Autor: Ivan Kratochvíl Publikováno: 29.října 2006 | Verze hry: prodávaná/X360 Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Singleplayer je skutečně nutné chápat pouze jako tréninkovou přípravu na mnohem komplexnější online zápolení. Pokud bych to měl více zdůraznit, pak Chromehounds patří mezi jednu z nejvýraznějších her, pro kterou je vyloženě nezbytné disponovat plnohodnotným připojením k Xbox Live. Nechci tím říct, že jinak si tuhle hru nezahrajete, ale budete ochuzeni o tu jednoznačně lepší část. Ale postupně... Hra vám nabídne šest mini-kampaní, ve kterých si vyzkoušíte šest různých typů bojových strojů a profesí. Jedná se o kampaně Soldier, Sniper, Defender, Scout, Heavy Gunner a Commander. Již z anglických názvů se dá usoudit, co vás asi čeká. V roli Snipera se budete učit precizní likvidaci cílů, v roli Scouta zejména taktiku a průzkum terénu, v roli Commandera sledování pohybu nepřítele a velení jiným jednotkám. Přesto je společným ukazatelem všech profesí poměrně primitivní herní náplň, kdy objíždíte určené body a střílíte na určené cíle. Výjimky potvrzují pravidlo, jako v případě scouta, kdy v jedné misi obsazujete radiové stanice, ale i zde permanentně sledujete mapu a postupně navštěvujete místo za místem. ![]() Mimochodem, radiové stanice jsou skutečně dobrým nápadem. Obsazujete je nejen vy, ale i nepřítel. Pokud přijdete o radiovou stanici, přijdete také o možnost komunikovat s ostatními jednotkami v tomto hluchém perimetru. Mnohé boje, zejména online, se tak stanou doslova taktickými bitvami, kdy se soupeři snaží ochromit komunikaci protivníka a teprve potom zaútočí. Ovládání a střelba V průběhu bojů se připravte na časté přepínání mezi prvním a třetím pohledem a ještě častější rotaci ve zbraňových systémech. Ve třetím pohledu totiž nemáte zaměřovač, pouze něco jako PiP okno (Picture in Picture - obraz v obraze). To je však strašně malé, dokonce i na více než metrovém televizoru, takže je nesmysl pokoušet se skrz něj mířit. Nezbývá vám nic jiného, než se přepnout do prvního pohledu, který má zase pevně daný zoom dle aktivní zbraně a není tak zcela efektivní pro boj zblízka. A protože se mnohé zbraně po každém výstřelu dlouho nabíjejí, musíte je rychle měnit, pokud nechcete skončit jako hromádka kovového šrotu. ![]() ![]() ![]() Z předcházejících řádků možná získáte jakous takous představu, že ovládání není úplně optimálně vyřešené. To je bohužel pravda, ale i přes určitou nemotornost se na něj dá zvyknout. Tím ovšem výčet problémů nekončí. Mnoho lidí zřejmě nepřenese přes srdce pomalost všech bojových strojů. I když použijete nejrychlejšího Scouta, budete mít pocit, že časté přesuny v rozlehlé krajině trvají až zbytečně dlouho. A stejně tak i střelba – většina palubních zbraní střílí strašně pomalu. Pocit ze střelby je vůbec takový zvláštní. Opravdu jen málokdy budete přesvědčeni, že řídíte mnohatunové obrněné vozidlo s ničivou palebnou silou. Kdo čeká, že většinu zbraní tvoří nějaké rychlopalné těžké kulomety a děla, ten bude pekelně zklamán. Kouzlo hry Chromehounds spočívá v multiplayeru. Teprve tady se můžete zapojit do skutečné války, kde bojujete o získání nadvlády ve virtuálním světě. Hraní online ovšem vyžaduje hodně času a ne každý bude ochoten jej obětovat. Kdo to však zkusí, ten bude bohatě odměněn nevšedními zážitky, protože možnosti této hry vysoce překračují běžný standard. Základní rozdělení lze provést na Free Battles a Neroimus War. Free Battles jsou v podstatě známé multiplayer režimy typu Deathmatch, Capture the Flag, Survival atp. Jejich účelem je zisk finančních prostředků a zejména příprava na to hlavní – na globální válku, která je označovaná jako Neroimus War. ![]() ![]() ![]() Neroimus War je velmi dlouhá kampaň a abyste do ní mohli vstoupit, je nezbytné stát se členem týmu. Individualismus tu nemá místo. Vaší snahou bude stanout na straně národa, který v konfliktu zvítězí – tedy obsadí území a hlavní města obou protivníků. Válka ovšem stojí peníze, hodně velké peníze. Své bojové stroje totiž musíte neustále opravovat, inovovat, nakupovat chybějící palivo a munici. Může se docela snadno stát, že se finančně doslova zruinujete, protože váš tým nedokáže úspěšně plnit zadané mise, za což budete platit dokonce pokuty! ![]() Skládání vlastních strojů ![]() ![]() ![]() ![]() Grafická stránka hry je hodně rozporuplná. Samotné modely bojových strojů mají vynikající detail a engine zvládá perfektní nasvětlení. Rovněž animace jsou na vysoké úrovni a výhrady nemám ani k particle efektům. Kupříkladu, palba z rozžhavených hlavní působí hodně dobře, i když znovu nemohu nevzpomenout tu všudypřítomnou pomalost pohybu a kadence. Všechno ostatní je už však jen na hranici průměru. Nejvíce deprimujícím dojmem působí prázdná krajina se stále stejnými budovami a několika málo stromy. Některé lokace sice vypadají hezky, kupříkladu zastavěné oblasti, ale ten zbytek nelze nijak ospravedlnit. Je sice fajn, že většinu objektů lze zničit nebo lépe řečeno nechat zmizet, ale propracovaný model válečného stroje je docela v ostrém kontrastu s jinak obyčejnou krajinou. Zdráhám se uvěřit, že modely několika vozidel sebraly Xboxu 360 tolik výkonu, až už žádný nezbyl. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Nelíbilo se mi také, že zničené jednotky jen zmizí a nezůstávají po nich žádné rozervané kusy trosek, které tak skvěle vypadaly třeba v Halo 2. Nedá se říct, že Chromehounds je škaredá hra, to určitě ne, ale rozhodně zůstala vizuální stránkou za očekáváním. Ani audio vás ničím neohromí. Standardně kvalitní zvuky, poněkud nezajímavý dabing a symfonická hudba nepřekračující běžný rámec průměru. Pár slov závěrem Chromehounds je typickým představitelem titulů z první vlny pro Xbox 360. Není to špatná záležitost, ale evidentně cítíte, že to ještě není ono. Hra disponuje kvalitní grafikou, ale současně zdaleka nevyužívá celý potenciál konzole. Ze singleplayeru budete mít pocit, že je tu jen do počtu a nepříliš profesionální podání příběhu to jednoznačně dosvědčuje. ![]() Stáhněte si: Trailery... Související články: Novinky... |
Ivan Kratochvíl | |
autorovi je 32 let a pracuje jako designér v Illusion Softworks; psaní do herních magazínů bere jako hobby; preferuje akční hry a automobilové závody, ještě větší přednost však dává autům opravdovým |