Autor: Ivan Kratochvíl Publikováno: 13.listopadu 2007 | Verze: prodávaná/anglická/X360 Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() K velkolepé výpravě za záchranu světa se připojí i sličná lučištnice A'kanna, která nemá jiný účel než navodit určité jiskření mezi ní a hlavním protagonistou. To se daří jen částečně, protože grafika Conana je taková zvláštní, kostrbatá a neuhlazená. Nedá se říct, že je vyloženě špatná, ale nepůsobí na mě moc profesionálně. Hlavní hrdina je takový podivný mix Arnolda Schwarzeneggera s chrupem Kostěje Nesmrtelného a účesem sluhy Jacquouilla. Stručně řešeno, slavný válečník pobral méně charisma než žlutý smeták Picachu a je smutné, že tvůrci v tomto směru promarnili potenciál, který jim Conan skýtal. Ztotožnit se s podivnou, plastově vypadající figurkou s mimikou orangutana a prazvláštním uspořádáním svalové hmoty snad ani není možné a je to poměrně velký handicap každé podobně koncipované hry, která nedokáže nabídnout přesvědčivého hrdinu. zdroj: Archiv anglický trailer Ani další postavy se nijak nevymykají z průměru, ačkoliv každého zdravého muže jistě potěší hezké polonahé slečny, které můžete vysvobodit ze zajetí. Slušným a někdy i docela monumentálním dojmem působí závěreční bossové, přestože nejsou moc velkou výzvou a odhalit způsob jejich porážky je obvykle otázkou několika vteřin. Samotné prostředí je pak jasně definovaný tunel, který určitě dopadl lépe, než modely bojovníků. Mnoho věcí lze zničit nebo zapálit, občas hra vypadá dokonce velmi povedeně. Neskrývané kopírování Jak již bylo řečeno, hra vyzývá na přímý souboj God of War, od nějž převzala desítky prvků. Jedná se o klasickou bojovku spočívající ve zběsilém mačkání tlačítek a nekonečné likvidaci vln nepřátel, i když tady bych se měl trochu mírnit. Conan přeci jen vyžaduje trochu uvažování, protože se musíte naučit reagovat na útoky protivníků. K dispozici máte nejen stovku útočných pohybů s nejrůznějšími zbraněmi, ale stejně tak je potřeba včas vykrývat výpady nepřátel, čímž se hra lehce odlišuje od většiny konkurence. Jste tak přinuceni střídat útočná a obranná komba, což je velmi motivující, když chytrou taktikou porazíte obzvlášť tuhého nepřítele. ![]() ![]() ![]() Zbraňový arzenál tvoří nejrůznější sečné zbraně, které lze různě kombinovat, prohazovat mezi levou a pravou rukou, pokud se samozřejmě nejedná o obouruční zbraň. Velmi efektně se můžete ohánět také štítem nebo hořící pochodní, naopak luk je pro Conana asi příliš složitá věc na pochopení. Pokud znáte God of War, určitě vás u Conana nepřekvapí totožné doplňování energie, zkušenosti, manipulace se sudy a truhlicemi nebo používání pák u několika málo rébusů. Stejně tak vám bude důvěrně známé otevírání velkých bran, které je vždy jednoduchou minihrou s akčními tlačítky na gamepadu. Kontextová tlačítka hojně využijete i při soubojích se závěrečnými monstry, případně při střelbě z velkých kuší na pirátské lodě atd. Hektolitry krve Ovládání je poměrně zdařilé, až na několik excesů, kdy je nutné komplikovaně se natáčet k některým objektům (nevhodně řešená detekce objektů ve vztahu k natočení postavy v 3D prostoru), abyste si kupříkladu doplnili zdraví nebo otevřeli truhlici skrývající vždy nějaké překvapení. Soubojové animace působí velmi brutálním dojmem, který umocňují proudy krve tryskající z porcovaných nepřátel. Vzduchem létají hlavy nebo končetiny nebohých vojáků a pokud se vám podaří sekvence několika bojových výpadů v řadě, dočkáte se efektní zpomalené animace. ![]() ![]() ![]() Mezi další Conanovy schopnosti patří házení objektů, skákání, šplhání, zapalování a zapomenout nesmím ani na magii. Spolu s nacházením jednotlivých částí zbroje se vám totiž vrací i část magických sil, takže můžete nechat nepřítele zkamenět, vyvolat déšť žhavých kamenů nebo třeba přivolat létající dravce. Tyto síly uplatníte nejvhodněji proti velké přesile nebo nepřátelům, kteří se dokáží perfektně krýt. zdroj: Archiv gameplay video Další herní mechanismy Hra mě občas dokázala trochu naštvat nevhodně zvoleným úhlem kamery, ale nejedná se o fatální problém. Drobností jsou i někdy nečitelné puzzle rébusy, které nejsou nijak složité, jen nejasné nebo málo nápadné, abyste si jich všimli. Někdy jsem tak chodil chvíli dokola, než jsem pochopil, že mám něco zmáčknout, abych mohl pokračovat dál. Umělou inteligenci lze hodnotit spíše jako průměrnou, u lučištníků pak s mírnou skepsí. Střílí totiž jen na určitou vzdálenost a poté jen nehybně postávají. Pokud máte štěstí, chopí se meče a zaútočí zblízka, ale popisovaný problém je poměrně častým jevem. V tomto kontextu je zajímavou zmínka o nutnosti vytrhnout si šíp zabodnutý v těle, jinak vám bude permanentně ubývat zdraví. ![]() ![]() ![]() další obrázky si prohlédněte v galerii Celé dobrodružství lze dokončit asi během šesti nebo sedmi hodin, což není mnoho, ale platí to pro nižší obtížnost. Pochválit lze plynulý framerate i doprovodné zvuky a hudbu – nepatří sice k něčemu extra výjimečnému, ale spokojenost je tady také na místě. Dobojováno Conan je překvapivě zábavná, dobře hratelná akční záležitost. Navenek možná působí poněkud tupým, skoro až omezeným dojmem, jako její rozporuplný hlavní představitel. Nenechte se tím zmást a brzy pochopíte, že se tu přeci jen jakés takés kouzlo skrývá. Jestliže se rádi proběhnete ve fantasy světě a pošlete na věčnost pár stovek nepřátel, určitě nemáte nad čím váhat. ![]() zdroj: Archiv japonský trailer Stáhněte si: Tralier, Demo z Xbox Live Marketplace či PlayStation Network Související články: TEST dema, Novinky, Recenze starší hry Conan od Cauldronu, Vše o Age of Conan |
Ivan Kratochvíl | |
autorovi je 32 let a pracuje jako designér v Illusion Softworks; psaní do herních magazínů bere jako hobby; preferuje akční hry a automobilové závody, ještě větší přednost však dává autům opravdovým |