C&C: Tiberian Sun Firestorm
zdroj: tisková zpráva

C&C: Tiberian Sun Firestorm

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

14. 3. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

C&C: Tiberian Sun Firestorm - recenzeAutor: Bergy Publikováno: 14.března 2000 •Je ...


C&C: Tiberian Sun Firestorm - recenze

Autor: Bergy
Publikováno: 14.března 2000

Je Firestorm pokračování TS ?
Když už je jakákoli strategie úspěšná, většinou se dočká i datadisku, kterým se autoři pokoušejí zavděčit rozvášněným hráčům, kteří neustále prahnou po dalším nášupu jejich oblíbené hry. Kdysi bývalo zvykem, že datadisk obsahoval pouze balík nových misí a to bylo všechno, což nebylo zrovna fér vůči lidem, protože cena za pár nově vytvořených map v editoru byla i tak celkem vysoká. Dnes je editor misí prakticky standardní výbavou každé strategie a tak není pro nikoho problém vytvořit si nové mapy sám a co víc, je tu přeci Internet, kterým se dají tyto výtvory šířit po celém světe.

Tento fakt dává tedy tušit, že cedéčko obsahující pár samostatných map by si pravděpodobně koupil jen ten největší zoufalec a distributoři by nejspíše pěkně prodělali. Proto se musí herní vývojáři snažit i při tvorbě datadisku a podle mého názoru tu správnou laťku nadhodil Blizzard, když vypustil do světa Starcraft: Broodwar, který snad jako jeden z prvních obsahoval celé nové kampaně, které nesly nový děj a samozřejmě i nezbytná videa. Ten kdo má už nějakou tu strategii za sebou, jistě dobře ví, co udělá s hrou dobrý příběh a animace, které nejenže hráče doprovázejí, ale vlastně tvoří celkový interface.

Nový nepřítel
Nejinak tomu je i ve Firestorm, který by se dal označit za volné pokračování Tiberian Sun jehož děj znázorňuje postapokalyptické prostředí po předešlých bojích mezi GDI a NOD a samozřejmě také Tiberiem zdecimované planety, která se neustále mění k nepoznání. Vznikají nové organismy a mutace, které nejenže ohrožují jednotky kladných hrdinů, ale hlavně přeživší civilisty, o které se GDI musí jako ochránci starat. To lze považovat za jistou slabinu, protože NOD jsou zcela nezávislí a vraždí všechno na co přijdou.

Firestorm vychází z toho, že GDI bitvu o Tiberian Sun vyhráli a Kane je už definitivně mrtvý. To však neznamená že se proradné bratrstvo doopravdy položilo, NOD se jenom opět začalo štěpit do frakcí, čehož využívá ke svému prospěchu Slavik který chce převzít velení a …… Je tu však ještě jeden významný subjekt, tím je CABAL (řídící a kontrolní počítač NOD), který se vymkl kontrole a je sám schopen bojové činnosti včetně výroby nových jednotek. Smůla je, že jeho vize o budoucnosti země je naprosto nepřijatelná jak pro nynější NOD natož pak GDI. Jeho technologie vychází z původních sil NOD a na bojišti nese modré označení. Pro hráče to znamená jediné, že na bitevním poli vyrostl další nepřítel v jehož duchu se nese celý Firestorm.

Design jednotlivých misí se snaží být co nejvíce inovativní a úkoly jsou ještě různorodější, přičemž třeba za GDI musíte zachraňovat transportem civilisty, které pronásledují mutanti nebo zaútočit na základnu ovládanou Cabalem a pokusit se za pomocí inženýru dostat samotného Cabala pod svoji kontrolu. Většina úkolů je toho typu, že máte k dispozici určitý počet a druh jednotek se kterými musíte operovat. Misí kde stavíte svou základnu je méně, ale ani na ně nebylo zapomenuto, zvláště před již zmiňovaným útokem na Cabala to bude chtít pořádně přizbrojit. Nuda rozhodně nehrozí a to si myslím určitě ocení ostřílení hráči kteří mají Tiberian Sun už dávno dohraný.

pokračování

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva


Smarty.cz

Nejnovější články