Autor: Leon Publikováno: 16.prosince 2003 | Verze hry: finální/prodejní Doba recenzování: 1,5 týdne |
![]() ![]() ![]() Odbytý příběh Jack se živí zabíjením, a tak není divu, že pro některé je trnem oku a jemu samotnému jde o kejhák. Přesně tak začíná i tato hra, protože v první řadě je třeba zachránit si vlastní život před pomstychtivými mafiány. Krátce poté vám nabídne práci starý známý Dmitrij Volkov, jedna z mála již známých postav, které ve hře najdete. Po složení zkoušky se dostáváte do Československa (!), kde se pracuje na projektu raket vysílaných na Měsíc. Celé se to pak zkomplikuje, dostanete se i měsíčního střediska, abyste se nakonec vrátili zpátky na Zem vyřídit si účty. Více podrobností o příběhu nechci sdělovat vzhledem k možným překvapením, o které bych vás mohl ochudit, pokud máte v plánu si hru zahrát. Rozhodně ale mohu konstatovat, že úplný závěr hry je přinejmenším divným, navíc ho nijak neovlivníte. Kdo to již hrál, dá mi asi za pravdu, kdo to teprve dohraje, tak asi nakonec taky… Konec bych hře asi odpustil, pokud bych se dobře bavil v jejím průběhu. Bohužel ani v tomto směru nemohu být spokojen, protože hra ztratila prakticky všechny klady předchozích dílů. Pryč jsou doby, kdy jsme se v No One Lives Forever cítili jako filmu, hltali vyvíjející se příběh, smáli se u nových „vynálezů“, poslouchali rozhovory našich protivníků, vnikali nepozorovaně do nepřáteli kontrolovaných budov, hledali dokumenty, klíče atd. Na toto všechno (!) tentokrát zapomeňte. Z No One Lives Forever se stal Contract Jack, z vynikající špionážní hry se stala pouhopouhá střílečka. ![]() ![]() ![]() Nulová atmosféra Ano, je to tak, od prvního do posledního okamžiku hry jen procházíte hrou a střílíte. Což o to, nepřátel je více než dost, ale hra se brzy stává velice stereotypní a nebýt několika málo zajímavých nápadů (například souboj ve vesmíru), byla by hra designově skutečně podprůměrná. Nechápu co vedlo autory k takovému odklonu od osvědčeného základu, výsledkem ale je, že si Monolith pořádně zahazardoval se svým jménem. ![]() Herní stereotyp je takový, že více hodin u hry by asi u hry stejně málokdo strávil, takže ono je to vlastně jedno. Krátká herní doba by se měla kritizovat u výborných her, protože tam jsme tím o něco ochuzeni, u špatných her by to měla být spíš výhoda. Myslím to samozřejmě trochu s nadsázkou, ale něco na tom je. Inteligence a zbraně Příběh nic moc, variabilita nic moc (no spíš nic než moc), čím dalším se dá akční hra aspoň trochu zachránit? Určitě třeba kvalitní umělou inteligencí nepřátel. Ta byla v předchozích dílech na velmi vysoké úrovni, proto nechápu, proč i v tomto směru šla série kvalitativně dolů. Inteligence protivníků se omezuje víceméně jen na to, že se za něco schovávají a snaží se střílet. Sami nic nevymyslí, když je zasáhnete, často dokonce z úkrytu vyběhnou proti vám, patrně ve snaze spáchat harakiri. Párkrát sice efektně převrhnou stůl kvůli úkrytu, ale celkově mohu říci, že i AI šla dolů. Dost možné je ale i to, že autoři jen odflákli skriptování v levelech, čímž se dala umělá inteligence velmi zvýšit. ![]() ![]() ![]() Trochu zábavy si užijete se sněžným skútrem a motorkou Vespa. Ne že bychom to neznali z minulých dílů, ale tyto stroje tentokrát umějí dokonce i střílet a částečně i sami zaměřují. Sice hezké zpestření, ale je tu zase jedno ALE. Tato vozidla se totiž neuvěřitelně špatně ovládají a plynulá jízda (a střelba) je tak asi stejně pravděpodobná, jako výskyt mouchy TSE-TSE na severním pólu. Opět to zamrzí o to víc, že v minulém dílu s jízdou na skútru nebyl žádný problém. Snad jedině grafika drží hru celkem nad vodou. Engine LithTech sice neprošel žádným revolučním vývojem, ale pořád je to poměrně příjemné na koukání. Interaktivita s okolím sice opět znatelně poklesla, ale grafika samotná se mi stále líbí. Hra není ani příliš náročná na hardware, na Bartonu 2500+ a GF4 Ti4200 běželo vše plynule v nejvyšších detailech i ve vyšších rozlišeních. Jako vůbec nejlepší stránku hry pak hodnotím hudbu, protože ta jako jediná stále připomíná bondovský námět hry. Ke známým hudebním motivům přibylo několik nových, neméně dobrých. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Pokud by si někdo chtěl zkusit multiplayer, má na výběr z několika módů - deathmatch, team deathmatch, doomsday a demolition. Sice hezké, ale všechny tyto módy byly vydány již v březnu (informovali jsme) jako přídavek pro NOLF2, takže to vlastně nic extra není. Ani map příliš mnoho nových není, takže ani multiplayer není to, co by drželo hru nad vodou. Shrnutí ![]() Stáhněte si: Dema, Patch, Trailery, Cheaty... Související články: Novinky, No One Lives Forever 1 & 2 recenze a návod |
Leon | |
autorovi je 26 let, pracuje v zahraniční firmě, specializuje se na akční a závodní hry nebo simulátory a netradičně pojaté strategie (všechny články autora) |