Autor: Félie Publikováno: 22.října 2001 |
Příběh Teplou nocí, plnou zářících hvězd, plují oblohou koráby… Zní vám to divně? Taky jsem to hned nepochopila, ale zvykněte si, je to tak, prostě v této adventuře lodičky neplují po vodě (alespoň ve valné většině) ale vznášejí se v nejrůznějších výškách na obloze. Jedná se tedy o vznášedla, která vypadají jako gondoly a lodě Benátské republiky. Ale zpět k úvodu: …plují koráby. Máme možnost si z ptačí perspektivy prohlédnout obchodní loď, kde u zábradlí postává mladý muž a krásná žena. Zaslechneme i část hovoru a z toho, že mladý muž oslovuje ženu: „maminko“, je lehké usoudit, že se jedná o matku a syna. Maminka právě svého synka nabádá, aby našel svého otce v Benátkách, když v tom idylu vlahého letního večera nabourá šíp, který prolétne matce hrdlem… Vzápětí se na levoboku vynoří pirátská loď a krvelační zloduši se vrhají na palubu přepadené lodi. Čerstvě osiřelý mladý muž neohroženě sahá po svém rapíru a postaví se zjevné přesile. Během předem prohrané bitvy prokáže mladík velkou zručnost, ovšem přesile neodolá a je vržen přes palubu. Samozřejmě, že oním hrdinným mladíkem není a ani z logiky věci nemůže být nikdo jiný, než Giacomo Casanova. Casanova padá a padá... a zřejmě měl opravdu z pekla štěstí, protože se po pádu z nadoblačných výšek nejen nezabil, ale dokonce ani vážněji neporanil. A hned jak se probere z mdlob, vrhá se do víru dění a jde hledat tatínka, dle posledního přání matky. A tady nám začíná děj našeho příběhu. Šermířská škola Že je něco nezdravého v Benátkách, zjistí Casanova velice brzy. Lidé mají strach, všechny rozhovory probíhají v tajemných náznacích, všichni před všemi něco tají a nikdo nic neřekne otevřeně. Takže Giacomo zjišťuje, že se NĚKDO snaží svrhnout právoplatnou vládu a chce nastolit diktaturu. Netrvá skutečně dlouho a ví i to, že o nadvládu bojují tři „klany“ a to: The Secret Order of the Black Rose, The Conjuration of the Nephilim a The Mongol Empire. Casanova to tak nenechá a jde bojovat za právo lidu. Už teď v Benátkach spíše než právo, platí řeč zbraní. Ani vy nebudete ušetřeni. Budete muset absolvovat nejednu šermířskou školu, abyste vůbec byli schopni přežít. A pokud mohu, pak vám tyto šermířské školy doporučuji. Získáte v nich zručnost, která se vám bude pak v klíčových okamžicích hodit, třeba i v soubojích s nadpřirozenými šermíři, kterých je ve hře požehnaně, a kteří se vynořují naprosto nečekaně v těch nejnemožnějších chvílích a jsou vždy připraveni připravit vás o zbytky života. A nemyslete si, že to odbudete nějakým tím kvedláním jako ve stařičké arkádě Prince of Persia. Skutečně se musíte naučit virtuálně a virtuózně šermovat, protože každý nepřítelův výpad a každá jeho figura od vás vyžaduje přesný a předem určený protivýpad a protifiguru. Během každého souboje se vám v horní části obrazovky objeví úsečky, kde ubývající barevné sloupce vás budou informovat o zdravotním stavu vašem i i vašeho nepřítele. Samozřejmě, čím dále budete ve hře, tím obtížnější budou souboje a rychleji bude ubývat právě z úsečky vaší. Zdraví si můžete vždy nakoupit, ale peněz nebude nazbyt a budete je muset získávat hraním hazardních her. Vzdušné taxi Jako zajímavost bych uvedla způsob přepravy mezi jednotlivými lokacemi. Budete totiž používat vzdušné taxíky: hádáte správně, jsou to skutečně létající gondoly. Tyto „taxíky“ mají i svá stanoviště, tedy jakési místo označené cedulí, na které když si stoupnete, přiletí vzápětí létající gondola a přepraví vás dle vašeho přání a finančních možností. Za tuto službu se platí. Pokud ale budete mít peníze, odporučuji spíše využívat služeb vzdušných taxíků, protož když budete škudlit a poflakovat se po městě pěšky, buďte si jisti, že budete přepadeni,okradeni a zřejmě i usmrceni zloději, kteří se v terorizovaných Benátkach v této hře přemnožili. Hra je velice lehce hratelná právě po stránce adventurní. Během hraní jsem nenarazila ani na jedno místo, kde by se snad dal očekávat nějaký zátuh, nebo zákys - chcete-li. Kurzor je vám velmi nápomocen, protože v okamžiku, když narazíte na aktivní předmět, nebo místo, změní se vám ikonka a tím vás upozorní, že ten předmět můžete sebrat, použít, dveře otevřít, či si něco prohlédnout atd. Ovládat hru můžete z klávesnice, nebo v kombinaci klávesnice s myší. Užijete si více než dost rozhovorů (je zde na 80 aktivních postav), jimž věnujte zvýšenou pozornost, protože téměř při každém hovoru s mužem může dojít k nebezpečné situaci, kdy vás soupeř vyzve na souboj. Témata hovoru můžete vybírat a téměř vždy budete muset vyčerpat stejně všechny možnosti, abyste se k něčemu rozumnému propracovali. Citlivost přepínání kamer Casanova je graficky hra velmi zdařilá. Pozadí je předrenderované a postavy jsou zpracované ve 3D. Postavičky dam se nechaly inspirovat barokními obrazy italských mistrů včetně přehnané štíhlostí zápěstí a délky prstů (barokní dámy se nechávaly svými malíři přikrašlovat a v té době bylo znakem krásy téměř nitkové zápěstí). Je zde opět využíváno hojně dynamické kamery a to z tolika úhlů, že si budete muset nějakou chvíli zvykat na to, že každý váš pohyb může znamenat jiný úhel pohledu. Já jsem se na samém začátku pokoušela dost dlouho dostat se k minci uprostřed náměstí. Celou dobu jsem ji viděla, ale než jsem Giacoma dopravila až k ní a zmáčkla Space pro sebrání, tak jsem procourala téměř celé náměstíčko. Později si na citlivost přepínaní kamer zvyknete. A tím se dostávám k tomu, že aktivní předměty jsou na pozadí dobře rozeznatelné a nemělo by se vám stát, že byste snad něco přehlédli. Zvukové efekty, dabing i hudba jsou vyvážené a vcelku příjemné. Žvatlání krásných dam je podbarveno milostným vrněním, tedy erotickým tónem mluvy, které umí jen znalé ženy. Řinčení zbraní, zvuky zásahů a svist kuší působí velmi věrohodně. Závěrem musím říct, že mě tato hra nijak nezaujala. Obtížnost má zanedbatelnou, hádanky a puzzle jsou lehce řešitelné, v podstatě jen hrou volně procházíte a například mě nejrůznější formy šermu skutečně nebaví. Ale uznávám, že zvláště mladší hráči si to mohou docela užít. P.S. Během příštích dnů se na našich stránkách objeví návod na tuto hru. Stáhněte si: Trailer (5 MB) |
Félie připravil: jd |