Autor: Jiří Sládek Publikováno: 7.května 2006 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Následuje rozdělování bodíků do opravdu velmi bohaté škály základních vlastností a hlavně mnoha dovedností. K dispozici je spousta různých zbraňových specializací, zběhlost v několika magických školách, léčitelství, obchodování - pro RPG fanoušky docela příjemná úvodní práce. ![]() ![]() ![]() Klasicky v duchu RPG vás čekají boje s nepřáteli (řešené podle hesla „kdo víc klikne, ten vyhraje“), získávání zkušeností a vylepšování statistik hlavního hrdiny a dalších postav, které můžete přibrat do party. Samozřejmě budete také sbírat předměty z padlých nepřátel či z opomenutých truhel, trochu obchodovat a tak dále, však to znáte. Docela fajn jsou rozhovory (tedy až na špatně čitelný font na pozadí), ve kterých leckdy máte na výběr možnosti podle toho, jako má váš hrdina inteligenci. Například chytrá postava je schopná ukecat nebo obelhat stráž u dveří, které zůstanou hloupějšímu hrdinovi uzavřeny. Frustrace Jenže, co je to platné - je sice krásné, že ve hře je pár takovýchto dobrých nápadů a vychytávek, ale bude vám to úplně k ničemu, jelikož hraní jako takové je neuvěřitelně frustrující. A není to jen vinou již zmíněné otřesné grafiky a špatné kamery, ale také dílem hodně chabého pathfindingu, kvůli kterému se leckdy největší překážkou pro postup dál nestávají tuhé boje, ale neschopnost hrdiny vylézt třeba po schodech do vyššího patra. Jinak tu neexistuje možnost nastavení klávesových zkratek a po ALT+TAB hra způsobuje zamrznutí celého počítače. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Ale opruzů ve hře je ještě mnohem víc. Příkladem za všechny budiž nutnost neustále postavy krmit. Jasně, jíst bylo potřeba už v legendárním titulu Dungeon Master, jenže tam to bylo tak nějak zábavné. Tady ne. Hrdinové jsou co chvíli unavení, takže nemohou běhat, ale jen se plouží, což naštve. Pokud se unaví ještě víc, ani se nehnou. To znamená nacpat si břicho nebo sebou fláknout do trávy a trochu se prospat. Obecně proti faktoru hladu a únavy nic nemám, může to hře dodat na realističnosti, jen to autoři trochu neodhadli se správnou mírou. A tak bych mohl pokračovat. Ale nebudu, bylo by to zbytečné. A situaci nezachrání ani fakt, že hra je v češtině a lokalizace je sice nenápaditá, ale relativně bezchybná. Stáhněte si: Trailer Související články: Novinky |
Jiří Sládek | |
autorovi je 29 let, věnuje se marketingovým konzultacím, mediální komunikaci, přípravě GameStaru v časopise PC World a psaní do dalších médií; preferuje RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |