanitý terén. Tady se zdá, že krásné pozadí je jen náhradou za to, že zde žádný terén není, pouze hrací deska. Umělá inteligence AI zde hraje celkem velkou roli. Jak už zaznělo, vy řídíte pouze jednu hlavní postavu a ostatní pěšáky ovládá počítač. Ti se snaží obsazovat a ničit nepřátelské pozice sami od sebe. Bez pomoci poloboha se ovšem neobejdou. A vy bez jejich také ne. Naštěstí, okolní pěšáci s vámi radostně spolupracují. Když jdete sami útočit třeba na nepřátelskou věž, tak stačí, aby byli v okolí nějací vaši lidé a přidají se v ničení k vám. Zdálo se mi, že moje jednotky instinktivně, pokud se někde děla důležitá bitva a já prohrával, přišly na pomoc. Tak třeba v chumlu nepřátel už mi docházelo zdraví a tak jsem začal prchat. Za chvíli jsem po cestě potkal oddíl mých pěšáků, který běžel směrem k bojišti, kde mě málem zabili. Tak jsem si doplnil zdraví lahvičkou a přidal se k nim a nepřítele dodělal. Tahle spolupráce AI je docela příjemná. Ale jak AI, tak váš polobůh zažije občas kiks a prostě se někde zasekne a tak. Paradoxně, hůř na tom je vámi ovládaná postavička, než počítačem ovládaní pěšáci. Jde o to, že počítač nedokáže v této hře ovládat figurky tak rychle a nepředvídatelně jako člověk. Ale i tak, na nejtěžší obtížnost vám dá hodně zabrat. Dojmy z hraní Poté, co jsem se Demigod naučil hrát a pochopil jeho princip, mě celkem bavil. Předtím vůbec ne. Jinak si myslím, že sloučení RPG a RTS se v tomto případě povedlo. Všechny prvky mi přišly vyvážené. Navíc mě potěšila umělá inteligence přisluhovačů i botů. Dáte si prostě rychlý mač po internetu nebo proti botům, nastavíte si, co chcete, jak chcete a hrajete. Zážitek z hraní je pro všechny sice vybalancovaný stejně, ale narozdíl od normální strategie, ve které například budujete základnu, je zde tento prvek nahrazen RPG elementem v podobě poloboha. A to rozdělování znalostí a tak podobně vnáší do strategie jiné prvky. Na druhou stranu to ze strategie některé prvky odebírá. Třeba přímé ovládání pěšáků, nebo zde není jakékoliv budování čehokoliv. To mě trochu mrzelo. Demigod je příjemná netová rychlovka, sice ne plnohodnotná hra, ale to, co má fungovat, funguje a je to celkem zábavné. další obrázky v galerii Grafika vypadá velmi dobře, je detailní, textury jsou kvalitní a i všechny vizuální efekty vypadají bezvadně. Pohled si lze libovolně natáčet a zoomovat. Náročnost není příliš velká, arény nejsou rozměrné. Na plné detaily postačí něco jako GeForce 8800GT a nějaké to dvoujádro. Hudba není příliš melodická, spíš jde o skladby filmového dramatického ražení, s velkými bubny. Kromě hudby a zvuků boje je tu i komentátor. Ten má hlas jako Saruman z filmového Pána Prstenů. Komentuje dění ve hře a říká vám, co se právě děje. Ovládání je jako u strategií klasické, přes myš a klávesnici. Ale jelikož jde i o mix s RPG, máte tu dost klávesových zkratek k používání elixírů a kouzel. To děláte přes funkční klávesy. Na klávesnici také posouváte mapou a volíte různé funkce. Tlačítek je hodně, ale jsou defaultně velmi dobře namapované. Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Novinky... |
mindwarp.cz | |
>autorovi je 24 let, studuje uměleckou školu se zaměřením na multimédia a mezi jeho hlavní zájmy patří tvorba hudby, kterou prezentuje na svých stránkách, kde jste vždy vítáni |